Novinky z online marketingu za leden 2022
- 2. 2. 2022
- Lada Kopencová
- Blog o marketingu
- Facebook, Instagram, PPC, SEO, Sklik, sociální sítě, Twitter, YouTube
Přinášíme Vám lednové novinky ze světa online marketingu. Za zmínku stojí 22 chytrých tipů pro SEO v roce 2022, jak se poprat s chybějícími daty v rámci cookies, nový mechanismus Alpaka od Seznamu a další novinky ze sociálních sítí.
Pojďme se podívat na zajímavosti, které se v SEO, PPC a sociálních sítích udály v poslední době 👀
SEO
Začneme s chytrými SEO tipy pro rok 2022. SEO expert Cyrus Shepard sepsal 22 nejvíce diskutovaných věcí z odvětví SEO za poslední rok. Dozvíte se například, proč nezapomínat na A/B testování, jak optimalizovat pro Google Discover nebo jak na GA4.
Seznam.cz přináší nový mechanismus Alpaka, který měří kvalitu výsledků podle CTR, tedy pomocí poměru počtu kliků vůči počtu zobrazení výsledku. Čím je CTR vyšší, tím je pro Alpaku výsledek kvalitnější. Alpaka musí CTR odhadovat, k čemuž používá metodu strojového učení, která se učí z historických dat vyhledávání.
Google začal zobrazovat miniaturu obrázku pro některé výsledky v SERPu. O tomto zobrazování si Google rozhoduje sám. Jak tedy zvýšit šance, že se obrázek skutečně zobrazí? To se dočtete v novém článku od Collabimu.
Je snadné se ztratit v divokých spekulacích, ale dobré strategie a taktiky jsou vždy výsledkem uvažování z prvních principů. Kevin Indig sdílí, jaké jsou SEO first principles. Základní stavební kameny SEO se nezměnily a přesto se zdá, že existuje více neznámých faktorů než kdy jindy. Vyhledávání je stále řízeno klíčovými slovy, zpětnými odkazy a UX, ale zdá se, že existuje také neznámý faktor, který způsobuje pokles v hodnocení.
Jak v Seznamu pracují s relevancí vyhledávání a co jsou entitní a neentitní dotazy? Na tyto otázky odpoví v další článku produktová manažerka Seznam.cz Bára Planková.
PPC
Co dělá i zkušený PPCčkař špatně při práci s CTR a co při správě kampaní dělat a nedělat? S Davidem Velechovským se podíváme na nejčastější chyby, nové rady a tipy, na které si ve vyhledávací kampani i v obsahové síti dát pozor.
PPC Audience Strategy: Targeting vs. Observation (With Examples). Tato příručka slouží k seznámení s hlavními rozdíly v nastavení cílení a pozorování a s tím, kde je v rozhraních Google Ads a Microsoft Ads najít.
V rámci PPC novinek se podíváme i na často skloňované cookie lišty. Víme, jak je mít nastavené, kde mít umístěnou lištu a na co si dát pozor. Pozornosti by však neměli uniknout tyto dva články, kde se Petra Větrovská a Karel Rujzl věnují tomu, jak se poprat s faktem, že nám některá data chybí a jak i nadále správně optimalizovat a vyhodnocovat kampaně. Karel Rujzl představil konkrétní návod jak nedoměřená data dopočítat a Petra Větrovská shrnula co a proč by mělo PPCčkaře kolem lišty zajímat.
Brandové kampaně, jejich formáty a cíle. Silný brand přivádí více zákazníků, zvyšuje hledanost produktů či služeb a ovlivňuje i chování uživatelů. V brandové inzerci by nemělo chybět logo, název značky a také konkurenční výhody. Díky tomu můžeme na weby přivádět zákazníky i bez reklamy.
Sociální sítě
Instagram testuje tři nové verze feedu – Home, Favorites a Following. Home je klasická podoba Instagramu, jakou teď známe. Další dvě možnosti nabízejí možnost vidět příspěvky chronologicky, a ne podle algoritmu 💡
Na Instagramu bude možné vyhledávat podle klíčových slov (zatím tedy jen v zahraničí).
Uživatelé iOS se mohou nyní setkat s novým meníčkem, který Twitter testuje. Jedná se o zobrazení aktuálních trendujících témat. Uživatel bude moci v aplikaci objevit ještě více zajímavých příspěvků.
👋 Pomocí tlačítka Super Thanks můžeme na YouTube poslat svým oblíbeným tvůrcům jednorázový příspěvek 2-50 dolarů. Tyto příspěvky se zobrazují v komentářích pod videem spolu s textem “Thanks!”. Nově se testuje také přidání vlastní zprávy pro tvůrce.
Společnost Facebook začne na svých platformách mazat dezinformace o vakcínách proti viru covid-19.
📌 To je z našich lednových novinek vše. Věříme, že jsme Vás o něco obohatili a budeme se na Vás těšit zase příští měsíc.
Píšeme od roku 2012
Na náš firemní blog píšeme články ze světa internetového marketingu. Dělíme se o zkušenosti, které získáváme při práci nebo o poznatky z konferencí. Budeme moc rádi, když si naše články přečtete, zareagujete v diskusi nebo nám pošlete e-mail.