TikTok
TikTok patří mezi sociální média, která jsou k dispozici primárně v podobě mobilní aplikace. Jeho uživatelé (zejména děti, teenageři a mladí lidé do 35 let věku) zde vytváří a sdílí krátká videa. Vyvinut byl v roce 2016 v Číně společností ByteDance a od té doby vzrostla jeho popularita natolik, že ho využívá měsíčně více než miliarda uživatelů. Virální obsah (tj. rychle šířený a dosahující mnohdy milionů zhlédnutí) je vskutku různorodý, kromě zábavy a inspirace ale TikTok funguje i jako reklamní platforma a poskytuje firmám v rámci TikTok for Business příležitost pro inzerování produktů a služeb. K dispozici je několik typů PPC reklamy, např. v podobě videí zobrazujících se ve feedu mezi ostatními (in-feed) nebo tzv. nepřeskočitelná videa, která se zobrazí na celou obrazovku (Brand Takeover). Tvořit můžete také vlastní organicky rozšiřovaný videoobsah. V tom případě se vyplatí sledovat aktuální video trendy a využívat toho při propagačních aktivitách, nutné je také umět optimalizovat váš obsah, tak aby měl větší šanci oslovit. Další možností je investice do influencerů, kteří vám s propagací vaší značky a konkrétních produktů pomohou.
Na vědomí je nutné vzít, že v roce 2023 byla tato síť označena Národním ústavem pro kybernetickou a informační bezpečnost za bezpečnostní hrozbu, protože je jeho mateřská společnost propojena s čínskou vládou a ta může získávat citlivé údaje o uživatelích. Lidé by proto TikTok neměli instalovat do svých služebních a pracovních zařízení, obezřetní by měli být ale i v soukromí (v tomto případě i vůči dezinformačnímu a nebezpečnému obsahu).
Pokud se rozhodnete TikTok jako marketingový nástroj používat, doporučujeme si opatřit pro tyto účely samostatný telefon nebo počítač (případně založit i samostatný bankovní účet), ve kterém nebudou dostupné žádné firemní informace.