Co jsme si odnesli ze školení o sociálních sítích

Před několika dny k nám do kanceláře dorazila Veronika Březinová, díky které jsme se dozvěděli spoustu přínosných informací o tom, jak správně využívat sociální sítě. Součástí školení byl také workshop, kdy jsme se zaměřili na strategii naší agentury. Veronika nám poradila s tím, jak se vytváří strategie, které nástroje pro správu sociálních sítí je nejlepší používat nebo například jaký formát je vhodný pro jakou sociální síť.

Veronika Březinová 

Veronika pracuje jako social media manager v pražské digitální agentuře AMI Digital a v JIRKONT.cz začínala před osmi lety jako asistentka marketingu. Momentálně spravuje sociální sítě klientům jako je Staropramen, Braník nebo Ostravar

Strategie je základ

Nejdůležitějším bodem tvorby obsahu na sociální sítě je předem připravená strategie, ve které bychom měli mít jasno v těchto otázkách:

  1. Kdo je moje konkurence?
  2. Na co mi mají sociální sítě sloužit?
  3. Kdo je moje cílová skupina?
  4. Jakou síť použít?
  5. Jaký je můj budget?
  6. Jaký je účel příspěvku, pro který formát se rozhodnu?

Jaké použít nástroje na správu sociálních sítí?

Vytvářet obsah rovnou na sociálních sítích není efektivní, proto je lepší si ho připravit předem. K tomu nám mohou posloužit nástroje jako Zoomsphere.com, Socialbakers nebo Kontentino. Tyto nástroje vám také poskytnou data na vyhodnocování návštěvnosti vašich stránek.

 

Obecná pravidla

Dozvěděli jsme se, že autentický content a dark posty jsou stále populárnější. K autenticitě pomohou influenceři, kteří produkt na svém profilu promují. Pro větší značky je oslovení influencera nezbytnost, jinak by mezi konkurencí mohli úplně zapadnout. Dark posty použijeme na různé cílové skupiny s různým obsahem.

Správný formát 

Špatné zobrazování vám může kampaň úplně zničit. Je tedy důležité uzpůsobit formát k účelu příspěvku. Jako první je potřeba se zamyslet nad tím, jakou sociální síť chceme využít a jaká je naše cílová skupina. Můžeme využít fotky, videa, reels, stories nebo carousely. Použít stejný formát jak na Instagram, tak na Facebook není vhodné.

Videa a fotky

Videa jsou nejlepší volbou pro propagaci, jelikož ve feedu zaujmou více. Aktuálním trendem jsou tzv. reels na Instagramu. Stejný formát videí je na TikToku a nově také na Facebooku.  Používání reels a stories je téměř nutné, protože tento formát má největší dosah. Kromě nápaditého obsahu videa se také nesmí zapomenout na populární hudbu a titulky. Algoritmus totiž funguje tak, že videa s populární hudbou více prosazuje. Titulky jsou důležité proto, že mnoho lidí poslouchá videa bez hudby a bez titulků ztrácí video pro člověka na zajímavosti.

U fotek je nejvhodnější formát 4:5  z toho důvodu, že se na všech zařízeních zobrazuje správně. Na Facebooku můžete přidávat fotoalba, ale nedají se promovat na všechny účely. Nejlepší volbou fotky k příspěvku je vyfotit si vlastní fotku.

Správná grafika = klíč k úspěchu

Veronika nám dala tipy, jak správně pracovat s grafikou. Dobré je vsadit na jednoduchost a autenticitu. Rozhodně je v obrázku lepší mít méně textu než více, například použít jedno slovo, které na první pohled zaujme. Barevnost by měla být sladěna ke značce, kterou propagujeme.

Jakou sociální síť použít?

Instagram je dominující napříč všemi věkovými kategoriemi, tudíž může být vhodná pro téměř každou propagaci. Promo je na Instagramu levnější a lze na něm vybrat z velké řady influencerů. Na Facebooku jsou cílovou skupinou starší lidé, což může být výhodou. Dá se zde propagovat například v soukromých skupinách a videa mohou mít více sekund než videa na Instagramu. Twitter není v Česku tolik populární, je na ní specifická cílová skupina lidí. Výhodou Twitteru je přesdílení cizího obsahu a dobré využití hashtagů. Nejpopulárnější sítí je sice stále Facebook, ale TikTok je na velkém vzestupu a určuje trendy současnosti. V Česku ho zatím moc značek k propagaci nevyužívá.

 

Závěrem

V prezentaci Veroniky jsme se dozvěděli spoustu zajímavých informací a měli možnost vidět výsledky její práce v podobě kampaní značek, pro které pracuje. Během workshopu jsme probrali strategii naší agentury a mluvili o nových nápadech. Celé setkání probíhalo v přátelském duchu, Veronika k nám byla vstřícná a my jí za to děkujeme.

 

Píšeme od roku 2012

Na náš firemní blog píšeme články ze světa internetového marketingu. Dělíme se o zkušenosti, které získáváme při práci nebo o poznatky z konferencí. Budeme moc rádi, když si naše články přečtete, zareagujete v diskusi nebo nám pošlete e-mail.

Rádi pomůžeme

Chcete se nás na něco zeptat? Klidně nám napište nebo zavolejte.

Přečtěte si další články
Komentáře

Okomentujte článek