Novinky z online marketingu za červen 2022
- 4. 7. 2022
- Lada Kopencová
- Blog o marketingu
- copywriting, Google Analytics, Instagram, SEO, Sklik, TikTok, Twitter
Na začátek upozorníme na prohlášení Úřadu pro ochranu osobních údajů z minulého týdne. Začínají se zabývat cookies lištami, viz. tato tisková zpráva.
Naše copywriterka Terka se v květnu zúčastnila školení webového copywritingu s Pavlem Šenkapounem ✏️ Jak to probíhalo a co všechno se Terka dozvěděla? O tom všem je nový článek na blogu.
SEO
SEO i SEM jsou součástí internetového marketingu. Jejich cílem je v podstatě totéž, a to zvýšit viditelnost webových stránek na internetu. Jaký je mezi nimi tedy rozdíl a jak SEO a SEM kombinovat? 👀
Google několikrát do roka vydává nové aktualizace, které mají za úkol zlepšit vyhledávání a udržet krok s měnící se povahou webu. Květnové aktualizace Google algoritmu jsou již nyní dokončené.
Miniatury obrázků jsou jedním z nejatraktivnějších prvků výsledků vyhledávání Google 🖼️ V této příručce najdeme několik užitečných tipů pro řešení problémů s těmito obrázky i faktory, které mohou miniatury ovlivňovat (relevance, kvalita, název obrázku atd.) 👌
I e-mailový marketing může zlepšit naše hodnocení ve vyhledávačích. Klíčovou součástí optimalizace pro vyhledávače (SEO) jsou i off-page faktory, včetně sdílení na sociálních sítích a zpětných odkazů 🔗 Kvalitní návštěvnost také ovlivní, jak bude web hodnocen Googlem a dalšími vyhledávači. A jedním ze způsobů, jak toto vše podpořit, je účinný e-mailový marketing. Zde je sedm způsobů, jak návštěvnost svého webu pomocí e-mailingu zvýšit 👈
FAQ stránky mohou SEO výrazně podpořit. Musí být však dobře napsané. Stránka FAQ (často kladené otázky) je místo na webu, kde lze zodpovědět běžné otázky týkající se naší specializace. Pokud jsou navíc optimalizovány pro relevantní klíčová slova a dobře navrženy z hlediska UX, mohou být skvělé pro SEO. Cíle FAQ jsou totiž stejné, jako pro SEO tzn. poskytnout nejlepší odpověď na otázku.
Data z Google Analytics a data ze Search Console se málokdy shodují 📊Nesrovnalost vytváří dojem, že data jsou nějakým způsobem nepřesná. Skutečností je, že údaje jsou ve skutečnosti přesné. Rozpor existuje v tom, co je sledováno a jak se to Google rozhodl prezentovat.
PPC
Aktualizace zásad pro souhlas uživatele z Evropské unie. Při používání funkcí Google Ads, například remarketingu nebo měření konverzí, bez náležitého souhlasu uživatelů bude hrozit pozastavení účtu. Inzerent bude upozorněn nejméně 7 dní předem ‼️
Seznam.cz připravil nový balíček služeb Seznam Cross Audio, který má inzerentům pomoci oslovit své zákazníky netradičním způsobem 🎙️ “Audioreklama jako formát se stává pro zadavatele čím dál zajímavější. Vytváří totiž možnost oslovení posluchače reklamou při činnostech, při kterých je jinak těžší ho zaujmout – při cvičení, běhání, cestě do práce nebo domácích činnostech. Zároveň ji posluchači díky vysoké pozornosti aktivně vnímají a má tedy také vyšší účinnost.” říká manažer audioreklamy v Seznam.cz, Petr Daneš.
Google rozšiřuje svůj ověřovací program pro finanční reklamy, který bude vyžadovat, aby inzerenti prokázali, že jsou oprávněni propagovat finanční služby 💵 Google svůj ověřovací program spustil poprvé v září 2021, což údajně vedlo ke znatelnému poklesu reklam propagujících podvodné služby. Inzerenti tak budou muset projít ověřovacími kroky a získat oprávnění nejen od Googlu.
👉 Seznam.cz přechází na přesnější započítávání zobrazení pro textové reklamy Skliku. Přesnější započítávání spočívá v odfiltrování části non-human trafficu a jeho nezapočítávání k textovým reklamám Skliku. Očekávaný pokles zobrazení je cca 1/3. Pojďme se podívat, co tyto změny a úpravy obnáší 👈
Jak správně cílit reklamu, aby byla úspěšná i o prázdninách a oslovila co nejvíce lidí? 🏖️ Seznam.cz doporučuje cílit na uvedené oblasti zájmů a jejich kombinaci. Podle zvolené kombinace zájmů si pak namodelujeme zásah cílové skupiny.
Hodnocení reklamy určuje pozici reklamy ve výsledcích vyhledávání. Search Engine Journal představuje jednoduchého průvodce vším, co potřebujeme vědět o metrice hodnocení reklamy a o tom, jak ji můžeme zlepšit bez navýšení rozpočtu.
Možnost porovnání období je i na Skliku. Nyní máme možnost porovnávat vývoj kampaní s předcházejícím obdobím. V barevných boxech uvidíme údaje za porovnávaná období a můžeme si zvolit, jaké parametry chceme sledovat.
CPC pro Zboží.cz lze teď nastavit i pomocí Skliku. Nově lze na Zboží.cz a nabídkách Zboží.cz zobrazovaných ve vyhledávání na Seznamu nastavovat ceny za proklik prostřednictvím rozhraní Skliku. V rámci projektu Seznam Nákupy již Seznam.cz zjednodušil start inzerce pomocí automatického propojování účtů Skliku a Zboží.cz a možnosti využívat jednotný konverzní kód.
Sociální sítě
Twitter 1. července vypíná aplikaci TweetDeck pro Mac. Dále bude přístupná pouze přes webový prohlížeč. V oznámení na Twitteru tým TweetDeck uvádí, že uzavření aplikace pro Mac jim umožní věnovat více zdrojů na vylepšení webové verze.
Na Instagramu je možné nyní použít vlastní hudbu do Reels 🎶 Až doteď byla Reels omezena jen na hudbu z hudební galerie Instagramu. Importovat jde i vlastní audio z videa, které máte v galerii a je delší než 5 vteřin.
TikTok pracuje na nové funkci, která uživatelům umožní vidět, kdo si prohlížel jejich příspěvky. Tato funkce má být výhodná pro obě strany. Brzy bude možné zjistit, kdo naše videa na TikTok sleduje. Sledující naopak uvidí, že si my prohlížíme jejich videa. Historii zobrazení příspěvků lze i vypnout. V tom případě však ani my nebudeme mít přehled o tom, kdo si naše příspěvky zobrazuje 👀
🆕 Meta vyvíjí Basic Ads. Reklamu bez pokročilého cílení. Nový reklamní formát pro Facebook by měl využívat mnohem méně uživatelských dat. Tato varianta by měla být levnější a vhodná pro inzerenty, kteří chtějí budovat obecné povědomí o značce.
📌 Nová studie společností Socialinsider a Cloud Campaign odhalila, které příspěvky jsou na LinkedInu nejefektivnější. K našemu překvapení jsou to například PDFka a jiné nativní dokumenty nahrané na LinkedIn. Studie ověřila, že tyto příspěvky generují až třikrát více kliknutí, než ostatní.
Píšeme od roku 2012
Na náš firemní blog píšeme články ze světa internetového marketingu. Dělíme se o zkušenosti, které získáváme při práci nebo o poznatky z konferencí. Budeme moc rádi, když si naše články přečtete, zareagujete v diskusi nebo nám pošlete e-mail.