Na Freelo jsme se nalodili před rokem z Teamworku. Jak ho využíváme?
- 5. 1. 2023
- Kristýna Matoušková
- Blog o marketingu
- Looker Studio, rozhovor
I my v Jirkontu používáme ke každodennímu fungování online aplikaci Freelo, se kterou jsme spokojeni. V minulosti jsme dlouhou dobu používali projektový nástroj Teamwork a občas i Trello. Kvůli jejich nepřehlednosti nebo delší odezvě jsme přešli právě na Freelo. Jaké jsou zde možnosti a jak v něm funguje naše agentura, to vše se dozvíte v tomto článku. Popovídali jsme si také se zakladatelem Freela Karlem Dytrychem, který nám prozradil, co stálo za vznikem aplikace a jakou vidí pro Freelo budoucnost.
Projekty
,,Kapitánem” našeho Freela je šéf Jirka, který má celou projektovou aplikaci na starost. Freelo máme rozděleno do několika projektů podle toho, co se v nich řeší:
- interní záležitosti,
- SEO,
- PPC,
- copywriting
- apod.
V každém projektu máme rozepsané jednotlivé klienty a následně současné úkoly. Po přihlášení do Freela každý hned vidí svůj To-Do list, tudíž jaké úkoly v jakém projektu má splnit. Na hlavní stránce je také záložka ,,Moje priority úkolů”, kterou rádi využíváme, protože si zde můžeme řadit úkoly podle urgence a důležitosti.
Úkoly
Každý náš úkol má výstižný název a nad ním zvýrazněné jméno klienta, pro kterého úkol řešíme. Snažíme se u každého úkolu mít přiřazeného aktuálního řešitele a dle potřeby úkol přehazovat na další členy týmu. Využíváme i možnost základních i chytrých podúkolů, které nám vše zpřehledňují. Dost času nám také šetří šablony s podúkoly. V šablonách jsou zahrnuty všechny body, na které se nesmí zapomenout. Pro ještě lepší přehlednost úkolu využíváme u jejich názvů barevné emojis, díky kterým máme Freelo hned veselejší.
Co vše se dá v (pod)úkolech nastavit?
K jednotlivým úkolům či podúkolům přiřazujeme termín odevzdání a štítky (např. ,,čekáme na reakci”, ,,čekáme na fakturu”) a také nastavujeme priority. Pokud je u úkolu vysoká priorita, objeví se vedle něj červený vykřičník. Nalevo od názvu je zaškrtávací pole, které používáme, když úkol dokončíme. Rádi využíváme také funkci připomenutí úkolu. V momentě, kdy se nám zrovna nehodí na úkolu pracovat, ale neradi bychom na něj zapomněli, necháme si od Freela poslat upozornění. Připomenutí se hodí i ve chvíli, kdy čekáme na někoho jiného. Pomáhá nám to pak i v urgenci.
Komentáře
Pod každým úkolem ve Freelu lze vést diskusi a také reagovat prostřednictvím palce. Ten využíváme tehdy, když není potřeba na zprávu reagovat další písemnou zprávou, aby diskuse nebyla přehlcená a nepřehledná. V komentářích se snažíme psát co nejvíce jasně a stručně, abychom se ihned domluvili. Přes @ pak v diskusích označujeme potřebné lidi v týmu.
Upozornění / oprávnění
Na každý komentář, palec nebo přiřazení k úkolu dostane dotyčný uživatel oznámení, které se nachází v horní liště vpravo a má obrázek zvonečku. Vedle zvonečku se také nachází seznam uživatelů, kalendář a lupa sloužící k vyhledávání. Každý vidí pouze projekty, na kterých pracuje, aby ho ostatní projekty nerozptylovaly.
Karty klienta
K lepší přehlednosti si ve Freelu vytváříme ke každému klientovi jeho kartu, ve které jsou zahrnuty veškeré důležité informace, které potřebujeme k práci. Ke kartě je přiřazen ten, kdo na klientovi pracuje. V samotné poznámce máme uložené rychlé odkazy, které potřebujeme k práci na projektu. Karty jsou připnuty k To-Do listům, ve kterých jsou uložené jednotlivé úkoly a podúkoly.
Reporty
Od konce října 2022 používáme aplikaci Make, která posílá data z Freela do Google tabulky. Data z tabulky se pak prezentují v Looker Studiu (dříve Google Data Studio), kde máme sestaven dashboard projektů, abychom věděli, kolik nám u kterých projektů ještě zbývá z rozpočtu. S pomocí aplikace Make tak můžeme relativně snadno nějaké činnosti ještě více automatizovat.
Rady a tipy pro práci s Freelem
- Používejte emoji pro přehlednost úkolů.
- Místo psaní komentáře si můžete ušetřit čas nahráním zvukového nebo video komentáře.
- Čas vykazujte přímo u jednotlivých úkolu.
- Upozornění z Freela si můžete nechávat posílat do e-mailu nebo naopak upozornění na e-mail v nastavení úplně zrušit.
- Nainstalujte si Freelo i jako aplikaci do mobilu, tak budete mít o oznámení lepší přehled.
- Snažte se vést vaše firemní Freelo co nejpřehledněji.
- Pište komentáře co nejstručněji a pokud komentář není potřeba, používejte palec.
Rozhovor se zakladatelem Freela Karlem Dytrychem
Co stálo za vznikem Freela?
Jednak vlastní potřeba mít pořádek ve svých projektech, a za druhé chuť a vize provozovat takovou službu pro ostatní. My jsme se sešli 3 zakladatelé, přičemž každý z nás byl trochu z jiného soudku a výborně jsme se doplňovali. Vývojář, designer a řekněme podnikavec. Spojili nás lidské hodnoty a chuť provozovat aplikaci na projektové řízení.
Jak se taková aplikace začíná tvořit?
Obecně dobrým nápadem, výzkumem a validací myšlenky. Když to celé dává smysl, tak sestavením plánu a realizačního týmu. Následně se pustíte do práce na nějaké první verzi. Tzv. MVP. S tím pak jdete s kůží na trh a jdete si pro zpětnou vazbu, kterou je potřeba reflektovat a pak už jen neustále produkt nebo službu podle zpětné vazby vylepšovat. Zajímá vás to více? Tak tady jsme to sepsali jako první blogpost. A jestli se vám nechce číst, tak něco podobného zaznělo v listopadovém podcastu Webtop100.
Jak dlouho trvalo než jste spustili první verzi?
Pár měsíců brainstormingu a vymýšlení. Následně se programovalo deset měsíců. To bylo ale naprosto holé MVP, kde se toho moc dělat nedalo. Díky jednoduchosti a příznivé cenové politice se ale začali zabydlovat první uživatelé a my jsme měli na čem stavět.
Jak moc je Freelo využívané? V kolika firmách ho můžeme potkat?
V České republice ho můžete potkat u několika tisíc firem. Celkově máme k 1. 1. 2023 téměř 80 000 uživatelů převážně z ČR a Slovenska. Což je skvělé, ale pořád to je vlastně strašně málo. Chtěli bychom být v ČR nástrojem číslo jedna na pracovní úkoly. A samozřejmě zanechat stopu ve světě. Hřeje nás u srdce, že jsme si získali důvěru spousty českých tradičních firem a lovebrandů.
Jak to aktuálně vypadá s expanzí do světa?
Máme první tisícovku uživatelů ve Španělsku a Rumunsku. Máme proinvestováno několik milionů a zatím jsme spíše na začátku. Je to opravdu těžké. Výhoda „domácího hřiště“ je obrovská. Kontakty, příběh a historie v zahraničí znatelně chybí.
V soutěži WebTop100 jste vyhrál v kategorii osobnost českého digitálu pro rok 2022, byl jste překvapen nebo jste to trochu čekal? A jak jste to oslavil?
Byl jsem rozhodně překvapen. Mezi nominacemi byli lidé jako Ondra Krátký z Liftaga nebo Hubert Palán z Productboardu. Když se vyhlašovala osobnost, tak já jsem měl zrovna rozepsaný e-mail. Rozhodně to potěšilo. Dal jsem si následně dvě bujaré skleničky červeného s kolegyní Hanou Šafkovou a kamarádkou Petrou Dolejšovou, se kterými jsem na vyhlášení byl. Pak už jsem spěchal slavit s půlroční dcerou Marlene.
Píšeme od roku 2012
Na náš firemní blog píšeme články ze světa internetového marketingu. Dělíme se o zkušenosti, které získáváme při práci nebo o poznatky z konferencí. Budeme moc rádi, když si naše články přečtete, zareagujete v diskusi nebo nám pošlete e-mail.
Pingback: Jaké jsou pro nás klíčové nástroje a aplikace? | JIRKONT.cz