Novinky ze světa online marketingu za říjen 2023
- 16. 11. 2023
- Michala Forstová
- Blog o marketingu
- Google Ads, Google Analytics, marketing, PPC, SEO, sociální sítě
Vítr nám už přivál pořádné podzimní počasí, ale my nezahálíme za pecí a pečlivě sledujeme, co se děje ve světě online marketingu. A jaké jsou nejnovější novinky?
Co je nového v Jirkontu?
Přivítali jsme u nás nového člena týmu – Adélu Hubnerovou na pozici Account Managera. Pokud jste náš stávající nebo budoucí klient, pravděpodobně se spolu brzy setkáte.
Na konci září proběhl AI online Summit a my jsme byli u toho. Byla to teda jízda a o těch nejzajímavějších tématech jsme pro vás sepsali článek na blog.
SEO
Co se děje u Googlu?
Aktualizace „Helpful Content“ od Google z září 2023 měla značný vliv na SEO komunitu, což vedlo ke změnám v pozicích vyhledávání některých webů. Segment nakupování tyto změny zasáhly nejvíce. Říjnová protispamová aktualizace zase zvyšuje efektivitu detekce spamu ve více jazycích. Cílí na eliminaci různých druhů spamu, jako je cloaking a automaticky generovaný spam. Díky této aktualizaci by měl být spam ve výsledcích vyhledávání méně viditelný.
Dále Google potvrdil chybu, která způsobila zpoždění v indexaci nového obsahu, což nejvíce postihlo vydavatele zpráv, jelikož aktuální zprávy nemohly být řádně indexovány. Tento problém byl později vyřešen. Současně ukončil zobrazení odsazených výsledků ve vyhledávání, jelikož byly neefektivní při kontinuálním posouvání. Tato změna ovlivní prezentaci druhého výsledku, ale nezmenší frekvenci, s jakou se váš obsah zobrazuje ve vyhledávání. Google vylepšil adresní řádek v Chrome pro rychlejší nalezení webových stránek, přidává „chytré“ automatické dokončování, opravy překlepů, vyhledávání záložek a další. Tyto aktualizace mohou ovlivnit způsob, jakým lidé objevují a přistupují na webové stránky. Další novinkou je rozšíření nástrojů pro ověřování obrázků. Funkce „O tomto obrázku“ je globálně dostupná a testuje generativní AI modely pro informace o méně známých webových stránkách. V sekci „lidé také kupují od“ ve vyhledávání Google jsou uživatelům prezentovány alternativní obchody, kde mohou pořídit hledaný produkt. Tato funkce má podobný charakter jako další funkce Google, jako jsou „lidé také nakupují“ a „podobné produkty“.
A následující Google informace jsou k soudnímu řízení kvůli obvinění z nepoctivých taktik, určených k udržení pozice hlavního vyhledávače, včetně platby společnostem jako Apple za nastavení Google jako výchozího vyhledávače.
Zranitelnost HTTP/2 Rapid Reset může vést k DDoS útokům. Softwarové firmy vyvíjejí záplaty a Cloudflare již poskytuje ochranu. Správci mohou snížit verzi HTTP na 1.1, aby zastavili útok.
Dopady AI na SEO zahrnují nové přístupy ve vyhledávání od Google, Bing a start-upů. Je klíčové optimalizovat obsah pro AI vyhledávání a soustředit se na udržení vysoké pozice ve výsledcích vyhledávání, zejména v prvních třech pozicích.
PPC
Google Analytics 4 přineslo funkce pro lepší bezpečnost dat a přesnost zpráv, umožňuje marketérům upravovat text na straně klienta a vyloučit některá data z hlášení, což pomáhá lépe porozumět chování uživatelů a cílit na publikum. GA4 také odstraní čtyři modely atribuce a zavede funkci „vypočtených metrik“ pro vlastní kombinace metrik. Marketéři by měli zkontrolovat a připravit nové modely, aby byly jejich strategie přizpůsobeny novým funkcím před jejich implementací. Další novinkou je uvedení funkce Redakce dat, zabraňující odesílání osobních údajů do Google. Je automaticky zapnuta u nových vlastností v GA4, ale stávající vlastnosti ji musí ručně aktivovat. Funkce pomáhá dodržovat právní předpisy o ochraně osobních údajů a politiky Google.
Google Ads uvedlo globálně AI poháněný nástroj Demand Gen pro inzerenty na sociálních platformách. Nástroj umožňuje vytváření vizuálně atraktivního obsahu, včetně videí z YouTube a Shorts, čímž rozšiřuje možnosti při tvorbě reklamního obsahu. Dalším novým nástrojem je Data Manager pro centralizovanou správu dat, zprvu dostupný v Google Ads pro zjednodušení vylepšených konverzí a shod zákazníků, s plánovaným rozšířením na další reklamní produkty v budoucnu.
Google v Chrome testuje funkci ochrany IP, která skrývá IP adresy uživatelů přes soukromé proxy, aby omezila sledování mezi stránkami a zvýšila ochranu identity uživatelů online. Plné spuštění je plánováno ve verzi Chrome 122, dostupné od 20. února 2024.
Další Google novinkou je „Search Themes“ pro kampaně Performance Max, což umožňuje inzerentům poskytnout témata pro lepší řízení AI. Funkce je nyní v beta verzi a plánuje se rozšíření funkcí v roce 2024.
AI
ChatGPT nyní nabízí hlasovou komunikaci, kdy uživatelé mluví a AI odpovídá hlasem. Tato funkce se aktivuje kliknutím na symbol sluchátek ve webovém rozhraní a je dostupná pouze pro placené uživatele ChatGPT na platformách Android a iOS. Aktualizace ChatGPT přinesla integraci DALL·E 3 pro generování obrázků, nové hlasové a obrazové schopnosti, rozšířenou jazykovou podporu, verzi ChatGPT Enterprise pro podnikové uživatele, vylepšenou uživatelskou interakci a aplikaci ChatGPT pro Android. OpenAI uvedlo ChatGPT s multimodální verzí GPT-4, což uživatelům umožňuje přístup ke všem nástrojům GPT-4 bez přepínání. Aktualizace zahrnuje analýzu dokumentů, což může zastarat některé doplňky třetích stran a zjednodušuje uživatelskou zkušenost.
💡25 nejlepších rozšíření ChatGPT pro Chrome, která musíte vyzkoušet
Getty Images představilo nástroj Generative AI, který umožňuje zákazníkům vytvářet a stahovat AI-generované obrázky. Tento nástroj je poháněn technologií NVIDIA a poskytuje komerčně bezpečnější možnost pro vytváření obrázků.
Zlomyslné reklamy ve Bing Chatu přesměrovávají uživatele na falešné stránky s malwarem, maskované jako stránky pro stahování utility ‚Advanced IP Scanner‘. Integrace reklam do Bing Chatu tak představuje nové riziko rozšíření malware.
Sociální média
YouTube od 25. října 2023 ukončuje nižší předplatné Premium Lite. Stávající předplatitelé mohou přejít na dražší YouTube Premium nebo sledovat YouTube s reklamami. Jako kompenzaci nabídne YouTube předplatitelům Lite jeden měsíc zdarma YouTube Premium.
Také aktualizovalo analytickou platformu pro tvůrce, umožňující analýzu dat o zrušení členství a porovnání nových a stávajících diváků. Aktualizace také zlepšuje design pro lepší uživatelský zážitek a pomáhá tvůrcům lépe rozumět interakci diváků s jejich obsahem.
X (dříve Twitter) se spojil s Google Display Network, aby prodával některé reklamní prostory po poklesu příjmů z reklamy. Nyní mohou inzerenti využívat reklamní prostor X prostřednictvím kampaní Google Ads Display. Zavedli také reklamy, které nelze blokovat ani nahlásit, a nezobrazují inzerenta. Vypadají jako organické tweety bez možnosti likování či retweetování. Obsah reklam je srovnatelný s nízkokvalitními „chumbox“ reklamami často nacházenými na stránkách s nízkou kvalitou obsahu.
💡 X testuje program „Not A Bot“
💡 X uvádí dvě nová předplatná Premium
💡 X zavedl funkci audio a video hovorů
Meta představila nástroj pro sledování kampaní s označeným obsahem, umožňující filtrování podle platformy a uživatelského jména, a poskytující vhledy do strategií konkurentů. Toto je reakce na novou evropskou regulaci zvyšující transparentnost digitálního prostoru.
LinkedIn zvyšuje viditelnost spoluprací na článcích ve vyhledávání a feedech, aby pomohl uživatelům rozšířit síť. Byly představeny odznaky Top Community Voice, nové rozložení zaměřené na příspěvky členů a možnost sledování uživatelů přímo z jejich příspěvků.
HubSpot a TikTok uzavřely partnerství pro přenos B2B leadů z TikToku do CRM HubSpot. Prvních 500 inzerentů získá $200 na reklamy na TikToku. Integrace je momentálně dostupná ve Spojených státech a Kanadě.
Ostatní novinky
Firma Avast prodávala uživatelská data reklamním společnostem. Po odhalení v roce 2020 uzavřela svou dceřinou společnost Jumpshot. České úřady následně uložily Avastu pokutu, ale detaily rozhodnutí nezveřejnili.
Google zpřísnil pravidla pro odesílatele hromadných e-mailů. Od února 2024 bude vyžadovat silné ověření a snadné odhlášení. Cílem je snížit spam a zneužívání.
Google Maps rozšiřuje AI funkce pro 3D náhledy tras, vizuální vyhledávání a informace pro řidiče elektrických vozidel. Funkce Lens je rozšířena do více než 50 měst.
Chcete dostávat pravidelné měsíční novinky na e-mail?
Píšeme od roku 2012
Na náš firemní blog píšeme články ze světa internetového marketingu. Dělíme se o zkušenosti, které získáváme při práci nebo o poznatky z konferencí. Budeme moc rádi, když si naše články přečtete, zareagujete v diskusi nebo nám pošlete e-mail.