Letos jsem poprvé dostal možnost zúčastnit se onoho kempu pro „kopíky“, na který jsem se po předchozích zkušenostech z BarCampů těšil jako malé děcko. A musím opět říci – stálo to za to! O předchozím CopyCampu mi vyprávěla kolegyně Markéta.
Jelikož jsem dorazil na poslední chvíli, ihned jsem vběhl do multikulturního sálu, kde již všechny nové i zkušenostmi opráskané copywritery vítala několika motivujícími větami pořadatelka Pavlína Louženská z H1.cz, která nás v roli důvtipné moderátorky doprovázela po celý den. Druhý ročník CopyCampu se konal dne 8. 6. 2013 v sympatickém holešovickém kině BioOko.
Jako první z přednášejících se slova ujal Richard Dobiáš – freelancer Dobrycopywriter.cz. Jeho téma „Copysketching” podle mě bylo na úvod zcela na místě. Podělil se s námi o jeho zkušenosti a osvědčené metody efektivního črtání návrhů textového obsahu na webové stránky dle stanovené osnovy, což je pro každého tvůrčího „psavce“ naprostý základ.
Následně vystoupil současný prezident klubu CCC (Creative copywriters club) Petr Vlasák, který tento spolek charakterizuje jako „Cech českých copywriterů“. Během přednášky všem posluchačům přiblížil primární projekty tohoto klubu, kterými jsou Anti-santa.cz a Galerie Ne. Pro svou jednoduchost a genialitu myšlenky mne velice zaujaly například ukázky printů na Antisantu.cz (pro představu mrkněte na www.antisanta.cz).
Adam Reinberger – spolutvůrce oblíbeného studentského virálního videa „Miluji tě, mé VUT“ – vedl velice zajímavou přednášku o virálních videích, jejich tvorbě, úspěšnosti a efektivitě, což mě osobně velice potěšilo, jelikož zbožňuji vše, co souvisí s Guerillou!
Notorického „kempaře“ Marka Prokopa netřeba představovat. Tentokráte se ve své přednášce zabýval behaviorální ekonomií, která otevřela oči nejednomu z posluchačů. Věděli jste například, že lidé jsou ochotni zaplatit za stejnou věc bezhotovostně daleko více, než kdyby měli platit hotovostí?
V neposlední řadě nám Filip Podstavec poodhalil budoucnost vyhledávání článků dle autora pomocí nové aplikace od Googlu G+ Authorship.
Kromě těchto spíkrů se u řečnického pultu vystřídalo ještě mnoho dalších řečníků, kteří byli stejně báječní jako čokoládové a kávové muffiny, s nimiž byla každá pauza příjemnější.
Přesto, že jsem ze studijních důvodů bohužel nemohl pokračovat na velice slibnou afterpárty, hodnotím tento ročník jako velmi zdařilý. I dle slov ostatních kopíků byl oproti prvnímu „punkovému“ CopyCampu daleko lépe organizačně zvládnutý.
O druhém CopyCampu napsal na svém blogu mimo jiné také Martin Tomčík a oficiální „výcuc” ze všech přednášek naleznete zde.
No a nyní již nezbývá, než se těšit na další CopyCamp, který pro nás „Há jednička“ nachystá.
Píšeme od roku 2012
Na náš firemní blog píšeme články ze světa internetového marketingu. Dělíme se o zkušenosti, které získáváme při práci nebo o poznatky z konferencí. Budeme moc rádi, když si naše články přečtete, zareagujete v diskusi nebo nám pošlete e-mail.