Google Agency Day 2018
Předchozí Google Agency Day byl už před více než rokem, 30. listopadu 2016. I o něm jsem psal. Další podobně zaměřený event proběhl minulý týden, v pondělí 29. ledna 2018, ve Staré čistírně v Bubenči a točil se hlavně kolem mobilního vyhledávání, rychlosti webových stránek, videí a exportu do světa. Podrobnější informace se dočtete dále v článku.
Pohled do historie
Přivítání se ujala Vanda Wolfová, na kterou navázala ředitelka českého Google, Tania le Moigne. Podívali jsme se do historie a na to, co Google v Čechách a na Slovensku dokázal. Od roku 2006, kdy v ČR vznikl, uběhlo už dlouhých 11 let a každý rok bylo představeno hned několik novinek. Nezapomnělo se ani na komunitní skupiny, mezi které patří i naše kolínská GBG Kolín. Dále Tania le Moigne mluvila o tom, jaké vlastnosti jsou důležité u lidí, kteří v Google pracují. Zároveň poradila agenturám, na co se zaměřit, aby se staly úspěšnými agenturami budoucnosti.
Data z kampaní a klientských webů
Další blok měli na starost Agency development manažeři, kteří prezentovali zajímavá čísla z kampaní pro klientské weby. Nejvíce mne zaujala tato data.:
- 42 % vyhledávání v Česku je z mobilů.
- 61 % mobilních webů není dost rychlých. Rychlost webů bude pro placené vyhledávání jedním z nejdůležitějších faktorů.
- Inzerenti investují téměř 50 % z rozpočtu do mobilních kampaní.
- 67 % populace z ČR je alespoň jednou za měsíc na YouTube.
- Na českém YouTube se přehraje přes 2 000 000 000 videí měsíčně.
- Aktuálně máme 220 certifikovaných agentur (minulý rok to bylo 171).
- 700 neziskovek používá Google Grants.
Inspirativní klienti agentur
Stejně jako minulý rok, tak i letos, na Google Agency Day vystoupili někteří klienti. Mluvil Peter Hajduček z Footshop, kde se hodně zaměřili na expanzi do zahraničí. Prezentoval interní program Country Management Academy, který motivuje nové country manažery k růstu. Zmínil, že pro novou zemi nejdříve přeloží e-shop a spustí některé marketingové kanály, které ze začátku nevyžadují mnoho času (Google nákupy a zbožové vyhledávače). Pokud se nový trh osvědčí, přidávají další kanály.
Druhou přednášku měl zástupce skupiny ČSOB, který mluvil o brandové komunikaci.
Novinky pro rok 2018
Zástupci Google prezentovali také zajímavé nástroje a novinky, které pro rok 2018 chystají. Novinky mne překvapily a nejvíce mne zaujalo to, že se chystá modernizace nástroje PageSpeed. Zároveň Google připravuje ještě Google Lighthouse, který také pomůže zrychlovat webové stránky.
Google Market Finder je nástroj, který podle URL adresy navrhne kategorie vašeho sortimentu. Návrhy můžete dodatečně upravit, pokud se Market Finder netrefí. Podle zvolených kategorií vám nástroj zobrazí měsíční hledanost napříč kategoriemi, doporučenou cenu za klik v AdWords a další zajímavá data.
Google Attribution je další zajímavý nástroj, který byl představen. Zatím je v neveřejné beta verzi, ale už se ví to, že bude jednoduchý na ovládání a zdarma. Získáte díky němu kompletní odpověď přes placená i neplacená média napříč zařízeními. V souvislosti s příchodem tohoto nástroje byla doporučena implementace non-last click atribučního modelu v AdWords. Dále potom aktivní práce s pokročilým cílením na publika, která přinášejí nejvyšší výkon. Nemělo by se také zapomínat na testování chytrých nabídek v AdWords, které díky strojovému učení pomohou ušetřit čas a zvýšit výkon kampaní.
Exkurze do prostor Staré čistírny
Jako bonus si pro zástupce agentur organizátoři připravili exkurzi do prostor Staré čistírny. Prohlídka byla s průvodkyní, včetně výkladu. Zajímavé je, že cihly v podzemí jsou dvakrát pálené a díky tomu jsou velice zachovalé. Připadal jsem si jako v nějaké novostavbě. Pokud prostor neznáte, doporučuji jej navštívit. Je běžně dostupný pro veřejnost. Dokonce se zde natáčelo několik filmů. Například Šakalí léta a nebo Mission Impossible: Ghost Protocol s Tomem Cruisem.
Google, děkuji za uspořádání a pozvání na Google Agency Day 2018. Dále si prohlédněte oficiální fotogalerii na Facebooku.
Píšeme od roku 2012
Na náš firemní blog píšeme články ze světa internetového marketingu. Dělíme se o zkušenosti, které získáváme při práci nebo o poznatky z konferencí. Budeme moc rádi, když si naše články přečtete, zareagujete v diskusi nebo nám pošlete e-mail.