Protože chceme našim klientům poskytovat ty nejlepší služby, i vzdělávání a udržování se v aktuálním dění, je oblast, kterou bereme opravdu vážně. A tak jsme se, ostatně jako každý rok, vydali na letošní ročník Czech On-Line Expo 2025 v pražských Letňanech. Reportáž z loňska jsme publikovali zde. Na našem blogu pak najdete i reporty z let předešlých. Teď se ale pojďme podívat na to, jaké to bylo letos!
Zúčastnila jsem se 12 skvělých přednášek
S kolegyní Adélou Hubnerovou jsme byly na program natěšené a měly jsme obě pečlivě prostudovaný program přednášek, kterých se chceme zúčastnit. Osobně mě jich zaujalo tolik, že kdybych se mohla rozdvojit, tak jich zmáknu ještě víc.
Fotka zaměstnanců Jirkont.cz s maskotem Czech Online Expo 2025
Správné zadání je základ a vyhodnocování kampaní v roce 2025
První přednášku vedli odborníci z uLabu. Mluvili o vyhodnocování kampaní v současnosti a jak moc je dnes důležité nekoukat pouze bezhlavě na čísla v GA4, ale sledovat trendy a interní data firmy. Velkou podstatu v úspěšné spolupráci hraje také hladká a srozumitelná komunikace mezi jednotlivými odborníky, ale i vedením firmy. Je totiž důležité si jasně definovat cíle a ověřit, že opravdu vše měříme tak, jak potřebujeme.
Co když máme totiž zadání: “Nastav měření na zisk bez DPH?” Analytik nastaví měření na zisk bez DPH, ale s dopravou a vratkami. To jste ale nechtěli! Jenže analytik vaše zadání vlastně splnil. Pokud si takovéhle věci na začátku neohlídáte, mohou podstatně zkreslit výsledky, se kterými pracujete a myslíte si vlastně, že některé části neobsahují.
Na co vlastně kampaně optimalizovat?
Byla řeč také o tom, jak nejlépe nastavit cílové hodnoty jako například ROAS. A zde je potřeba se zákazníkem mít jasno v tom, jak moc je firma na PPC reklamě závislá. Pokud jde většina nákupů z placené reklamy, pak se cílové ROAS nebude příliš lišit od celkového cíle firmy. Je také třeba přemýšlet nad tím, zda kampaně již nedosáhly svého limitu. A co když ano? Pak se musíme zamyslet, jaký další kanál využít.
A jak se vlastně rozhodnout, na co optimalizovat? Líbil se mi přehledný rozhodovací strom, který nám s tím může pomoct. V první řadě je potřeba se zaměřit na to, zda máme zákazníky, kteří provádí opakované nákupy nebo ne. Pak také na to, zda mají produkty podobné marže a samozřejmě jaká je konkurence a náš cíl.
Rozhodovací strom z prezentace Markéty Kabátové (uLab.rocks) a Petra Bureše (uLab) na Czech Online Expo 2025
Skutečný výkon Meta reklamy leží mimo ni
Přesně tak zněl název přednášky Honzy Bartoše, který byl opravdu skvělý řečník. Upozornil na to, že je potřeba do budoucna změnit pohled na vyhodnocování Meta reklamy.
Systémy jsou dnes tak intuitivní, že “naklikat” ji zvládne téměř každý. Jenže co s tím dál? Doba datová nám končí a Google Analytics “nefungují”. Data, která přijímají, jsou z mnoha důvodů dnes omezená a dopad Mety v GA4 zkrátka nenajdeme.
Nebo najdeme, ale roztříštěná všude možně. Honza to přirovnal k dopadu reklamy v TV. Také by se o ní dalo říct z tohoto pohledu, že vlastně nefunguje. Viděli jste někdo v GA4 tohle?
➤ Zdroj: TV Nova / cpa
Neviděli. Přesto všichni tušíme, že i ta televizní reklama někde dopad má, jen je zahrnuta do directu a dalších částí. A přesně takhle je v dnešní době potřeba pohlížet na Metu.
Zmínil také několik metod, jak je možné fungování Meta reklamy otestovat. Jednou z nich bylo zkrátka její vypnutí (cca na 2-4 týdny). Je ale důležité, abyste po tu dobu neměnili nic jiného. A když říkám nic, tak opravdu NIC – žádné úpravy na webu, změny rozpočtů PPC a tak dále.
Marketing průměrnosti
David Abraham z Košík.cz zmínil fakt, že jen v ČR je dnes asi 49 700 e-shopů. To je obrovská masa konkurence, se kterou musí majitel e-shopu bojovat. A je potřeba si uvědomit, že v každém oboru je nějaký základ, který je potřeba dělat, abyste se vůbec měli šanci do boje zapojit. Ten základ vás ale neodliší a lidi si vás díky němu nebudou pamatovat.
Výbornou myšlenkou, na kterou je potřeba pamatovat, jsou také tyto rovnice:
➤Skvělé UX ≠ automatický návrat zákazníka
➤Špatné UX = zákazník neudělá ani první nákup
Následovalo několik velmi zajímavých přednášek o tvorbě obsahu na sociální sítě, řízení růstu v e-commerce nebo třeba přednáška Daniela Rykra o tom, jak tvořit virální obsah, která byla naprosto skvělá! To by ale vydalo na další článek, a tak se s vámi podělím ještě o jeden zajímavý koncept z oblasti SEO.
4A framework
O tomto konceptu mluvil Ján Januška ze společnosti Spotibo. Jak je nám známo, faktorů, jež ovlivňují SEO je více než 200. Některé však SEO ovlivňují více, než jiné. Rozhodnutí o tom, kterým se ale nejvíce věnovat, je dáno konkrétním typem projektu. I proto na počátku nové spolupráce vždy definujeme jasnou strategii, podle které následně postupujeme.
Ultimátní návod na SEO zkrátka neexistuje!
Samotný koncept 4A je založen na principu této pyramidy.
Fotografie z přednášky Jána Janušky na Czech Online Expo 2025 o 4A frameworku v SEO
V první řadě je fáze “Access”. Ta znamená, že web musí být přístupný pro vyhledávače. Když už se dostane do databáze a je zaindexovaný, pak je potřeba, aby se zobrazoval – to se dostáváme do druhé fáze – “Answer”.
To, že nás vyhledávač zobrazuje ale může znamenat, že jsme třeba na 10. stránce ve vyhledávání, kde nás nikdo z uživatelů nenajde. A tak přichází na řadu 3. fáze – “Authority” neboli růst pozic. Potřebujeme se zkrátka dostat výš, kde budeme vidět.
A až pak se dostáváme k poslední fázi “Attractiveness” – i když budeme na první pozici, neznamená to, že na nás uživatel klikne, pokud bude druhý výsledek vyhledávání atraktivnější.
Hlavní myšlenka tohoto konceptu spočívá v tom, že je potřeba postupovat krok po kroku. Stejně tak, jako není možné stavět dům od střechy, není možné ladit meta description popisky do posledního detailu, když nejsme ve viditelných výsledcích vyhledávání.
Už plánujeme, co kde využijeme!
Tenhle článek je jen špetkou toho, co jsem na konferenci načerpala. Pokud bych ale měla sepsat všechno, vydalo by to snad na knihu. A tak se jdeme s kolegy radši zaměřit na to, co můžeme implementovat nově na naše klienty, dokud máme všechny informace čerstvě v paměti a těšíme se na další ročník této skvělé akce!
Píšeme od roku 2012
Na náš firemní blog píšeme články ze světa internetového marketingu. Dělíme se o zkušenosti, které získáváme při práci nebo o poznatky z konferencí. Budeme moc rádi, když si naše články přečtete, zareagujete v diskusi nebo nám pošlete e-mail.
Rádi pomůžeme
Chcete se nás na něco zeptat? Klidně nám napište nebo zavolejte.
Tyto webové stránky používají soubory cookies, abychom vám mohli poskytnout co nejlepší uživatelský zážitek. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutné soubory cookies
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Výkonnostní a analytické cookies
Tyto webové stránky používají službu Google Analytics ke shromažďování anonymních informací, jako je počet návštěvníků webu a nejoblíbenější stránky.
Povolení tohoto souboru cookie nám pomáhá zlepšovat naše webové stránky.
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!
Máte nějaké dotazy?
V případě jakýchkoli dotazů týkajících se zásad o souborech cookie a vaší volby se obraťte na info@jirkont.cz