Jaký byl ShopCamp 2024?

Návštěva ShopCampu 2024 pro mě byla letos premiérou. Nezačala jsem úplně ideálně, po cestě jsem se trochu ztratila. Tato část Prahy není mojí běžnou destinací a navigace si čas od času dělají, co chtějí. Naštěstí to nakonec ničemu nevadilo. První přednáška, na kterou jsem se chystala, byla totiž přesunuta až na odpoledne.

To mi poskytlo příležitost v klidu se aklimatizovat, prozkoumat prostory FA a FIT ČVUT a vychutnat si skvělý dopolední catering. Na výběr bylo sladké pečivo, různé pomazánky a čerstvé ovoce, což bylo ideální na start dne. Ve stáncích partnerů bylo možné dostat skvělou kávu nebo třeba mimózu, takže o zajímavé nápoje taky nebyla nouze. Odpoledne se občerstvení změnilo na slané pečivo a zeleninu.

Oběd jsme si mohli vybrat ve stáncích ve venkovních prostorách. Kupodivu bylo i příjemné počasí, takže venkovní přestávky byly vítané zpestření.

Celý den jsme pak mohli procházet stánky firem jako jsou Notino, Freelo, Leadhub nebo třeba Shoptet, kde jsme mohli načerpat inspiraci, získat nové informace a často si odnést i nějaký dáreček. Většinou se jednalo o reklamní předměty, ale třeba v Notinu jste mohli dostat taštičku plnou zajímavých vzorečků kosmetiky. Samozřejmostí byla klasická představení firem a jejich služeb. Pro e-shopaře se zde nabízelo mnoho zajímavých řešení, od marketingu přes chatboty. Příjemným překvapením bylo i kolo štěstí s cenami.

Program a přednášky

Celý den probíhal program souběžně ve dvou přednáškových sálech a ve třech workshopových místnostech. Já jsem se bohužel přihlásila pozdě a tak už jsem se nedostala na žádný z workshopů, který by mě zajímal. Ale i tak jsem si program užila a načerpala zajímavé informace alespoň na přednáškách. 

Líbilo se mi, že účastníci před konferencí sami mohli rozhodnout, jaké přednášky a workshopy chtějí slyšet – hlasováním se určilo, která témata a řečníci se dostanou do finálního programu. Tento prvek mi přišel jako skvělý způsob, jak zapojit samotné účastníky a přizpůsobit program jejich aktuálním potřebám a zájmům​.

Přednášky, které mě nejvíc zaujaly

Podíváme se na výběr přednášek, které mi přišly zajímavé. Jednou z nich bylo povídání Petry Pacákové na téma, jak provozovat e-shop bez zbytečných výdajů na reklamu. Petra nám ukázala, jak efektivně spravovat reklamy pomocí automatizace, jaký je rozdíl mezi růstem tržeb a zisku a co to pro e-shop znamená. Klíčová myšlenka, kterou jsem si odnesla, je, že menší e-shopy by měly na začátku investovat spíš do růstu tržeb, než se zaměřovat na zisk.

Další inspirující přednáška byla od Vladimíra Šandery, který představil, jak využít AI k zvýšení konverzního poměru v e-shopu. Mluvil o nákupní asistentce Mira AI, která pomáhá zákazníkům lépe vybírat zboží a sdílel zkušenosti z implementace. Ukázal nám, jak technologie pomohla zvýšit konverzní poměr o 4,3 %. Proces je bohužel zatím v začátcích, takže větší množství relevantních dat zatím není k dispozici. Pro mě jako velkého fandu AI to ale i tak byl zajímavý zážitek.

Velmi inspirující byla přednáška Radky Breitzetelové a Anety Abelové (Leadhub a Vuch), které sdílely, jak zvýšily tržby z emailingu o 160 %. Jejich klíčová strategie spočívala v segmentaci databáze a personalizaci. Automatické kampaně zaměřené na mnoho drobných událostí a jen pro určité zákazníky je evidentně velmi efektivní. Nenapadlo by mě, že e-mailing může mít až tak velký vliv na tržby, i když to samozřejmě v kontextu cílení primárně na stávající zákazníky dává smysl.

Je to krásný příklad toho, jak když se věci dělají pořádně a promyšleně, přinese to tížené ovoce.

Networking a atmosféra

Celý den jsem si užila v přátelské a uvolněné atmosféře. Všude byl vidět živý ruch a rozhovory mezi účastníky, vystavovateli i přednášejícími. Na Ecomail Afterparty jsem se už nedostala, ale dle příběhů na sociálních sítích to musela být pořádná párty.

Z celé akce jsem si odnesla spoustu inspirace a rozhodně bych další ročníky doporučila všem e-shopařům, kteří chtějí být v obraze v oblasti e-commerce. Pokud by vás zajímalo, jaký byl ShopCamp2016 (to už je let), přečtěte si náš report od Tomáše Kropáčka.

Píšeme od roku 2012

Na náš firemní blog píšeme články ze světa internetového marketingu. Dělíme se o zkušenosti, které získáváme při práci nebo o poznatky z konferencí. Budeme moc rádi, když si naše články přečtete, zareagujete v diskusi nebo nám pošlete e-mail.

Rádi pomůžeme

Chcete se nás na něco zeptat? Klidně nám napište nebo zavolejte.

Přečtěte si další články
Komentáře

Okomentujte článek