Novinky z online marketingu za září 2022
- 5. 10. 2022
- Kristýna Matoušková
- Blog o marketingu
- BeReal, Facebook, Google Ads, Google Analytics, Instagram, PPC, SEO, Sklik, sociální sítě, TikTok, Twitter
Září už je za námi a my v tomto podzimním čase přinášíme další novinky z on-line světa. Za jeden měsíc se toho může stát opravdu hodně. Pojďme se společně tedy podívat na novinky od Googlu nebo třeba na to, jak se sociální sítě navzájem kopírují.
SEO
Google v září oznámil uvedení nových HTTPS reportů v Search Console. Díky tomuto rozšíření se nově zobrazují i informace o problémech, které mají stránky, které nejsou zobrazovány v rámci HTTPS. Tento přehled by měl být v průběhu několika měsíců plně spuštěn. Toto však není jediná novinka, se kterou Google přišel v průběhu září. Pojďme se podívat na další z nich.
V průběhu září také proběhla základní aktualizace Google algoritmu. Aktualizace běžela zhruba dva týdny a má zásadní vliv na pozici ve vyhledávačích. Je možné, že některé weby zaznamenaly pokles ve vyhledávačích a jiní zase naopak velký nárůst. Pro tyto případy vydal Google již dříve několik základních rad, jak postupovat pokud daný web utrpěl při aktualizaci. Je důležité podotknout, že pokles ve vyhledávání nemusí být způsobeno nějakou vadou na webu! Důležité je se zaměřit zejména na publikovaný obsah.
V rámci Google Analytics se objevuje nové přizpůsobení doporučení. Nyní Google zkontroluje historii, nastavení a další trendy v rámci kontrolované webové stránky. Na základě shromážděných dat poté přijde s doporučeními, které jsou personalizované přímo pro danou stránku. No není to skvělé? Ovšem je dobré vždy zkontrolovat navrhovaná nastavení a nepovolovat nikdy automatické použití doporučení.
Vyhledávač Google Chrome přichází s využitím interaktivních screenshotů tzv. Freeze Dried Tabs. Díky této nové funkci se může zrychlit načítání stránky až o 20 %, nehledě na zlepšení pohodlí uživatelů a potencionálních zákazníků, kteří budou moci díky této funkci nerušeně procházet stránkou. A to je za nás velké plus!
PPC
Seznam přišel v září se zajímavou novinkou ohledně zvýšení konverzí. A jak na to? Díky nové funkci v Skliku “zacílit pomocí vlastních seznamů zákazníků”. Tento seznam je tvořen e-maily uživatelů, kteří udělili souhlas v rámci marketingové komunikace. Aby mohlo dojít k vytvoření vlastního seznamu zákazníků je zapotřebí spárovat minimálně 200 e-mailových adres. Poté stačí jednoduše vložit seznam e-mailových adres k sestavě stejně, jako když vkládáte retargetingový seznam. Tak hurá do toho!
Stejně jako došlo k aktualizaci doporučení v Google Analytics, tak si pro nás Google připravil inovaci doporučení i v Google Ads. Nyní lze tato doporučení využívat mnohem flexibilněji. A kde lze tato doporučení nalézt? Stačí si rozkliknout kartu Správa a zobrazí se vám i skupiny doporučení. Nově lze vybírat ze dvou skupin doporučení (“Údržba reklam” a “Rozšiřte své podnikání”), aby byl výsledek co nejvíce přínosný. Nejenže lze vybírat, která doporučení budou použita, ale tyto doporučení lze rovněž zcela vypnout. I zde však platí, že je lepší nejdříve zkontrolovat navrhovaná nastavení, než je člověk bezhlavě spustí.
V prostředí Google ještě zůstaneme. Byla spuštěna podpora Performance Max kampaní Google Ads. A co jsou to maximálně výkonné kampaně? Jedná se o kampaně, které jsou založeny na cílech a byly uvedeny v roce 2021.
Sociální sítě
To, že se sociální sítě navzájem inspirují je známým faktem, a my jsme jen čekali, kdy to přijde znovu. Dočkali jsme se, protože Instagram společně s TikTokem začali s kopírováním poměrně nové sociální sítě BeReal. Zatímco Instagram má svůj plán zatím v plenkách a pouze testuje ve vývoji novou funkci IG Candid, TikTok je o krok napřed. Pro uživatele telefonů Apple si v AppStore připravil novou aplikaci TikTok Now, která funguje stejně jako BeReal, aplikace uživatele každý den vyzve v náhodný čas k tomu, aby s přáteli sdílel to, co právě dělá. Je pouze otázkou času, kdy tato funkce bude fungovat i v rámci aplikace TikTok podobně, jak je tomu již v USA.
Facebook a Twitter se v září rozhodli zaměřit se více na menší skupiny lidí. Zatímco Meta přichází s plánem na vytvoření nových možností pro komunikaci v rámci Skupin, kdy bude možné vytvořit pro jednotlivé Skupiny chat na Messengeru, Twitter představil novou funkci Twitter Circle. Jedná se o nový způsob, jak tweetovat pouze menšímu okruhu lidí. Tato funkce funguje na podobném principu jako “Blízcí přátelé” na Instagramu. Na Twitteru si můžete vytvořit okruhy, které mají limit 150 lidí.
TikTok se v září činil! Kromě vydání nové aplikace přidal i několik změn do standardní aplikace. Nově mohou uživatelé vytvořit popisek videa až o 2 200 znacích. To je velká změna oproti původním 300 znakům. Zároveň přišel s novinkou pro uživatele, kteří rádi vyjadřují svůj nesouhlas. U komentářů se nově objevilo tlačítko palec dolů, a tak můžeme všichni vyjádřit svůj názor.
Instagram Beta přichází s přesdílením. Zatím však tuto velmi žádanou funkci nebudou mít možnost využít všichni uživatelé. Prozatím se provádí testování na malé skupině lidí. Toto tlačítko bylo zpozorováno na profilu Adama Mosseri, šéfa Instagramu. Prozatím to vypadá, že by funkce mohla umožnit vytvoření složky s přesdílenými příspěvky, které by byli sledujícím stále k dispozici.
Meta Audience Network představila nový formát reklamy, který se dá využít v rámci her na Facebooku. Jedná se o reklamu, která se dá přeskočit, avšak pokud ji uživatel nepřeskočí, tak bude ve hře něčím odměněn. Záleží ovšem na povaze hry. Tyto formáty reklamy nejsou v herním prostředí žádnou novinkou, ovšem jen čas ukáže, jak je využitelná v prostředí Meta.
Sociální sítě jsou častým zdrojem dezinformačních zpráv, které mohou způsobit rozruch. V Googlu si řekli, že je načase s tím skoncovat. Pracovníci technologického inkubátoru Jigsaw založeného Googlem, přišli s rozsáhlou kampaní pro Českou republiku, Slovensko a Polsko, která má za cíl poukázat na techniky využívané lidmi, které tyto dezinformace šíří. Kampaň má podobu krátkých video spotů, kterým tleskáme!
Píšeme od roku 2012
Na náš firemní blog píšeme články ze světa internetového marketingu. Dělíme se o zkušenosti, které získáváme při práci nebo o poznatky z konferencí. Budeme moc rádi, když si naše články přečtete, zareagujete v diskusi nebo nám pošlete e-mail.