Jaké bylo Czech Online Expo 2024?

Ve světě digitálního marketingu a technologií se každoročně konají akce, které přitahují tisíce nadšenců, odborníků a firem, aby sdíleli poznatky, novinky a inovace. Jednou z nich je Czech Online Expo. Letos jsme tam vyrazily s kolegyní Adélou Hubnerovou a přinášíme vám naše dojmy a zkušenosti.

COE roste

Oproti předchozím ročníkům došlo k přesunu akce do vedlejší haly, což způsobilo mé počáteční zmatení, ale vzhledem k většímu rozsahu expa to byl logický krok. Však také hned po prvním dni bylo oznámeno, že se na místě sešlo více než 3500 účastníků, kteří měli možnost navštívit více než 60 přednášek, prozkoumat přes 100 stánků vystavovatelů a spotřebovali více než 200 litrů kávy :).

Začínáme

První den nezačal úplně ideálně – narazila jsem na velkou frontu u vchodu, což mě stálo místo na první přednášce, na kterou jsem se pak nedostala ani na stání. Ve středu se situace uvolnila, davy se zmenšily, ale i tak byl zájem o některé přednášky tak veliký, že lidé stáli až za rohem sálu. Zároveň ale oceňuji uvolněnou atmosféru, díky které nikomu nevadilo se případně posadit i na zem.

💡Ponaučení do dalších ročníků: Pokud vám o nějakou přednášku jde, buďte v sále s předstihem!

Přednášky

Letošní přednášky přinesly výrazný posun od obecných témat k praktičtějším a méně reklamním prezentacím. Přestože většina přednášek trvala jen půl hodiny, byly plné užitečných informací. Zkusila jsem i jeden mastermind workshop na téma AI, ten mne však příliš nezaujal. Možná jsem ale měla jen příliš velká očekávání.

Přednášky, které nás zaujaly:

Z přednášek, které se nám povedlo navštívit (což byl jen zlomek z celkového množství, neboť nám chyběly Hermioniny hodinky na vracení času), jsme pro vás udělaly výběr těch nejzajímavějších. 

Tipy od Adély:

S Lucií, jak kdyby do sálu přišel vítr. Hovořila o tom, jak zásadní je mít propracovanou strategii značky, proč je práce bez jasné strategie tak náročná a jak to vede k obsahu, který je pak k ničemu. Nad tímto se člověk prostě musí zamyslet!

  • Michal Musil – Psychologie vyjednávání aneb jak se připravit a uspět

Když se ještě před začátkem přednášky začíná plnit sál, vy už rovnou víte, že to, co v následujících minutách uslyšíte, bude stát za to… A bylo to ještě lepší než jsem čekala! Z Michala čišela neskutečná energie a drive! Přednáška byla natolik poutavá, že po dané půlhodině jste smutní, že už je konec. Vy ale chcete přídavek!

Na toto téma se dozvíte spoustu nových pohledů a různé techniky, které je možné při vyjednávaní použít. Toto využiji při mých každodenních komunikacích s klienty.

Tipy od Míši: 

  • Vladimír Stříteský: Care cloud: Umělá inteligence – Na příkladech z nástroje Care Cloud demonstroval Vladimír praktické využití umělé inteligence a automatizace. I když tedy přednáška částečně fungovala jako reklama, reálné využití AI funkcí bylo inspirativní.
  • Roman Věžník – Cenotvorba v copywritingu: Jak neokrást sebe ani klienty – Roman je záruka zábavy, kdo ho sledujete, jistě to víte. Zároveň nám ale předal zajímavé informace k cenotvorbě, což je aktuální téma nejen pro každého copywritera.
  • Patrik Vavrovič: Vytvářejte content, který zaujme a prodává – V přednášce Patrik poskytl užitečné tipy na optimalizaci a využití i stávajícího obsahu, což je pro mne každodenní téma. Inspiroval mě k dalším aktivitám.

Drobnosti a radosti

Další sekcí expa byli vystavovatelé se svými stánky. Kromě informací o jejich službách jsme si zde mohli užít i bonusy v podobě výborné kávy, drinků, nebo třeba chleba se škvarkovou pomazánkou s cibulí navrchu – všude bylo cítit pohostinnost a přátelskou atmosféru.

Nejen, že se tu můžete seznámit s novými lidmi, firmami, produkty, ale také samozřejmě potkáte i staré známé. My jsme například měli možnost zastavit se u stánku Freela, což je projektový nástroj, bez kterého nedáme ani ránu. Zaujal nás také například stánek firmy Model, která vyrábí papírové obaly. Jako suvenýr jsme si pak odnesli recyklovatelné tužky a žetony do nákupního košíku 🙂

Mezi staré známé bych mohla ale zařadit i bývalou kolegyni Kristýnu Matouškovou, se kterou jsme zde na sebe několikrát narazily. Expo bylo plné příjemných setkání.

První den jsem vyrazila sama a bylo to fajn, ale musím říct, že víc lidí je větší zábava. Druhý den, která jsme strávily spolu i s Adélou, jsem si užila mnohem víc. I když jsme se na většinu dne rozutekly, protože nás zajímaly různé přednášky, sdílení zážitků a poznatků za čerstva s někým z týmu je neocenitelný bonus.

💡Takže vezměte sebou celý tým, vyplatí se to!

V následujících dnech jsme zjistily, že jsme se mohly potkat se spoustou dalších známých, ale v tom velkém prostoru, pokud se nedomluvíte na daný čas a místo, jako Leonardo Di Caprio u hodin v Titanicu, je to vážně štěstí, když se vám to povede.

Co si odnáším?

Z Czech Online Expo 2024 si odnáším spoustu cenných poznatků. Naučila jsem se nové triky, jak lépe pracovat s články, což mi jistě pomůže vylepšit obsah, který tvoříme. Získala jsem lepší vhled do toho, jaké SEO praktiky už nejsou tak účinné, jako bývaly. Člověk si zde připomene, jak důležité je držet krok s neustále se měnícími trendy v optimalizaci pro vyhledávače. Tipy na praktické využití AI také jistě stojí za zmínku.

Celkově byl tento ročník pro mě velmi přínosný. Už se nemůžu dočkat, až všechno, co jsem se naučila, začnu používat a uvádět do praxe. 

Účastnili jsme se také Czech Online Expa 2023, přečtěte si náš report z oblasti SEO, PPC, UX, content, copy, brand, social, e-mailing, automation nebo e-shop.

Píšeme od roku 2012

Na náš firemní blog píšeme články ze světa internetového marketingu. Dělíme se o zkušenosti, které získáváme při práci nebo o poznatky z konferencí. Budeme moc rádi, když si naše články přečtete, zareagujete v diskusi nebo nám pošlete e-mail.

Rádi pomůžeme

Chcete se nás na něco zeptat? Klidně nám napište nebo zavolejte.

Přečtěte si další články
Komentáře

Okomentujte článek