Ve středu 30.9. proběhl již čtvrtý ročník konference Sklik Expert fórum, tentokrát poprvé v online prostředí. Jen připomínám, že minulý rok se tato akce konala v pražském DOXu.
Sklik Expert fórum je určeno především PPC specialistům a jejím prvotním cílem je sdílení informací a novinek ze světa PPC. Program konference byl pestrý, v celkem 7 vstupech zazněla témata jak z analytické, tak i technické oblasti PPC reklam. Celý online přenos moderoval šéfredaktor zpravodajství TV Seznam Pavel Cyprich.
Seznam Prohlížeč
Jak zaznělo hned v úvodu přednášky Adama Rašky, aplikace Seznam prohlížeč je (co se týče denní návštěvnosti) navštěvovanější než Mapy.cz a měsíčně ji využije přes 1,5 mil. uživatelů. Sehrává tak klíčovou roli pro inzerenty, protože díky tomuto produktu Seznamu vzrůstají nákupní dotazy.
Zajímavá data o Seznam Prohlížeči
Hlídat imprese a používat filtry aneb jak na malé účty
Jako užitečný považuji i vstup Jiřího Studeného s ukázkou, jak lze rychle zkontrolovat několik účtů najednou. Respektive jak na první pohled poznáme, že v účtu není něco v pořádku.
Co tedy lze během pár minut zjistit?
- zablokovanou reklamu
- změnu XML feedu
- nefungující retargetingová publika
Tyto kontroly jsou založené na přehledu všech účtů, kdy případné pochybení zjistíme díky absenci či nízkému počtu impresí. V případě větší optimalizace přímo v účtu je určitě efektivní využít různé filtry, které Vám ušetří čas.
Stále oblíbenější scripty
Správu kampaní si také můžeme usnadnit pomocí generování stále oblíbenějších scriptů. Externí script Sklik API generátor představil jeho autor Standa Jílek na Sklik Expert fórum již v roce 2017. Nyní prošel generátor inovací, díky které se v Skliku pomocí jednoho agenturního tokenu připojíte na na všechny své podřízené klientské účty. Zároveň můžete využívat emailové alerty, kdy si navolíte podmínky (filtry), při jejichž dosažení script pošle na email notifikaci nebo stále zůstává alternativa výstupu do google tabulek. Podrobnější informace najdete přímo na webu Standy Jílka.
Příklady užitečných scriptů – co lze zjistit?
- nízký kredit
- neaktivní účet
- nové vyhledávací dotazy, které bychom mohli zařadit mezi naše klíčová slova
- podbidované sestavy, u kterých je potřeba zvýšit ceny za proklik, aby nepřišly o své pozice
Proč používat brandové kampaně a jak je vyhodnocovat
Mnoho firem nepoužívá nebo upouští od používání brandových reklam, protože jejich výkon porovnávají na stejné úrovni jako ostatní kampaně, což je chyba. Chyby jsou to vlastně dvě.
Jaroslav Slavičínský radí nevypínat brandové reklamy a to ani v případě, že mají horší CTR nebo PNO oproti ostatním kampaním, protože brand má jinou funkci než výkonnostní kampaně. Naopak, tento typ reklam by měl být co nejvisibilnější (co nejvíce vidět), aby zvýšil povědomí o značce a návštěvnost webových stránek (e-shopu). Brandové kampaně tak zvyšují efektivitu výkonnostních kampaní a mohou dlouhodobě navýšit tržby a zisk firmy z reklam.
Důležité je efektivně stanovit kombinaci zásahu a frekvence reklamy, což nebylo úplně jednoduché. Nyní si můžete pomoci novými metrikami v Skliku “Unikátní uživatelé” a “Frekvence zobrazení”, které jsou na úrovni kampaně, sestavy i reklamy.
Klíčové je potom jak samotné sdělení v reklamách, tak i webové stránky, kam návštěvníky reklama nasměruje. Ty by měly být přehledné a srozumitelné, aby se v nich návštěvník vyznal.
Novinky v Skliku
Novinkou je služba Sklik Začínáme s průvodcem, který provede inzerenta celým procesem vytváření reklamy, a to jak ve ve vyhledávací, tak obsahové síti. Systém sám podle adresy firmy vyplní cílení na region a podle kategorie na Firmy.cz klíčová slova. Služba bude aktivní ve všech nových účtech, snadno jej ale přepnete do expert režimu.
Připravuje se propojeni Seznam Skliku a Google Ads, kdy bude možný přímý import kampaní z jednoho reklamního účtu do druhého. Nepříjemné ale je, že i nadále zůstane problém s importem responzivních (kombinovaných) reklam kvůli odlišným povoleným formátům obrázků.
U produktových reklam se bude nově zobrazovat malá šipka, po jejímž prokliknutí se uživateli zobrazí nabídka s dalšími produkty, kterými lze listovat.
V případě zadání dotazu do Seznam Vyhledávače na mobilním zařízení se kromě textových reklam zobrazuje i nabídka produktů, které jsou vybírány na základě dat ze zboží.cz – popularity a prodejnosti. Po rozkliknutí si uživatel může prohlédnout detail produktu i nabídky jednotlivých e-shopů včetně jejich hodnocení, ceny, dopravy a dostupnosti produktu.
Seznam Nákupy se budou sjednocovat do Seznam Skliku pomocí konverzního kódu. V účtech Skliku si tedy budeme moci prohlédnout statistiky i za provozovny na zboží.cz. Tuto kampaň nebude možné editovat, ale bude možné se dostat do administrace a nastavovat jednotlivé produktové skupiny jako v Skliku. Výsledkem by mělo být, že inzerent bude vše obsluhovat přes jeden reklamní systém.
Píšeme od roku 2012
Na náš firemní blog píšeme články ze světa internetového marketingu. Dělíme se o zkušenosti, které získáváme při práci nebo o poznatky z konferencí. Budeme moc rádi, když si naše články přečtete, zareagujete v diskusi nebo nám pošlete e-mail.