Novinky z online světa za březen

Březen je již za námi a my se hlásíme s pravidelnými novinkami ze světa online marketingu. Pojďme se společně podívat na to, jaká byla březnová aktualizace v Googlu, jaké nové zaměření poskytují Performance Max kampaně, jaká je umělá inteligence od Snapchatu a mnoho dalšího.

SEO

SEO

Google nově ve výsledku vyhledávání zvýrazňuje konkrétní text vybraného úryvku, který je důležitý pro zodpovězení otázky uživatele. Velikost písma vybraného úryvku je navíc větší, než u ostatních výsledků. Díky tomu má uživatel možnost nalézt rychleji odpovědi na své otázky. Navíc proběhla v březnu základní aktualizace algoritmů Google. Aktualizace trvala celkem 13 dní. Je důležité pamatovat na to, že aktualizace základního algoritmu nejsou ihned zřejmé, a tak je důležité sledovat návštěvnost webu z organického vyhledávání v rámci delšího časového rozsahu.

U Googlu ještě chvíli zůstaneme. Již brzy totiž lze očekávat implementaci generativní umělé inteligence do prostředí Google dokumentů a Gmailu. Například v Google dokumentech se bude místo prázdného listu zobrazovat dotaz “help me write”, díky kterému budou moci uživatelé spolupracovat s umělou inteligencí při psaní dokumentu. Za nás se jedná o skvělé nové využití umělé inteligence a už se nemůžeme dočkat, až tuto funkci vyzkoušíme!

V neposlední řadě se nového kabátku dočkala služba Google Trends. Kromě úplně nového vzhledu se zobrazují trendy v reálném čase na hlavní stránce. K jejich aktualizaci pak dochází každou hodinu.

V prostředí Collabimu se zobrazila velmi zajímavá a užitečná novinka. Konkrétně se jedná o nové možnosti využití průzkumníku. K nalezení jsou zde tři záložky, které značně rozšiřují možnosti v rámci vyhledávání klíčových slov. Dříve čerpal průzkumník data z Google Ads, nyní má však Collabim vlastní databázi, která nabízí návrhy klíčových slov přímo z ní.

Do boje o post nejlepší AI se zapojuje i Mozilla. Ta oznámila investování 30 milionů dolarů do vývoje umělé inteligence Open Source AI. Ta by měla stavět na transparentnosti, odpovědnosti a důvěryhodnosti. Pokud se podaří Mozille tuto umělou inteligenci vytvořit, tak lze očekávat její postup do popředí budoucnosti AI.

💡 Zabije umělá inteligence SEO? Na tuto otázku odpovídá SEO expert Ryan Jones a sám ChatGPT.

PPC

PPC

Google nově spustil v rámci Performance Max kampaní možnost zacílení na Travel Goals. Systém je založený na umělé inteligenci, která napomůže inzerentům z oblasti hotelů vytvořit více formátů reklamy a oslovit tak více cestovatelů napříč kanály. Další nová funkce se objevila v prostředí Google Discover Ads. Nové funkce zde napomáhají inzerentům lépe vyniknout. Objevuje se nově možnost různého rozvržení (carousely, čtverce, apod.). Dále také došlo k aktualizaci hlášení a měření, kdy může inzerent využívat přehledy na úrovni produktu v katalogu Google Merchant Center. Dochází také ke zjednodušení vytváření publika v prostředí Google Ads, a to za pomoci Google Analytics 4. Tato funkce poskytuje přímý přístup k nástroji pro tvorbu publika v GA4. Pro využití této funkce je však nutné mít propojené Analytics s Google Ads.

V prostředí Google Ads ještě zůstaneme. Došlo zde totiž k aktualizaci importu kreditu, kdy  je nově zavedena možnost převedení kreditu za konverzi napříč kanály. Díky této aktualizaci dochází ke komplexnějšímu pohledu na nákupní cesty zákazníka. Google také reagoval na podněty uživatelů a testuje nové návrhy na zjednodušení procesu vyhledávání a zlepšení organizace v prostředí Google Ads. Testování probíhá prozatím na omezeném počtu účtů, avšak po zavedení se dočkáme reorganizace celého rozhraní.

Reklamy ve vyhledávači Bing jsou čím dál tím více oblíbené. Microsoft navíc spouští Local Search Ads právě v prostředí Bing. V průběhu března bylo oznámeno zavedení reklamy pro místní vyhledávání a nové aktualizace, které inzerentům pomohou se sledováním konverzí, čištění značek UET a vytvářením vlastních publik.  

TikTok připravuje spuštění vlastní platformy pro reklamy ve vyhledávání, která umožní cílit na konkrétní klíčová slova a fráze související s předmětem podnikání. Prozatím dochází k testování, avšak pokud dojde k uvedení na trh, tak lze očekávat velký zájem, jelikož téměř 40 % mladých lidí vyhledává raději skrze sociální sítě než Google. Pokud bude tato nová platforma úspěšná, můžeme předpokládat novou konkurenci pro Google a Microsoft.

💡 Jak nakombinovat různá cílení v Skliku pro větší zásah kampaní.

Analytika

Analytika

Dobrá zpráva! V prostředí Google Analytics došlo k navýšení počtu vlastností, které může uživatel přidat k účtu. Konkrétně se ze 100 tato hodnota zvedla na 2 000.

💡 Odpočet do přechodu na Google Analytics 4: Jaké jsou mylné představy, mohou nastat problémy při přechodu a mnoho dalšího.

Sociální sítě

Sociální sítě

LinkedIn představil Collaborative Articles. A o co se vlastně jedná? Je to nová forma spolupráce a sdílení znalostí. Článek začíná jako konverzace s AI, kdy je odborník dotazován na různé otázky ze své oblasti. Uživatel tak může sdílet své postřehy k různým tématům. 

Pinterest v současné době testuje nové možnosti propagace, kdy se inzerent bude zobrazovat na předním místě v aplikaci. Nový formát, který je pracovně nazýván “Premiere Spotlight”, bude inzerentům poskytovat možnost zobrazovat se po dobu 24 hodin na prémiové pozici.

Umělá inteligence je už i na Snapchatu! Došlo k představení My AI, chatbotu založeného na ChatGPT, který je součástí Snapchatu. Tato AI dokáže komunikovat s uživateli aplikace. V současné době se však jedná pouze o experimentální funkci, která je dostupná pro předplatitele Snapchat+ v USA. Je však jen otázkou času, kdy tato funkce dorazí i do Evropy.

Na TikToku se objevila poměrně velká novinka. Jedná se o funkci obnovení obsahu, který se nachází na stránce “For You”. Uživatelé mají možnost tuto funkci využít, pokud jim videa nebudou připadat relevantní.

Novinky si nachystal i Instagram. Dva nové produkty, konkrétně reklamy s připomenutím, tzv. Reminder Ads a reklamy zobrazující se ve výsledcích vyhledávání, které jsou testovány. Reminder Ads se zobrazují na domovském Feedu a umožňují uživatelům zapnout připomenutí na nadcházející událost, která je v rámci reklamy propagována.

💡Dá se TikTok využívat bezpečně?

💡Největšími sítěmi v ČR zůstávají i nadále Facebook a YouTube.

Chcete dostávat pravidelné měsíční novinky na e-mail?

Píšeme od roku 2012

Na náš firemní blog píšeme články ze světa internetového marketingu. Dělíme se o zkušenosti, které získáváme při práci nebo o poznatky z konferencí. Budeme moc rádi, když si naše články přečtete, zareagujete v diskusi nebo nám pošlete e-mail.

Rádi pomůžeme

Chcete se nás na něco zeptat? Klidně nám napište nebo zavolejte.

Přečtěte si další články
Komentáře

Okomentujte článek