Novinky z online marketingu za březen 2022

Hlavní aktualitou března je oznámení, že Google Universal Analytics (GA3) budou končit 📈  Po 30. červnu 2023 se do GA3 přestanou posílat data a jak uvedla Krista Seiden, tak původní GA budou dostupné už jen 6 měsíců po zastavení sběru dat, pak budou smazána. Doporučuji tedy začít s nastavením nových GA4 co nejdříve.

SEO

Aktuálnost obsahu, odbornost, popularitu, uživatelský dojem, množství a kvalitu zpětných odkazů. To všechno dokáží vyhledávací algoritmy vyhodnotit. John Mueller z Google odpovídá, zda jsou zmínky o značce důležité pro algoritmus.

Jsou Title faktorem hodnocení GoogleNázvy stránek mají významnou váhu jako faktor hodnocení. Nejsou však tak zásadní, aby přepracování názvů stránek vedlo k výraznému rozdílu v hodnocení.

A co gramatika? Měli bychom se starat o pravopis a gramatiku v SEO? Rozhodně ano! I když pravopis a gramatika nejsou přímým hodnotícím signálem, hrají roli v SEO velkou roli.

Údaje o trendech vyhledávání od Googlu odhalují, jak se změnila očekávání spotřebitelů od roku 2021 do roku 2022.

Google chce nabídnout víc možností, jak uživatelům poskytnout typ informací ve formátu, který je pro ně nejužitečnější. Někteří lidé možná raději čtou, někteří preferují delší video, někteří lidé mohou preferovat krátká videa. Krátká videa se můžou teď i častěji zobrazit ve výsledcích vyhledávání.

PPC

Seznam.cz představuje dva nové mobilní formáty na domovské stránce. Díky svému zpracování upoutá zákazníky víc, než klasický banner. Jedná se o formát Mobilní Interscroller a Mobilní vertikální Outstream.

Google Ads v březnu 2022 aktualizoval své zásady týkající se požadavků na cíl, aby byly pro inzerenty srozumitelnější. Prováděné změny nebudou mít vliv na současné zásady. Tyto nové změny by měly pomoci zjistit, proč Google reklamu zamítl.

Digitální marketingové kampaně, které zanedbávají své starší publikum, mohou přijít o klíčové příležitosti k rozšíření publika. Jak tedy tuto skupinu oslovit a na co se zaměřit? 6 způsobů, jak efektivněji cílit na seniory v digitálním marketingu.

Cross device je technologie, která pomáhá efektivně oslovit zákazníky napříč všemi zařízeními i kanály. Seznam.cz vysvětluje, proč je měření cross device důležité a jak pomocí něj zvýšit výkon svých RTB kampaní.

Jaké faktory ovlivňují CTR, CPC, CPA? Wordstream by LOCALiQ nedávno zveřejnila svá srovnávací kritéria reklamy ve vyhledávání pro rok 2021. Jejich data se skládají z datových bodů z tisíců kampaní v Google i Microsoft Ads pro 20 nejvýznamnějších odvětví.

Díky zavedení rozšířených konverzí pro potenciální zákazníky od Googlu je měření potenciálních zákazníků jednoduššíGoogle představuje řešení, které inzerentům pomůže měřit offline konverze – rozšířené konverze pro potenciální zákazníky. Pojďme se podívat, jak tato technologie funguje a jak ji můžete ihned začít implementovat.

Sociální sítě

📌  TikTok a prodej – narozdíl od tradičních marketingových cest, studie společnosti TikTok zjistila, že její maloobchodní nákupní cesta je „nekonečná smyčka“ bez začátku ani konce. TikTok říká, že tato nekonečná smyčka umožňuje větší flexibilitu a odráží nové spotřebitelské návyky:„Dnešní spotřebitelé jen zřídka jdou od horního konce tradičního trychtýře k nákupu. Často vstupují, vystupují a znovu vstupují v různých fázích nákupní cesty na základě svých potřeb a přání.“

📌  Twitter testuje funkci Safe Mode. Safe Mode funguje jako štít, který například na sedm dní automaticky zablokuje účty, které vás urážejí nebo posílají opakující se odpovědi. Během této doby vás nebudou moci sledovat, prohlížet si tweety ani posílat zprávy ❌

📌  Twitter rozvíjí možnosti nakupování na své platformě 🛒  Novou funkci Twitter Shops spustil Twitter zatím jen na Americkém trhu. Značky mohou Na Twitteru prezentovat až 50 svých produktů. Značky pak svou prezentaci spravují přes rozhraní Shopping Manager. Social commerce neboli obchod na sociálních sítích již delší dobu rozvíjí Facebook, Instagram nebo Snapchat.

📌  TikTok představil vlastní landing page, která má pomoci firmám zlepšit zákazníkům cestu k nákupu a zlepšit konverze. Tak zvaná Instant Page se načítá až 11krát rychleji než standardní mobilní stránka.

📌  Na Snapchatu můžete sdílet polohu s přáteli, či rodiči. A to nově v reálném čase 🕖  Funkce má sloužit jako bezpečnostní prvek 👀  Lze ji aktivovat pro vybrané uživatele na 15 minut nebo několik hodin, ve výchozím nastavení je vypnutá.

Píšeme od roku 2012

Na náš firemní blog píšeme články ze světa internetového marketingu. Dělíme se o zkušenosti, které získáváme při práci nebo o poznatky z konferencí. Budeme moc rádi, když si naše články přečtete, zareagujete v diskusi nebo nám pošlete e-mail.

Rádi pomůžeme

Chcete se nás na něco zeptat? Klidně nám napište nebo zavolejte.

Přečtěte si další články
Komentáře

Okomentujte článek