V sobotu 12. května 2018 proběhl v prostorách CEROPu první kolínský barcamp, kterého se zúčastnilo asi 120 lidí. Zajímavosti z několika přednášek a z celého průběhu konference přinášíme v tomto článku.
Prostředí podnikatelského inkubátoru
Přednáškové místnosti a prostředí obecně hodnotíme na jedničku. Pokud i příště bude příznivá předpověď počasí, může být klidně více (většina) stánků venku, jako to má např. Brněnský barcamp.
Občerstvení na barcampu
Organizátoři připravili během večera před konferencí kolem 150 baget. Existuje i video z příprav baget na kolínský barcamp. Kromě nich byl k dispozici dostatek osvěžujícího ovoce, ale také nějaké sladké tečky na závěr. O to se postarala i Jana Lišková, která účastníkům rozdávala upečenou domácí buchtu.
K pití byla k dispozici voda s citrusy a pro zájemce i káva od Galosoftu, která stála 30 Kč. Počasí vyšlo parádně, stánek se zmrzlinou by také určitě našel využití.
Pro příště by bylo fajn přidat i nějaké zdravější jídlo. Třeba quiche a další slané dobroty. Případně pomazánky nebo hummus. Např. na akcích u Tomáše Hajzlera je tento druh občerstvení oblíbený.
Jinak ale bylo jídla dostatek pro všechny návštěvníky, takže tato stránka se organizátorům povedla.
Bez partnerů by barcamp v Kolíně nebyl
Barcampy jsou pro účastníky zdarma, proto je potřeba, aby podobné typy konferencí podpořili partneři. Kromě nás první ročník kolínského barcampu podpořilo město Kolín a dalších 7 partnerů. Na organizaci se kromě týmu SimpleShopu podíleli ještě lidé z komunity GBG Kolín.
Zajímavosti z přednášek
Josef Řezníček – Jak efektivně pracovat na dálku: Zkušenosti 14 lidí posbírané za 5 let práce
- Hned ze začátku zazněl tip na aplikaci Costlocker.
- Pepa obecně shrnul, jakým způsobem ve Včelišti fungují. Jak sám několikrát zmínil, téměř každý z jednotlivých slidů by vydal na samotnou přednášku. Prezentace byla přínosná pro každého, kdo pracuje v týmu v kanceláři i na dálku z domova.
Monika Pittnerová – Kultura firemního projevu
- Monika se zaměřila na etiku v tykání a vykání napříč marketingovou komunikací.
- Kromě několika faktických informací, kdy se používá vy/Vy se podělila o vlastní názor na danou problematiku. I z následné diskuze po přednášce sdílím názor, že je na každé firmě, jak se ke komunikaci k zákazníkovi postaví, ale měla by být jednotná. Zároveň firma určitě předejde komunikačním problémům tím, že v první fázi bude všem zákazníkům vykat.
Karel Dytrych – Život bez doktora: challenge accepted
- Karel podal svůj „přechod” na zdravý životní styl velmi vtipnou a živou formou.
- Rozhodně jde o téma, kterému by se každý, kdo je alespoň jednou ročně nemocný, měl částečně věnovat. Obsahově nebyl prostor na nějaké konkrétní postupy či řešení, ale Karel poskytl tipy na knížky a odborníky, kteří mu v jeho cestě za zdravím pomohli. Mezi ně patří např. kniha Jídlo na prvním místě. Z osobností pak jmenoval výživovou poradkyni Margit Slimákovou.
Jiří Krejčík – Organizace pracovního i soukromého života pomocí webových aplikací
- Jirka miluje aplikace, používá jich okolo 50 a stále hledá uplatnění pro každou z nich.
- Do přednášky vybral ty, které využívá při práci, při cestování nebo třeba takové, kam si zadá hodnocení restaurací, které navštívil. Aplikace jsou rozhodně nástroje, jenž každému mohou ušetřit opravdu hodně času, ale jak sám Jirka zmínil, pro každý účel jich často existují až desítky, takže mnohdy je velmi těžké se v jejich nabídce zorientovat. I proto byla Jirkova přednáška praktická pro začátečníky, kteří se tak mohou v aplikacích velmi rychle zorientovat.
Zuzka Janglová – Jak mít lepší pocit aneb žiju život bez odpadu
- Zuzka se nám snažila ukázat, jak a proč praktikuje pomalou neboli bezodpadovou domácnost (zero waste).
- Poradila nám, jak v praxi dosáhnout toho, abychom vytvářeli co nejméně odpadu, který zanechává ekologickou stopu. V krátkosti představila také svůj bezobalový Obchuudek, kde prodává stáčenou drogerii, kosmetiku a praktické doplňky, díky kterým se snadněji udržuje bezodpadová domácnost.
Pavel Ungr – Proč mám rád kvalitní rumy a měli byste i vy
- Pavlovým oborem je SEO, ale mezi jeho velké záliby patří rumy, o kterých bloguje na https://www.rumrock.cz/ a na kolínském barcampu to bylo asi poprvé, co nepřednášel právě o SEO.
- Na přednášce jsme se dozvěděli, co rum je a není, jak a z čeho se vyrábí, kde byl vyroben první a také, proč ho Pavel pije. Líbí se mu, že každý rum je jiný a to, že každý má nějaký svůj příběh a mají hezké lahve.
- Pavel krátce zmínil také investiční rumy a jako zajímavost uvedl, že na Alkohol.cz se nedávno prodal jeden za 200 000 Kč.
- V druhé části přednášky Pavel společně se zmíněným e-shopem připravil ochutnávku pěti rumů. Ke každému něco řekl a potom následovala degustace. Mě osobně nejvíce chutnal Kirk and Sweeney 12yo a špatný nebyl také Companero Elixir Orange, který hodně připomínal chuť pomerančů a kokosu.
Souhrn z přednášek je opravdu obecný. Pokud vás zajímají detaily, doporučuji YouTube kanál Barcamp Kolín, kde v tuto chvíli už je přednáška o rumech od Pavla Ungra.
Účastníci a networking
Na kolínský barcamp dorazilo přes 2/3 účastníků z celé ČR a mohli jste poklábosit s lidmi, kteří patří ve svých oborech mezi špičku. Ať už se jednalo o Pavla Ungra, se kterým jste mohli probrat nějaká SEO témata, nebo třeba Jana Řezáče, který u nás patří mezi nejvyhledávanější konzultanty webů.
Mezi přednášejícími se objevilo několik úspěšných autorů knih. Kromě již zmíněného Jana Řezáče a jeho titulu Web ostrý jako břitva v Kolíně přednášel i Pavel Šenkapoun (Webcopywriting pro samouky) z agentury Logos Agency.
A co organizace kolínského barcampu?
Místo konání konference bylo značeno od hlavního nádraží přes celé město a na místě byl stoleček s registrací, kde účastníci dostali i soutěžní formulář.
Každý sál měl své moderátory, kteří striktně hlídali čas. Přednášky se tím pádem držely rozvrhu a nevznikala zpoždění, ani zbytečné přestávky mezi jednotlivými bloky.
Už je znám i termín druhého kolínského barcampu. Bude 11. května 2019, doporučuji sledovat facebookovou událost, kde bude veškeré info.
Píšeme od roku 2012
Na náš firemní blog píšeme články ze světa internetového marketingu. Dělíme se o zkušenosti, které získáváme při práci nebo o poznatky z konferencí. Budeme moc rádi, když si naše články přečtete, zareagujete v diskusi nebo nám pošlete e-mail.