Novinky ze světa online marketingu za červenec 2023
- 11. 8. 2023
- Michala Forstová
- Blog o marketingu
- Google Ads, Google Analytics, Google Analytics 4, marketing, PPC, SEO, Sklik, sociální sítě, TikTok, Twitter
Pomalu se blížíme k závěru prázdnin a začnou v plném proudu přípravy na Vánoce. V tomto článku jsou ty nejzajímavější novinky z online marketingu za červenec 2023.
Posledního června 2023 došlo k oficiálnímu ukončení původních Google Analytics. Sami nevíme o webu, kde se tak skutečně stalo. Až v průběhu července zaznamenáváme u některých projektů pozastavení zpracování dat. Aktuálně je ve starých GA účtech informace jestli už došlo k ukončení sběru dat nebo jestli se to v brzké době stane. Z tohoto důvodu doporučujeme zkontrolovat funkčnost Google Analytics 4 a případně donastavit vše co vám ještě chybí.
SEO
Úřad pro ochranu osobních údajů začíná sankčně postihovat ty, kteří nedodržují zásady ohledně cookies lišt. Sankce se nedrží při zemi a nejvyšší dosáhla 898 000 Kč. Určitě je tedy lepší si své cookies lišty prověřit.
Google aktualizoval zásady ochrany osobních údajů tak, aby mohl využívat veřejná data ke zlepšení modelů umělé inteligence. Dříve byla data využívána za účelem zlepšení “jazykových” modelů, aktuálně se již jedná o AI.
Bing nově podporuje vizuální vyhledávání v prostředí Bing chatu. Do chatového prostoru lze nahrát fotografie a na jejich základě AI pokládat otázky. Další změnou, se kterou Microsoft začal, je zavedení tmavého režimu jak v rámci vyhledávače, tak i chatu.
Google představil nového pomocníka pro psaní poznámek, NotebookLM, který využívá umělou inteligenci. Tento experimentální asistent umí mimo jiné shrnovat dokumenty či odpovídat na otázky.
V červenci jsme se dočkali nové expanze Google Barda do Evropy a Brazílie. Díky této situaci je nově dostupná AI i v češtině. Zároveň se objevilo několik nových funkcí, jako například úprava stylu odpovědí.
Microsoft spojil své síly s LinkedIn a v rámci AI Skills Initiative představil bezplatné školení o umělé inteligenci zakončené profesionální certifikací. Školení lze celé projít v prostředí LinkedIn.
💡Jak lze využít ChatGPT a dosáhnout ještě větší kreativity a produktivity? Tuto otázku si ve svém článku položil Andy Betts.
💡 Jak co nejlépe porozumět Google algoritmu a poučit se z minulých a současných aktualizací si můžete přečíst v článku od Jamese Allena.
PPC
Proběhla aktualizace Google Ads. V Performance Max lze nově vyloučit značky, zároveň lze nově značky omezit i ve vyhledávacích kampaních. Díky této aktualizaci mají uživatelé větší kontrolu nad umístěním reklam. Další novinkou je možnost kombinovat produkty a vytvořit tak kolekce. Následně lze přidružit produkty k již vytvořeným kreativám. Jedná se o skvělou novinku, kterou lze ušetřit mnoho času. Microsoft také plánuje uvést na trh Performance Max kampaně a již nyní je mohou uživatelé testovat v beta verzi. Nabízí obdobné funkce jako Performance Max kampaně v prostředí Google Ads.
Nově Microsoft zavádí nadpisy a popisy reklam, které jsou generovány umělou inteligencí. Jedná se o skvělou možnost, která nabízí množství inspirace a zároveň ušetřený čas.
V Skliku byla nově představena funkce cílení na životní události, díky čemuž bude docházet k lepšímu cílení na potenciální zákazníky. Vybrat si inzerent může až z deseti životních událostí, jako například svatba či hledání bydlení a stěhování.
💡 V éteru se objevil zajímavý díl podcastu od PPC Podcast CZ. Jedná se o téma PPC je mrtvé, ať žije SEO? Texty RSA automaticky, reporty lidsky a SAAS chytře. Určitě stojí za poslech!
Analytika
Publika GA4 lze nyní ve službě Ad Manager využívat se segmenty třetích stran. Díky této novince lze získat cenné informace a porozumět lépe zákaznické základně. Dále Google přidal do prostředí GA4 30 nových dimenzí a metrik elektronického obchodu. Nové dimenze poskytují například podrobnější údaje o položkách, akcích a samotném nákupním chování.
💡 Jaké existují alternativy Google analytics 4? Nicola Agius je představuje ve svém článku.
💡 Švédský úřad pro ochranu osobních údajů varuje před porušováním GDPR ze strany Google Analytics.
Sociální sítě
Meta v červenci představila svoji alternativu k Twitteru. Jedná se o novou aplikaci Threads, která vytváří prostor pro sdílení textových aktualizací a podporuje zapojování do veřejných konverzací. Zároveň se tato platforma stala nejrychleji rostoucí sociální sítí v historii. Po uvedení Threads na trh se začaly objevovat informace ohledně protisoutěžního chování ve znamení selektivní blokace odkazů na novou platformu ze strany Twitteru.
Několik zajímavých novinek nalezneme i na Twitteru. Rozhodl se konkurovat LinkedInu a nově bude umožňovat ověřeným organizacím zveřejňovat pracovní nabídky a zakázky na profilu. Některé organizace tuto možnost již využívají a je pouze otázkou času, kdy se přidají další. Dále vydal novou aktualizaci nastavení přímých zpráv, díky které některým uživatelům nechodí či nejdou posílat zprávy. Je tedy vhodné si nastavení překontrolovat, protože se zde objevují možnosti jako např. “Povolit zprávy pouze od sledovaných lidí”. A největší novinou je, že v červenci Elon Musk přejmenoval sociální síť Twitter na “X”. Dle odborníků je zde možnost, že se majitel sociální sítě X může dočkat žaloby od konkurenčních společností. Například Microsoft totiž vlastní ochrannou známku X ve spojitosti s herní konzolí Xbox.
Meta ve spojení s Microsoftem představili další generaci open source large language modelu Llama 2. Tato nová generace umělé inteligence je zpřístupněna zdarma pro výzkum i komerční využití.
Značky budou moci nově na TikToku sdílet psaný obsah a experimentovat s novými funkcemi. Díky této nové možnosti mohou společnosti oslovit daleko větší publikum, než by jim umožňovala pouze videa.
💡 Jak zapojit firmu do Threads? Meta přišla s několika nápady a doporučeními na zapojení.
Chcete dostávat pravidelné měsíční novinky na e-mail?
Píšeme od roku 2012
Na náš firemní blog píšeme články ze světa internetového marketingu. Dělíme se o zkušenosti, které získáváme při práci nebo o poznatky z konferencí. Budeme moc rádi, když si naše články přečtete, zareagujete v diskusi nebo nám pošlete e-mail.