Social Restart 2024 – Trendy a inspirace

Letošní Social Restart nabídl bohatý program plný inspirace a příležitostí k rozšíření obzorů i networkingu. Celá akce se odehrávala v úžasných prostorách kina a kavárny Lucerna. Program byl rozdělen na 12 poutavých přednášek, které byly proložené dvěma coffee breaky a obědovou pauzou. Celý den byl k dispozici catering a možnost navštívit stánky partnerů.

Den začal úvodním slovem od Michaela Kocha, který připomněl důležitost osobního setkávání a propojení, což skvěle ladilo k první přednášce Terezy Olivie s názvem „Balanciaga aneb proč se máme potřebu znovu připojovat?“. Mluvila o fenoménu FOMO (fear of missing out) a o tom, jak vytvářet obsah, který opravdu rezonuje s publikem.

Další na řadě byla přednáška Vojtěcha Matouška. Jeho prezentace „Jak využít 1,4 vteřiny pozornosti na socialu na maximum“ přinesla zajímavé postřehy o tom, jak optimalizovat obsah pro dnešní stále se snižující pozornost diváků. Zmínil problémy s měřitelností úspěchu a fakt, že současní uživatelé očekávají multikonzumaci obsahu

Eva Čejková pak ve své prezentaci rozebrala, jak mohou značky zapojit své zákazníky do budování značky prostřednictvím UGC (user-generated content). Dala příklad úspěchu komunitního projektu Ženy s.r.o., z něhož vzešel následně i projekt Testuj.to.

Následovala pohybová pauzička nazvaná “Recept na kancelářské krevety” s Pavlou Ptáčkovou.

Markéta Šetinová přinesla svůj pohled na moderní seznamování. Její prezentace „Moderní láska: Seznamování v digitální době“ ukázala, žese dnes lidé seznamují stále častěji online, přičemž sociální sítě jako Instagram hrají klíčovou roli. Diskutovala také o vlivu AI na algoritmy v seznamkách.

Další přednáškou byl „Hacking mysli“ od Josefa Holého, který se zaměřil na problematiku dezinformací a trollích farem. Diskutoval o tom, jak naše myšlení může být manipulováno a jaké strategie se používají k šíření nepravdivých informací. Přednáška byla velmi aktuální vzhledem k dnešnímu digitálnímu prostředí, kde jsou dezinformace stále větším problémem.

David Suda v prezentaci „Inovace vs. tradice“ nabídl pohled na kreativní proces a na to, jak balancovat mezi novým a známým. Rozebral koncepty neofila (milovníka nového) a neofoba (odpor k novinkám) a ukázal, jak v reklamě stále potřebujeme určitou míru starého a známého, aby byl obsah úspěšný. Jako příklad uvedl kampaň Burger Kingu, která stále rezonuje díky svému provokativnímu přístupu. 

Toto byla pro mě jedna z nejzajímavějších přednášek. David nám předvedl, jak vlastně i takto relativně jednoduchou myšlenku “Musíte mít něco původního, čistě nové lidi děsí a zároveň musíte mít něco nového, aby to zaujalo” je vlastně náročné uvést do praxe a hledání rovnováhy obou stran může mít i fatální následky.

Daniel Vachuna představil svou prezentaci „Virtuální influencer, skutečné výsledky“, kde mluvil o fenoménu virtuálních influencerů jako je Bejby Blue. Ukázal, jak mohou tyto digitální postavy přinést reálné výsledky v marketingových kampaních a jaká je jejich role v současném světě reklamy.

Pavel Cyprich se ve své přednášce zaměřil na oblast gamingu a esportu, které dnes představují obrovský potenciál pro značky, ale zároveň se v tomto prostoru stále hledají způsoby, jak na něj správně navázat. Představil konkrétní příklady a ukázal, jak gamingové komunity fungují a jak mohou firmy úspěšně vstoupit do tohoto světa.

Diskuze Denisy Hrubešové a Michala Vrátného alias Radara s názvem „Prachy, železo a komunity“ přinesla pohled na propojení komunit s financemi a technologií. Vyprávěli o svých cestách plných kotrmelců a náhod, které je dovedly až do současného stavu plně funkčních projektů Železná koule a Forendors.

Míla Knepr pak ve své prezentaci „Já vím, co s tím je. Je to rozbitý…“ mluvil o tom, jak může být chyba příležitostí k vytvoření virálního hitu. Zmínil, jak je důležité rychle reagovat a využít situace k vytvoření něčeho originálního. Ukázal nám to například na kampani Tres Cruses

Celý den zakončila Petra Jankovičová s přednáškou „Co by klienti (a šéfové) chtěli, abyste věděli“. Měla prezentaci plnou štěňátek, což na konci náročného dne bylo osvěžující. Myšlenky, které bychom si z jejího vyprávění mohli vzít byly v podstatě “Nebuďme na sebe zbytečně tvrdí, všichni jsme jen lidi, i klienti, i šéfové. A moje práce nejsem JÁ.”

SocialRestart byla parádní akce, potkala jsem mnoho zajímavých lidí a viděla mnoho zajímavých kampaní, které určitě budou inspirací pro mojí další práci. Díky pořadatelům a za rok zase nashledanou!

Na “restarty” jezdíme s týmem rádi. Proto si můžete přečíst reporty také ze SEO Restartu 2024, SEO Restartu 2023, SEO Restartu 2022, SEO Restartu 2019 a Email Restartu 2023.

Píšeme od roku 2012

Na náš firemní blog píšeme články ze světa internetového marketingu. Dělíme se o zkušenosti, které získáváme při práci nebo o poznatky z konferencí. Budeme moc rádi, když si naše články přečtete, zareagujete v diskusi nebo nám pošlete e-mail.

Rádi pomůžeme

Chcete se nás na něco zeptat? Klidně nám napište nebo zavolejte.

Přečtěte si další články
Komentáře

Okomentujte článek