Novinky ze světa online marketingu za listopad 2024
- 3. 12. 2024
- Michala Forstová
- Blog o marketingu
- marketing, PPC, SEO, Sklik, sociální sítě
🎄❄️ Ještě než začnou vánoční svátky a všichni se uchýlíme do tepla domácího krbu, jsme tu pro Vás s novinkami z online marketingu za listopad 2024. Neváhejte se ozvat, kdyby Vás něco zaujalo a nashledanou v roce 2025! 🥳
Naše novinky
🎉🎄 Vánoce jsou téměř tady a my máme pro vás skvělý dárek na poslední chvíli! 🎁 Překvapte své kolegy dárkovým poukazem na naše marketingová školení.💡 Ideální pro každého, kdo se rád učí a posouvá své dovednosti.
Stále pracujeme s týmem na videoslovníčku. Další videa postupně přidáváme a můžete je najít klasicky v našem slovníčku na webu nebo YouTube kanále. Věděli jste třeba, co je Screaming Frog nebo Ahrefs? 🤓
SEO
V rámci SEO tu máme tři novinky od Googlu. První je, že nedávno aktualizoval své doporučení týkající se crawl budgetu pro rozsáhlé weby s odlišným obsahem na mobilních a desktopových verzích. Nově je doporučeno zajistit, aby mobilní verze obsahovala stejnou sadu odkazů jako verze pro desktop.
Dále Google nedávno oznámil, že ponechá rozhodnutí o používání cookies na uživatelích. Přestože Google nadále vyvíjí alternativní technologie v rámci iniciativy Privacy Sandbox, přesné detaily implementace a jejich dopad na online reklamu zůstávají nejasné.
Proběhla listopadová aktualizace hlavního algoritmu od Googlu. Tato aktualizace má za cíl zlepšit kvalitu výsledků vyhledávání tím, že upřednostňuje obsah, který je pro uživatele skutečně užitečný. Doporučuje tvůrcům obsahu zaměřit se na vytváření kvalitního a hodnotného obsahu pro uživatele.
- TIP: SEO a meta popisky v roce 2025
- TIP: Jak se vyhnout škodlivým zpětným odkazům
- TIP: Google AI Overviews v mobilním vyhledávání
- TIP: Google by mohl prodat Chrome, aby vyřešil problém s monopolem ve vyhledávání
- TIP: Google odstranil Page Experience reportu z nástroje Google Search Console
PPC
V oblasti PPC reklam se toho za poslední měsíc stalo trochu více, než v SEO. Například Microsoft nedávno rozšířil schopnosti svého reklamního nástroje Copilot o nové funkce zaměřené na video reklamy. Inzerenti nyní mohou využívat pokročilé strategie nabídek a možnosti cílení pro video kampaně. Navíc byla přidána možnost importovat video kampaně z Google Ads, což usnadňuje správu kampaní napříč platformami.
Seznam.cz oznámil rozšíření technologie měření konverzí pro Sklik a Zboží.cz. Nový systém využívá identifikátor prokliku na reklamu (parametr sznaiid v URL), který je odesílán zpět do Seznamu s konverzním kódem. Tato metoda umožňuje měřit konverze i v případech, kdy prohlížeč blokuje měření nebo dochází k problémům s předáním identity uživatele.
A další novinky máme opět u Googlu. Ten nedávno zavedl možnost přizpůsobení značky v kampaních Performance Max, což inzerentům umožňuje lépe sladit reklamy s jejich firemní identitou. Tato funkce umožňuje upravit prvky jako název firmy, logo, barvy a písma, což zajišťuje konzistentní branding napříč různými reklamními kanály. V nákupních reklamách nyní zobrazuje hodnocení prodejců a produktů společně, což dříve fungovalo odděleně. Hodnocení prodejce odráží celkovou zkušenost zákazníků s obchodem, včetně dopravy a zákaznického servisu, zatímco hodnocení produktu se zaměřuje na kvalitu a spokojenost s konkrétním výrobkem.
Google Ads Editor 2.8 přináší novinky jako AI generování obrázků, export dat do Google Sheets, úpravu obrázků a přizpůsobení video formátů v kampaních Demand Gen. U kampaní Performance Max je nově možné nastavit značkové pokyny. Starší verze Editoru již nejsou podporovány, je nutná aktualizace.
- TIP: Jak na přesné cílení díky vlastním seznamům zákazníků
- TIP: Google nově definoval publika kampaní Demand Gen jako „signály“
- TIP: Google aktualizuje své zásady pro seznamy zákazníků
- TIP: Google zastaví od října 2025 politické reklamy v EU kvůli novým nařízením
Analytika
Uživatelé Google Analytics 4 (GA4) nedávno zaznamenali problémy se sběrem dat, které vedly k poklesu hlášené návštěvnosti až o 50 % od 13. listopadu 2024. Tyto potíže ovlivnily webové stránky globálně a vyvolaly diskuse na fórech podpory Google a sociálních médiích.
Google již problém vyřešil.
AI
OpenAI nedávno představila Advanced Voice Mode pro ChatGPT, který umožňuje plynulou a interaktivní hlasovou konverzaci v reálném čase. Tato funkce je dostupná v mobilní aplikaci ChatGPT. Dokáže lépe rozumět češtině a udržovat přirozený tok rozhovoru, včetně iniciování konverzačních smyček a zpětných dotazů na detaily.
- TIP: Search GPT vs. Bing vs. Chrome
- TIP: Jak funguje ChatGPT search a proč to není náhrada klasického vyhledávače
- TIP: 3 případové studie použití generativní AI v marketingu jinak než na copywriting
- TIP: ChatGPT nyní vidí vaši obrazovku v macOS
- TIP: Gemini má paměť
SM
YouTube nedávno představil novou funkci v rámci YouTube Analytics nazvanou Data Stories, která poskytuje tvůrcům vizuální přehled o výkonu jejich videí během prvních 24 hodin po publikování.
- TIP: Instagram volí nejlepší kvalitu videa pro nejoblíbenější obsah
- TIP: Studie zjistila, že algoritmus X nyní miluje dvě věci: Republikány a Elona Muska
Doufáme, že tyto informace pro vás byly užitečné či inspirující. Pokud vás nějaká novinka zaujala a chtěli byste ji s námi probrat, určitě nás kontaktujte. Kdybyste potřebovali cokoliv jiného z oblasti online marketingu, kontaktujte nás také 😉. Těšíme se na vás v příštím vydání!
Pokud chcete dostávat tyto novinky dříve na e-mail, přihlaste se k našemu pravidelnému měsíčnímu newsletteru.
Píšeme od roku 2012
Na náš firemní blog píšeme články ze světa internetového marketingu. Dělíme se o zkušenosti, které získáváme při práci nebo o poznatky z konferencí. Budeme moc rádi, když si naše články přečtete, zareagujete v diskusi nebo nám pošlete e-mail.