Novinky z online marketingu za duben

Duben je již za námi a my se hlásíme s dalšími novinkami z online světa. Pojďme se společně podívat na to, co vše si Jirka odnesl ze SEO restartu, jaké je ověření inzerentů na Google nebo jaké nové reklamy představil YouTube.

SEO

SEO

Google začal brát větší zřetel na autora textu při hodnocení výsledku vyhledávání. Klade  důraz na zkušenosti, odbornost, autoritativnost a důvěryhodnost jednotlivých autorů (E-E-A-T). Navíc došlo k aktualizaci systému strojového učení Google, díky kterému dochází k lepšímu zachycení a odstranění falešných recenzí, podvodných obrázků a dalšího závadného obsahu. A proč nás to zajímá? V minulém roce totiž automatizované systémy a lidské kontrolní týmy zachytili o 20 % více závadného obsahu oproti roku 2021.

U Googlu je živo, co se týká umělé inteligence. Sundar Pichai, výkonný ředitel Googlu, informoval o plánu integrace konverzační umělé inteligence do vyhledávače. Google tím reaguje na rostoucí konkurenci AI chatbotů, které vládne ChatGPT. Zároveň Google plánuje nový vyhledávač a nové vyhledávací funkce v rámci projektu Magi. Ten by měl dle slov Googlu přinést technologii AI do všech telefonů a domácností po celém světě. Vývoj je však v rané fázi a není stanoveno žádné datum pro představení.

U Googlu ještě zůstaneme. Došlo totiž k rozšíření oficiální dokumentace Googlebota o nové pokyny týkající “user-triggered bot” návštěv. Jedná se o rozšíření, které zcela chybělo v předchozích dokumentacích. V neposlední řadě došlo k aktualizaci hodnotícího systému Googlu, který využívá pro vyhodnocení obsahu recenzních stránek. Díky tomuto systému obvykle dochází k zařazení stránek s odbornějšími a relevantnějšími recenzemi na přednější příčky vyhledávání. Pokud se jedná o web, který je založen čistě na recenzích, může mít tato aktualizace dopad na celý web.

💡Jak vybudovat E-E-A-T strategii pro SEO?

💡 Porovnání jednotlivých generativních řešení AI.

💡 ChatGPT lze využívat i pro klíčová slova.

PPC

PPC

Na Zboží.cz se objevily nové kategorie a parametry. Jedná se konkrétně o rozšíření kategorií sport, dům, byt a zahrada a domácí spotřebiče. Dále se objevily nové parametry, díky kterým si uživatelé mohou na webu filtrovat jednotlivé nabídky a produkty. Zároveň se objevuje v Skliku nová možnost filtrování produktových skupin. Pokud inzerent neprodává pouze nové zboží, ale například i repasované či rozbalené, přináší Sklik pro tyto inzerenty novinku. Pokud uživatel využívá produktové skupiny v Skliku, lze nově tyto skupiny filtrovat. Díky tomu lze například inzerovat repasované zboží s nižší maximální cenou za proklik vzhledem k celé produktové skupině.

Google odstraňuje atribuční modely pro inzerenty a zároveň dochází k novým možnostem ověření inzerentů. V květnu by mělo dojít k odstranění čtyř atribučních modelů v Google Ads a Google Analytics. Konkrétně se jedná například o atribuční model prvního kliknutí nebo atribuční model založený na pozici. Pokud bude mít uživatel založenou konverzní akci na odstraněných atribučních modelech, automaticky dojde k převedení na atribuční model na základě dat. Nově se snaží Google, podobně jako Twitter, o verifikaci inzerentů. Nový ověřovací znak má podobu modrého štítu s bílou fajfkou. Pokud uživatel klikne na tento odznak inzerenta, zobrazí se mu o něm informace.

Umělá inteligence již brzy v Google Ads. Ano, slyšíte správně. Generativní umělá inteligence v prostředí Google Ads by měla generovat reklamy z kreativního obsahu a zacílit je na konkrétní publikum tak, aby splnila nastavené cíle kampaně. Tato nová technologie bude integrovaná do Performance Max.

Bing Chat byl sice původně bez reklam, ale již brzy lze očekávat obsazení jeho prostoru placenou propagací. Jelikož Chat Bing zaznamenal již více než 100 milionů chatů od svého vzniku, jedná se jistě o zajímavý prostor, který může navýšit návštěvnost stránek inzerentů

V neposlední řadě Google přišel s vylepšeními v rámci Search Ads 360 a vyzval inzerenty k přechodu na novou platformu do dubna 2024. V rámci aktualizace došlo například ke zlepšení podpory Google Ads nebo Microsoft Advertising.

💡 Jak vyloučit značky v rámci Performance Max?

💡 Jak využít umělou inteligenci v rámci PPC?

Analytika

Analytika

Díky nové aktualizaci Google Analytics 4 si mohou uživatelé vybrat ze dvou metod počítání konverzí. Nově si lze vybrat mezi metodou “once per event” a “once per session”. Změnit metodu počítání lze snadno v nastavení správce. Navíc došlo k představení nových funkcí Google Analytics 4, nacházejících se na domovské stránce. Kromě uvítacího tutoriálu a vylepšení sekce Návrhů se zde objevuje nový banner v horní části stránky. Ten je dočasný a ukazuje uživateli body, které je zapotřebí splnit, aby došlo k ověření nastavení Google Ads.

Nově lze také v GA4 využít regulární výrazy pro úpravu a vytváření událostí. Je však zapotřebí určitá obezřetnost, protože regulární výrazy jsou náchylné k vybíravosti.

Sociální sítě

Sociální sítě

Z prostředí TikToku zcela zmizela desetiminutová videa. Uživatelé si začali všímat absence možnosti jejich nahrání, avšak vyjádření ze strany společnosti stále není k dispozici. Není tedy jisté, zda jde pouze o dočasný problém nebo TikTok tyto videa úplně zrušil.

Dlouho očekávané rozšíření bia na Instagramu je tady. Nově je možné do něj přidávat až pět odkazů. Jedná se o reakci na nástroje třetích stran, které umožňovaly vytvoření rozcestníku pro jednotlivé stránky. Rozšíření odkazů lze nastavit v upravení profilu

Byla také představena nová spolupráce mezi Spotify a BeReal. Toto nové spojení umožňuje uživatelům s jejich příspěvkem na BeReal sdílet to, co na Spotify právě poslouchají. Díky tomuto propojení mohou uživatelé přidat k příspěvku ještě více autentičnosti.

Umělá inteligence od Mety dostává konečně zřetelnějších obrysů. Již v únoru Meta oznámila založení organizace, která bude pracovat na vývoji generativní umělé inteligence. V dubnu však konečně naznačila i časový plán, jak by to s touto umělou inteligencí mohlo vypadat. Meta již přes deset let investuje do vytvoření AI, avšak teď se zaměřuje více na komercializaci. Pozadu nezůstává ani YouTube, který představil myšlenku reklamy založené na umělé inteligenci, zaměřující se na různé hudební preference ve formátech Shorts a Long-form. Tato nová forma je zaměřena na generaci Z. Umělá inteligence zde identifikuje skladby populární právě u této generace. K představení samotné funkce by mělo dojít v následujících měsících.

💡 Jak optimalizovat LinkedIn pro B2B marketing?

💡 Jak poznat fotografii vytvořenou umělou inteligencí?

💡 Jak funguje analýza obsahu na LinkedIn a k čemu ji využít?

Chcete dostávat pravidelné měsíční novinky na e-mail?

Píšeme od roku 2012

Na náš firemní blog píšeme články ze světa internetového marketingu. Dělíme se o zkušenosti, které získáváme při práci nebo o poznatky z konferencí. Budeme moc rádi, když si naše články přečtete, zareagujete v diskusi nebo nám pošlete e-mail.

Rádi pomůžeme

Chcete se nás na něco zeptat? Klidně nám napište nebo zavolejte.

Přečtěte si další články
Komentáře

Okomentujte článek