Jak komunikují kolínské restaurace po sociálních sítích a e-mailech?
- 31. 8. 2017
- Tomáš Kropáček
- Blog o marketingu
- Facebook, Kolín, restaurace, sociální sítě
Během června jsem se zaměřil na úroveň správy sociálních sítí a nalezitelnost kolínských restaurací na internetu. Aby se provozovatelé o článku dozvěděli, rozeslal jsem jim krátké zprávy na Facebooku a následně je informoval také e-mailem. Když už jsem s nimi byl v kontaktu, tak jsem toho využil k otestování úrovně jejich komunikace směrem k zákazníkům prostřednictvím těchto dvou kanálů.
Rychlost odpovědi se objeví i na facebookovém profilu
Na Facebooku mě zajímalo, zda restaurace umožňují pořádání svatební hostiny a pokud ano, tak kolik hostů bych si mohl pozvat. 🙂 Rychlost odpovědi je poměrně zajímavý ukazatel, který vám Facebook automaticky vkládá do informací o stránce. Takže určitě doporučuji na všechny zprávy v nějakém rozumném čase (v řádech hodin) odpovídat.
Výsledky potěšily. Ze třinácti dotázaných restaurací jich odpovědělo hned devět, a to maximálně do 22 hodin od odeslání zprávy. Bez reakce zůstal dotaz mimo jiné u obou luxusnějších podniků v Kolíně a okolí – Villa Romantica a Chateau Kotěra.
Na druhou stranu Restaurant Lavande zvládl odpovědět za 16 minut, a to v době, kdy se podnik připravuje na největší nával strávníků, tedy kolem jedenácté hodiny. Do hodiny zvládla odpovědět ještě Taverna U Divadla.
Bohužel odpovědi typu „radši zavolejte, děkujeme” také nebyly výjimkou.
Obecně se tedy dá říct, že kolínské restaurace na Facebooku reagují velmi dobře. Nicméně v některých případech by bylo dobré vylepšit způsob komunikace směrem ke svému zákazníkovi.
E-mailová komunikace trochu vázne
Když jsem restauracím zasílal e-mail s informací o proběhlé případové studii, žádná mi neodpověděla. Po týdnu jsem se tedy rozhodl, že bychom mohli uspořádat trošku větší firemní večírek pro cca 30-40 osob. Ideálně 22. září a s prostorem pro projekci.
Z šestnácti oslovených odpověděla přesně polovina, většina pak do 24 hodin. Na druhou stranu, odpověď z Taverny U Divadla dorazila až po devíti dnech. Po takové době už bychom vhodný podnik měli zřejmě vybraný.
Co se týče kvality odpovědí, většina podniků nabídla telefonické spojení, nebo osobní setkání, což je v případě větší akce logické. Nicméně se našly i restaurace, které své zkušenosti a možnosti k pořádání takové akce popsaly v e-mailu. Pochvalu si zaslouží Hostinec U Tří Pírek (upozornění na termínovou kolizi s Kolínským OktoberFestem a doporučení jiného termínu), Chateau Kotěra (jako jediní zaslali cenovou nabídku) a Trojka Restaurant (detailní odpověď včetně nabídky konkrétních pokrmů při večerním rautu).
Chcete rychlou odpověď? Pište na Facebook nebo volejte
Když shrnu vše, co jsem se dozvěděl při komunikaci a sběru informací o kolínských restauracích, dá se říct, že od seriózního a kvalitního podniku se odpovědi většinou dočkáte. Otázkou je, jak rychlé budou reakce, pokud budete poptávat méně atraktivní událost (přece jen svatba a firemní večírek jsou pro restaurace finančně velmi zajímavé záležitosti).
Nezapomeňme také na množství návrhů na zavolání. Pokud vám telefonické spojení nevadí, určitě nic nezkazíte, když rovnou zavoláte.
Na závěr bych také rád poděkoval všem restauracím, které se na tomto průzkumu svými odpověďmi podílely a věnovaly tomu svůj čas. Přestože se prozatím žádná svatba ani firemní večírek z naší strany nekoná, máme dostatek podkladů pro vybrání vhodného podniku při našich aktivitách v Coworking Kolín nebo GBG Kolín.
Jaké zkušenosti máte s restauracemi vy? Už jste je někdy využili ke spolupráci při přípravě větší akce jako je svatba nebo večírek? Napište nám.
Načítání…
Píšeme od roku 2012
Na náš firemní blog píšeme články ze světa internetového marketingu. Dělíme se o zkušenosti, které získáváme při práci nebo o poznatky z konferencí. Budeme moc rádi, když si naše články přečtete, zareagujete v diskusi nebo nám pošlete e-mail.