Novinky ze světa online marketingu za leden 2025
- 5. 2. 2025
-
Veronika Mrkosová
- Blog o marketingu
- Google Ads, Instagram, marketing, PPC, SEO, Sklik, sociální sítě
![novinky-leden-2025 Zasněžená krajina jako úvod pro článek novinky z online marketingu leden 2025](https://www.jirkont.cz/wp-content/uploads/2025/01/novinky-leden-2025.jpg)
Máme za sebou první týdny nového roku a svět online marketingu nezahálí! ✨ V lednovém přehledu novinek jsme pro vás vybrali přehled toho nejzajímavějšího z online světa. Tak pojďme na to! 🚀
Co se děje u nás v agentuře?
Začali jsme měřit návštěvnost přicházející na weby našich klientů přes ChatGPT. Tento nový zdroj přináší zajímavé příležitosti – v některých případech již dokonce vedl ke konverzím. Proto se dál zaměřujeme na to, jak tento kanál efektivně podpořit a využít.
Připravili jsme nová videa do našeho marketingového slovníčku. Tentokrát se můžete podívat na praktické tipy k nástroji Ecomail a k analýze klíčových slov.V lednu se také uskutečnil náš “den v Jirkontu”. Do kanceláře dorazili i naši externí kolegové a společně jsme si představili plány na nový rok.
SEO
![](https://www.jirkont.cz/wp-content/uploads/2024/07/seo-zaoblene.png)
Na začátku roku Google reagoval na diskuze o údajně klesající důležitosti SEO. Zdůraznil, že i přes rychlý rozvoj umělé inteligence zůstává SEO klíčovou součástí digitální strategie i v roce 2025. Zvláštní pozornost byla věnována novým technologiím, jako je Retrieval Augmented Generation (RAG), které mohou ovlivnit podobu vyhledávání. Google však ujistil, že správně prováděné SEO si zachovává svůj význam, a spekulace o „smrti SEO“ jsou podle něj přehnané.
Martin Splitt z Google představil užitečné tipy pro ověření, zda JavaScript způsobuje problémy s indexováním webových stránek. Z výsledků vyplývá, že ve velké většině případů to není hlavní příčina problémů. Splitt doporučuje používat nástroje jako JavaScript konzoli v Chrome DevTools k identifikaci a řešení chyb, které mohou správnému indexování bránit.
Google také doporučuje neaktualizovat soubor robots.txt několikrát denně. Časté změny mohou způsobit problémy s procházením a indexováním vašeho webu vyhledávači. Úpravy byste měli provádět pouze tehdy, když je to nutné.
Během prosince jste mohli zaznamenat problémy s firemními profily v Google Maps. Ty se zobrazovaly neúplně. Chyběly názvy firem, adresy nebo telefonní čísla. Dle Google by měl být tento problém již k 15. 1. 2025 vyřešen.
- TIP: Přečtěte si, jaké jsou nové SEO trendy pro rok 2025
- TIP: Co je Pareto princip v SEO? Kterých 20% úsilí vám přinese 80% užitku
PPC
![](https://www.jirkont.cz/wp-content/uploads/2024/07/ppc-zaoblene.png)
V průběhu ledna došlo na Zboží.cz k rozšíření nabídky o nové kategorie a parametry. To vám umožní přesněji filtrovat produkty. Mezi nové kategorie patří například “Plenkové dorty” a “Košíky pro miminka” v sekci dětského zboží, či různé typy střešních krytin a hydroizolací ve stavebninách. Prohlédněte si nové kategorie a stáhněte si tabulku nových parametrů, abyste zjistili, zda se změny týkají vašich produktů. Pokud ano, doporučujeme aktualizovat XML feed, aby odpovídal těmto změnám, což zlepší viditelnost vašich nabídek.
Další lednovou novinku zavádí Google a jde o nový prvek ve sloupcích reklamních prvků (rozšíření), který ukazuje datum přidání prvku do účtu. Tato funkce vám poskytuje historický kontext, usnadňuje správu kreativních prvků a plánování jejich aktualizací.
Podíváme se také na jednu novinku v Microsoft Ads. Zde je nově funkce Multi-Format Campaigns pro Audience Ads, která umožňuje spravovat různé formáty reklam (nativní, display a video) v rámci jedné kampaně. Tato integrace zjednodušuje správu kampaní a optimalizaci rozpočtu napříč různými reklamními formáty. Při vytváření kampaně si můžete vybrat jeden nebo více formátů reklam podle svých cílů a dostupných materiálů. Tato funkce je nyní globálně dostupná a stává se výchozí volbou při vytváření nových kampaní Audience Ads.
Analytika
![](https://www.jirkont.cz/wp-content/uploads/2024/07/analytika-zaoblene.png)
V rámci analytiky jsou nástroje pro zjištění toho, jak si weby vedou ve výsledcích vyhledávání opravdu cenným nástrojem. Pro další práci je důležité vědět, jaké je postavení webu v porovnání s konkurencí. Nyní ale pozor! Google začal tyto nástroje pravděpodobně blokovat. Zavedl totiž nová opatření, která těmto nástrojům komplikují přístup k datům. I když podle některých zpráv změny v hodnocení stránek nejsou tak výrazné, odborníci si všimli, že Google se snaží tyto sledovací systémy ztížit.
A co české nástroje, měří špatně? V Collabimu a Marketing Mineru by být problém neměl, zatímco SEMOR nějaké problémy potvrdil.
- TIP: Podívejte se na 7 změn, které by marketéři měli udělat v roce 2025
- TIP: Marketing Miner obnovil funkčnost získávání dat po zavedení nových opatření Google
AI
![](https://www.jirkont.cz/wp-content/uploads/2024/07/ai-zaoblene.png)
CEO společnosti Google Sundar Pichai oznámil, že budoucnost vyhledávání v roce 2025 přesáhne klasické vyhledávací pole díky integraci AI. Nové nástroje, jako Project Mariner, propojí platformy a zefektivní uživatelskou interakci.
Microsoft představil Copilot Chat pro Microsoft 365, který nabízí AI asistenty pro firmy. Agenti zvládají úkoly jako správa e-mailů, a platí se za ně podle využití. Tato služba je součástí snahy přilákat více uživatelů ke kompletnímu balíčku Microsoft 365 Copilot.
Nová beta funkce ChatGPT Tasks umožňuje naplánovat úkoly, které ChatGPT splní v určený čas. Funkce je dostupná pro platící uživatele zatím jen přes web. Výsledky úloh přicházejí e-mailem nebo notifikací.
Social media
![](https://www.jirkont.cz/wp-content/uploads/2024/07/soc-zaoblene.png)
Instagram zavádí novinky. Nyní bude přístupná funkce, jež ukazuje “Reels”, které se líbily přátelům. Mění také zobrazení profilových mřížek ze čtverců na obdélníky, aby lépe odpovídaly vertikálnímu obsahu.
Společnost Meta oznámila, že její nová funkce Community Notes, která umožňuje uživatelům přidávat poznámky k příspěvkům s potenciálně zavádějícím obsahem, se nebude vztahovat na placené reklamy. Meta tímto krokem reaguje na obavy inzerentů ohledně možného dopadu uživatelských poznámek na jejich placený obsah.
Meta dále oznámila, že v průběhu několika příštích měsíců umožní uživatelům přidat své účty WhatsApp do Accounts Center. Tato integrace umožní sdílet statusy WhatsApp přímo na Instagramu a Facebooku a usnadní přihlašování pomocí jednotného přihlášení.
Sociální síť X (dříve Twitter) zavádí označení pro parodické účty, aby je odlišila od oficiálních profilů a zvýšila transparentnost. Označení je zatím dobrovolné, ale brzy se má stát povinným.
Doufáme, že tyto informace pro vás byly užitečné či inspirující. Pokud vás nějaká novinka zaujala a chtěli byste ji s námi probrat, určitě nás kontaktujte. Kdybyste potřebovali cokoliv jiného z oblasti online marketingu, kontaktujte nás také 😉. Těšíme se na vás v příštím vydání!
Pokud chcete dostávat tyto novinky dříve na e-mail, přihlaste se k našemu pravidelnému měsíčnímu newsletteru.
Píšeme od roku 2012
Na náš firemní blog píšeme články ze světa internetového marketingu. Dělíme se o zkušenosti, které získáváme při práci nebo o poznatky z konferencí. Budeme moc rádi, když si naše články přečtete, zareagujete v diskusi nebo nám pošlete e-mail.