Title
Title (v češtině titulek stránky) je jedním z nejdůležitějších on-page faktorů, který se jako krátký text nachází ve výsledcích vyhledávání u URL adresy webu. Dále se tento titulek zobrazuje v oknech a záložkách v prohlížeči, ale například i při sdílení obsahu stránky na Facebooku. Protože ovlivňuje pozici webu ve vyhledávání i samotnou proklikovost na stránku, je žádoucí vytvořit ho tak, aby byl funkční z hlediska SEO a navíc zaujal čtenáře.
Nejdůležitější zásady při tvorbě titulku
- Dodržte délku kolem 70 znaků, tady platí ve skutečnosti ale rozměr prostotu v px, takže je možné že se zobrazí i titulek o více znacích.
- Nejpodstatnější informace uveďte na začátku titulku.
- Vyzvěte čtenáře k akci.
- Buďte struční a co nejvíce popisní.
- Používejte dynamická slovesa.
- Vhodně zakomponujte klíčové slovo.
- Zaujměte pomocí číslice či speciálních znaků.
- Uveďte prodejní argument nebo položte otázku.
- Otestujte si, zda váš titulek není duplicitní s jiným. Tady skvěle poslouží parametr site zadaný do Google.
Title je vkládán do hlavičky HTML dokumentu stránky mezi značky <title> a </title> a nerovná se nadpisu. Nadpis je text, který se objeví na konkrétní stránce jako první a označuje se jako H1. Ideálně by měl titulek stránky na nadpis obsahově navazovat.