Novinky ze světa online marketingu za červen 2023
- 26. 7. 2023
- Kristýna Matoušková
- Blog o marketingu
- Facebook, GA4, Google Ads, PPC, SEO, Sklik, sociální sítě, TikTok, Twitter
Léto je již v plném proudu a my se hlásíme s dalšími novinkami z online prostředí. Nutno podotknout, že se toho v minulém měsíci událo opravdu hodně, a tak již neváhejme a pojďme se společně podívat na to, co nám červen přinesl nového.
Staré Google Analytics měli přestat posledním červnem zpracovávat data, avšak u projektů ještě vidíme data i za prvních týden v červenci. Zároveň se u některých GA4 účtů od konce června špatně zobrazují data z Google Ads a dalších zdrojů. Google to zatím nikde nepřiznal, že je nějaký problém, ale nejspíš proto ještě stará GA sbírají data. Je však jen otázkou času, kdy se to změní. Co to znamená? Aby uživatel neztratil přehled o tom, co se děje na jeho webu, musí již využívat Google Analytics 4. Proto doporučujeme přejít na GA4 co nejdříve. Pro ty, kteří na GA4 ještě nepřešli, neví si rady s kompletním nastavením, nebo se v novém prostředí nevyznají jsme tu my.
SEO
Nově mohou uživatelé využít AI generátor obsahu v prostředí WordPressu. Jedná se o funkci, která je dostupná v bezplatném přístupu. Technologie umělé inteligence se integruje přímo do editoru a v bezplatné verzi je umožněno využít až 20 požadavků. Placená verze jich poté nabízí neomezené množství.
Když se řekne slovo aura, tak by si to člověk hned jistě nespojil se SEO problematikou. Nově ale Seznam v prostředí Newsfeed představuje skóre nazývané aura. Toto hodnocení bude odrážet kvalitu obsahu daného webu. Aura se počítá ze tří set náhodně vybraných článků, publikovaných v posledních šesti měsících ve feedu. Následně jsou tyto články automaticky hodnocené. Celkové skóre je poté v rozmezí od 0 do 1.
V Sitemap Google došlo v květnu také ke změnám. Ukončuje se podpora koncového bodu ping, fungovat přestane za šest měsíců. Soubory Sitemap bude stále možné odesílat prostřednictvím souboru robots.txt a Search Console, avšak požadavky HTTP na zastaralý koncový bod REST budou hlásit chybu.
Pokud jste příznivci virtuálních asistentů, kteří si s vámi povídají, tak si v prostředí Bing AI přijdete na své. V desktopovém rozhraní Bing chatu mohou nyní uživatelé využívat hlasové vyhledávání. AI také dokáže odpovídat na řeč textem. V současné době se čeština v podporovaných jazycích nezobrazuje, avšak uživatel může s chatem komunikovat mimo jiné v angličtině, francouzštině nebo němčině. Bing také nabízí možnost odpovídání vlastním hlasem na psané otázky.
💡 Nová studie Cornellovy univerzity zpochybňuje schopnost ChatuGPT chápat a generovat humor.
💡 Content mapping – co to je, kde ho využijeme a jak ho nejlépe využít?
PPC
Využíváte službu Microsoft Advertising? Od prvního srpna se začnou zobrazovat reklamy pouze od ověřených inzerentů. Pokud tedy uživatel nemá ověřen účet, je nejvyšší čas ověření provést, aby nedošlo k přerušení zobrazování reklam. V rámci Microsoftu byla představena i další novinka. Nová funkce Universal Event Tracking umožňuje inzerentům lépe porozumět výkonu jejich webu. Tato funkce byla automaticky spuštěna 3. července. Navíc došlo k aktualizaci atribucí konverzí napříč zařízeními. Díky tomu mohou inzerenti lépe sledovat konverzní cesty.
Seznam představil nové cílení Lookalike v Skliku, které pomůže inzerentům zacílit na relevantní zákazníky i bez cookies. Díky tomu totiž dojde k zaměření na publika, která se svým chováním podobají návštěvníkům daných stránek.
I v Googlu se v oblasti prostředí PPC v květnu činili. V rámci Performance Max oznámil pilotní program, jehož cílem je automatické vytvoření podkladů pro kampaně. Chce tak ulehčit inzerentům, kteří již nebudou muset psát poutavé reklamní podklady pro kampaně. Hlavní obava však panuje nad nemožností kontroly automaticky generovaných kreativ. Došlo také k oznámení konce možnosti cílení na podobný segment publika. K této změně poté dojde od srpna. Dobrou zprávou však je, že Google přišel s několika alternativami a strategiemi, které pomohou dopad na kampaně překonat. Aktualizace se také dočkaly zásady ochranných známek v Google Ads. Google rozeslal v minulém měsíci inzerentům, kteří podali stížnost na používání ochranné známky, e-mail, ohledně nadcházející aktualizace zásad. V jejím rámci dochází k tomu, že se nově budou stížnosti zpracovávat na konkrétní reklamy či inzerenty, nikoliv na celé odvětví.
U Googlu ještě chvilku zůstaneme. Společnost začala s postupným zaváděním nového designu, který se stane výchozím v roce 2024. Vyslyšeli zpětné vazby od uživatelů a dochází zde k rozdělení obsahu do pěti kategorií. Jedná se o kampaně, cíle, nástroje, fakturace a správce.
Určitě také stojí za zmínku fakt, že Google a Microsoft Bing experimentují s umístěním reklam ve výsledcích vyhledávání AI, což mělo za následek stažení reklamních výdajů některých inzerentů. Z tohoto experimentálního zobrazení se bohužel nelze odhlásit a tak je zapotřebí kampaně bedlivě sledovat.
💡 Martin Peška ve své přednášce zaměřil na Memory Metrics, co to je a jak je využít?
Analytika
V prostředí Google Analytics 4 se objevily nové přizpůsobitelné nastavení atribucí, které nabízejí lepší statistiky o návratnosti investic v rámci Google Ads. Nastavení lze kdykoliv upravit, avšak trvá nejméně dva až tři dny, než se změny projeví. V GA4 se také objevila podpora AMP. Majitelé webů zde nyní mohou sledovat výkon AMP stránek stejným způsobem, jakým tomu bylo u Universal Analytics. Tato podpora pomáhá uživatelům ke snadnějšímu přechodu do nového rozhraní Google Analytics 4.
V neposlední řadě Google oznámil v celku významnou změnu, která může napomoci zvýšit přesnost sledovaných údajů o interakci s reklamou daného inzerenta. Došlo k integraci Google Analytics 4 a AdSense. Díky tomuto propojení získá uživatel komplexní pohled na výkon webu, avšak je možné, že se budou objevovat nesrovnalosti v údajích.
Sociální sítě
TikTok zpřístupnil prémiový obsah pro další tvůrce. Nově lze požádat o připojení k prémiové obsahové funkci Series. Jedná se o funkci, kdy mohou tvůrci tvořit sérii až 80 videí, kde každé může mít až 20 minut a cena může být nastavena tvůrcem v rozmezí od 1 do 190 dolarů. Aby však dosáhli na tuto prémiovou funkci, musí splnit několik podmínek. Mezi ně patří například účet, který je starý alespoň 30 dní, a 10 000 a více sledujících. TikTok také čím dál tím více integruje umělou inteligenci do svého prostředí. Spustil nový bezplatný nástroj s AI, který poskytuje inzerentům nápady na skripty během několika sekund. Inzerenti pouze zadají základní informace a zvolí, jak dlouhé video chtějí nahrát. Poté již stačí chvilku počkat a skripty jsou na světě.
LinkedIn začal také využívat umělou inteligenci. Představil novou detekci obrázků za pomoci AI, která má až 99% úspěšnost při detekování falešných profilů. Ty mají v dnešní době často i falešné profilové obrázky, které pokud jsou tvořeny umělou inteligencí, sdílejí podobné vzorce, podle kterých je LinkedIn dokáže rozpoznat. Také došlo k představení nové funkce odesílání zpráv firemním stránkám. Jedná se o skvělou inovaci, díky které je umožněno společnostem posílat i přijímat zprávy a dává tak za vznik nové interakci. Výhodou je, že uživatelé spravující stránku budou moci odpovědět přímo za stránku a ne svým vlastním jménem.
Elon Musk v minulém měsíci potvrdil plány na začátek placení ověřeným tvůrcům obsahu za reklamy zobrazované v jejich odpovědích v rámci Twitteru. Existují však podmínky, které musejí být splněny. Například to, že tvůrce musí být ověřen a zároveň se počítají reklamy zobrazené pouze ověřeným uživatelům.
💡 Jak umělá inteligence ovlivňuje to, co vidíme na Facebooku a Instagramu.
💡 Jak využívá generace Z sociální sítě a jak na tuto generaci zacílit píše Chelsea Alves ve svém článku.
Chcete dostávat pravidelné měsíční novinky na e-mail?
Píšeme od roku 2012
Na náš firemní blog píšeme články ze světa internetového marketingu. Dělíme se o zkušenosti, které získáváme při práci nebo o poznatky z konferencí. Budeme moc rádi, když si naše články přečtete, zareagujete v diskusi nebo nám pošlete e-mail.