Novinky z online marketingu za červenec 2022
- 4. 8. 2022
- Lada Kopencová
- Blog o marketingu
- Facebook, Google Ads, Google Analytics 4, Instagram, PPC, SEO, Sklik, sociální sítě, Twitter
Blogování jako součást SEO, optimalizace staršího obsahu, novinky v Google Search Console, Google Ads i na sociálních sítích. O tom všem jsou červencové novinky ze světa online marketingu.
SEO
Googlebot u některých typů stránek bere v potaz jen prvních 15 MB. Obsah po prvních 15 MB Googlebot zahodí a pouze prvních 15 MB bude předáno k indexování. Střední velikost souboru HTML je asi 500x menší (30 kilobajtů (kB)). S největší pravděpodobností se pro většinu z nás tedy nic nezmění. Google Search Central detailně popisuje všechny změny a otázky, na které bychom chtěli znát odpověď.
📊 Nové grafy Market dominátor v Collabimu, vyjadřují procentuální podíl teoretické návštěvnosti na celkové hledanosti v daném segmentu. Tedy kolik procent lidí, kteří hledají dané klíčové slovo (nebo skupinu slov) teoreticky navštíví naší stránku, pokud se nachází na určité pozici v SERPu. Toto procento odpovídá tedy přesně číslu CTR. V Collabimu nově najdeme vše jasně a přehledně (například i podrobnější přehled rozdělený do segmentů, podle pozic, ale i pokročilejší zobrazení).
👉 Blogování, marketing a SEO. Proč je tak důležité a jak ho správně podpořit? Blogování je stále významnou součástí online marketingové strategie, přináší větší návštěvnost a může pomoci vybudovat povědomí o značce. Blog je skvělým způsobem, jak si získat zákazníkovu důvěru a prokázat svou odbornost. Pokud na našem blogu odpovídáme na otázky, na které se uživatelé/spotřebitelé ptají, jsme pro SEO užiteční a můžeme tak dosahovat vyšších pozic ve výsledcích vyhledávání 👌
Vytváření nového obsahu vs. optimalizace starých webových stránek. Měli bychom se v rámci SEO zaměřit spíše na vytváření nového obsahu nebo na aktualizaci stávajícího obsahu? Podle Bruce Claye (Search Engine Land) by to mělo být ideálně půl na půl. Stránky, které byly nějakou dobu publikovány, si pravděpodobně vybudovaly odkazy a viditelnost. To vytváří velkou hodnotu stránky. Důležitá je však správná “údržba” webu ☝️
PPC
Produktové inzeráty Skliku nahrazuje Zboží inzeráty. Produktové inzeráty Skliku budou na všech reklamních pozicích během srpna, postupně zcela nahrazeny Zboží inzeráty. Ty jsou schopné doručit vyšší výkon. Z pohledu inzerenta změna znamená, že kampaním s Produktovými inzeráty Skliku budou postupně klesat zobrazení a naopak bude stoupat počet zobrazení Zboží inzerátů ve vyhledávání na Seznamu. 👉 Seznam.cz shrnul, jak se na změny připravit a co obnáší 👈
Google Search Console Insights nyní podporuje služby Google Analytics 4, což nám umožňuje přístup k většímu množství dat. Služba Search Console Insights, která kombinuje data z Search Console a Google Analytics, poskytuje důkladný přehled o tom, jak lidé objevují obsah na webu 👀
Google Ads zavádí diagnostické statistiky📈 Nově informuje inzerenty o diagnostických problémech, které mohou nepříznivě ovlivnit výkon kampaní. Diagnostické statistiky se zobrazují pouze v případě, že kampaň nezaznamenala provoz ani konverze. Pokud je kampaň spuštěna a lidé vidí reklamy a klikají na ně, nebudou žádné diagnostické problémy, které by bylo třeba nahlásit. V současné době jsou k dispozici diagnostické statistiky pro kampaně Performance Max. Nová datová sada se během několika příštích měsíců rozšíří na další typy kampaní.
Google představuje šest nových funkcí pro kampaně Performance Max. Mezi tou nejočekávanější je skóre optimalizace. Skóre se pohybuje od 0 do 100 %, a pokud je vaše kampaň ohodnocena méně než 100 %, dostanete doporučení pro zvýšení skóre. Další novinkou jsou tzv. Sezónní úpravy, pomocí nichž můžeme přizpůsobit strategii nabídek událostem, u kterých se očekává vyšší konverzní poměr, jako jsou promo akce a výprodeje.
Sociální sítě
📌 Meta zpřístupňuje API pro Reels třetím stranám. Vývojáři mohou nyní využívat jejich API, přes které půjde Reels plánovat, získávat data, odpovídat na komentáře nebo je mazat, skrýt či zakázat ☝️ Dále budou moci hledat Reels s určitými hashtagy nebo ty, v nichž byla označena jejich firma či tvůrce.
📌 Twitter začal testovat spolu-tweety. Tuto funkci můžeme znát už například z Instagramu a Facebooku. Nová funkce CoTweets umožní vybrat dalšího člověka, který bude uveden jako spoluautor tweetu 👏 Test prozatím probíhá u vybraných uživatelů v USA, Kanadě a Jižní Koreji.
📌 Kdy přidávat příspěvky na Facebook a Twitter? Těmi nejlepšími časy podle Sprout Social jsou pro Facebook 3 hodiny ráno od pondělí do pátku a 9 ráno všechny dny mimo čtvrtka a neděle pro Twitter. Časy vychází z jejich vlastních dat sledovaných na 30 tisících zákaznících 🕘
📌 Pinterest spouští nové funkce pro obchody. Označování produktů na Pinech nebo na Pinterest API pro Shopping. S novým API by obchodníci měli lépe a efektivněji získávat i vyhodnocovat data pro své produkty. Díky označování zase mohou uživatelé nakupovat přímo produkty z obrázků.
📌 Instagram přidává možnost propagovat Reels. Má to však svoje pravidla – nesmí být delší než 60 vteřin, obsahovat licencovanou hudbu, obsahovat GIFy ani interaktivní samolepky (ankety..), být zároveň sdílené na Facebooku a natočené s filtrem.
Píšeme od roku 2012
Na náš firemní blog píšeme články ze světa internetového marketingu. Dělíme se o zkušenosti, které získáváme při práci nebo o poznatky z konferencí. Budeme moc rádi, když si naše články přečtete, zareagujete v diskusi nebo nám pošlete e-mail.