Jaké změny přináší Google Analytics 4 a k čemu je potřeba BigQuery?

Na našem webu máme Google Analytics 4 nasazené již od listopadu 2020 a od té doby je testujeme. Google uvedl, že dosavadní Universal Analytics přestanou měřit data na konci července 2023 a za dalších 6 měsíců všechny profily smaže. V čem se GA4 liší a proč je důležité je implementovat na všechny weby co nejdříve? Vše podstatné se dočtete v tomto článku.

Hlavní koncept Google Analytics 4

Ačkoliv GA4 nakonec asi neopustí od metriky bounce rate, byla zároveň zavedena nová metrika engage sessions (zapojené návštěvy), která je zajímavější a přesnější. V nové verzi bude hlavní koncept událostí. Návštěvy budou nadále důležité, ale nebude se jednat o primární bod. Podle odborníka webové analytiky Jana Tichého se tímto krokem posouvá celková filozofie přemýšlení nad daty. Přes 3 hodiny trvajícím webináři podrobně vysvětluje, jak nové Google Analytics 4 fungují.

Změny, které GA4 s sebou přináší

Nový datový model

Jednou z nejdůležitějších je nový typ datového modelu. Analytika už nebude hodnocena podle jednotlivých návštěv, nýbrž bude založena na událostech a parametrech. Uživatelé tak jsou vnímáni jako jedna časová linie událostí a transakcí

Nové možnosti měření

Automaticky shromážděné údaje nebudou už jen o tom, kolik lidí si zobrazilo vaše stránky, ale také například o tom, jak na nich scrollovali nebo kolik udělali prokliků na jiné weby skrze odkazy. Tato změna pomůže zjistit více o chování a interakci zákazníka na vašem webu. Do událostí bude možno nově připojit různé množství parametrů, jako například přečtený článek, přihlášení se do účtu, odhlášení, zhlédnutí videa atd. Všechny tyto události se dají v GA4 změřit. V jednom měřícím ID lze měřit mobilní aplikace i weby.

Návštěvy 

Sessions/návštěvy se spustí s navštívením webu a skončí po 30 minutách neaktivity. Novinkou však je, že se nová session nespouští při příchodu z nového zdroje. To samé platí pokud začne další den (půlnoc).

Google Ads 

Jeden z důvodů, proč by se GA4 měly nasazovat, co nejdříve, je kvůli Google Ads. Výhodu, kterou GA4 pro ně přináší, je možnost vylučování publik pouze dočasně.

Proč začít GA4 používat již nyní?

Buďte připraveni předem

Aktuální verze Universal Analytics bude sloužit k příjmu dat do června 2023. Ačkoliv poté ještě 6 měsíců budou data uložena v účtech, je lepší začít už nyní. Jakmile do staré verze nebude možné data sbírat, je nutné, abyste je všechna měli připravena v nových GA4. 

Lepší práce s reporty

Rozhraní nabízí předpřipravené reporty, ale lze snadno připravit vlastní reporty či přehledy. Pro každý projekt je tedy možné mít úplně jiné rozhraní. Všechna data jde poté vyexportovat a pracovat s nimi v jiném prostředí. V GA4 je však možné je uchovávat maximálně po dobu 14 měsíců, proto je nutné je posílat například do BigQuery, ze kterého se poté dají tvořit reporty v Google Data Studio.

Pomůžeme vám 

Nevíte si rady? Rádi vám s GA4 komplexně pomůžeme. Zajistíme nasazení na web a následně vás provedeme novým rozhraním. Pomůžeme s nastavením vhodného reportingu a prezentací dat přes Google Data Studio. Implementujeme a nastavíme BigQuery tak, aby vaše data byla uchovávána neustále. Přejděte případně na naše kontakty.

Pořádáme i školení Google Analytics 4 s posíláním dat do BigQuery a následnou prezentací v Google Data Studiu.

Další zdroje k GA4: 

Píšeme od roku 2012

Na náš firemní blog píšeme články ze světa internetového marketingu. Dělíme se o zkušenosti, které získáváme při práci nebo o poznatky z konferencí. Budeme moc rádi, když si naše články přečtete, zareagujete v diskusi nebo nám pošlete e-mail.

Rádi pomůžeme

Chcete se nás na něco zeptat? Klidně nám napište nebo zavolejte.

Přečtěte si další články
Komentáře

Okomentujte článek