Novinky z online marketingu za únor 2022

Přinášíme Vám únorové novinky ze světa online marketingu. Podíváme se na slučování webů, Featured snippety, Google Search Console, Performance Max i Google recenze.

Máme tady další zajímavosti ze světa SEO, PPC a sociálních sítích 🔍

SEO

Na co je třeba pamatovat při slučování webů? Jak mít veškerý obsah na jedné doméně, jak vyřešit technické problémy? O tom všem je nový článek Search Engine Journal. Chytré nástroje mohou pomoci s plánováním i s technickou stránkou.

Google oznámil spuštění nového rozhraní URL Inspection API, které umožňuje externí aplikaci komunikovat s vyhledávací konzolí Google a poskytovat údaje o kontrole URL. Search Console API také umožňuje pluginům pro WordPress a mnoha dalším SEO nástrojům přistupovat k Search Console prostřednictvím API bezpečným způsobem.

Featured snippety už i na Seznamu. Předpokladem Featured snippetu je, že obsahuje tu nejlepší odpověď na hledaný dotaz, která se na stránkách v rámci SERPu v danou chvíli dá najít. Novinku představuje Petra Kubernátová ze Seznamu.

Všichni dáme rádi na doporučení. Od kamarádů, rodiny, kolegů… Pokud však nemůžeme najít nikoho, kdo by nám požadované doporučení poskytl, přichází na řadu online recenze. Jak je spravovat, jak reagovat na špatná hodnocení a mnoho dalšího? To vše nalezneme v Kompletním průvodci Google recenzemi.

Google vysvětluje, jak jeho systémy AI fungují, aby porozuměly lidské řeči a vrátily relevantní výsledky vyhledávání. Podíváme se na modely umělé inteligence, které hrají hlavní roli v tom, jaké výsledky Google zobrazuje. Jsou to například RankBrain, Neural matching, BERT, MUM.

BERT (Bidirectional Encoder Representations from Transformers) je technika strojového učení založená na architektuře Transformer vyvinuté společností Google. To, co je lidem zřejmé – věci jako kontext, tón a záměr – je pro počítače ve skutečnosti velmi obtížné zachytit. Krátké video popisuje, jak BERT pomáhá Vyhledávání Google porozumět jazyku.

PPC

Seznam.cz představuje v rámci Skliku nový typ obsahové kampaně. Využije se hlavně pro uživatele, kteří nedali souhlas s cílenou reklamou, mají blokované cookies nebo z jiných důvodů nevstupuje do aukce behaviorálně cílená reklama – zájmy, zájmy o koupi, retargeting.

Od dubna bude Performance Max nahrazovat kampaně Smart Shopping a Local campaigns. Performance Max poskytuje stejné základní funkce a přidává zcela nový inventář a statistiky automatizace. Google popisuje, jak upgrade připravit a co vše mít na paměti.

Seznam.cz podrobněji rozebírá 5 klíčových bodů pro brand building. Patří mezi ně hlavně dlouhodobá komunikace a kontinuita, široký zásah, originalita, emocionální tonalita a zapamatovatelnost.

Automatizace, měření a soukromí. To jsou tři hlavní priority Google Ads pro rok 2022. Nejedná se o nové priority, ale spíše o posun v tom, jak se zaměřují na každou z nich. Vzhledem k tomu, že se chování kupujících během pandemie neustále mění, Google Ads se zavázal poskytovat svým uživatelům lepší uživatelský dojem.

Sociální sítě

📌  TikTok pracuje na funkci, která umožní vidět, kdo navštívil konkrétní profil. TikTok totiž podle známého vývojáře Matta Navarry právě tuto funkci testuje. Informaci o tom, kdo profil navštívil, bude vidět 30 dnů do minulosti 👀

👉 Šifrované zprávy a volání na Messengeru pro všechny. Facebook představil koncové šifrování již v roce 2016, teď je však tato volitelná funkce dostupná všem. Dostanete se do ní potažením nahoru v existujících chatech (tím zapnete mizející režim 🤫 ). V následujících týdnech bude spuštěna také funkce upozorňující na to, když si někdo udělá screenshot, podobně jako na Snapchatu 👈

Instagram nově umožňuje lajkovat stories. Reagovat na příspěvky ve stories se dá nově i bez poslání zprávy. Pouze člověk, který příběh sdílí, uvidí, že se vám líbí ❤️

📌  Meta oficiálně spouští Reels i na Facebooku. Funkce Reels je nově k dispozici ve 150 zemích světa. Meta uvádí, že samotné Reels jde sdílet do Stories a ze Stories jde udělat Reels 💡

Tímto končí náš přehled únorových novinek a budeme se těšit zase příště 🙂

Píšeme od roku 2012

Na náš firemní blog píšeme články ze světa internetového marketingu. Dělíme se o zkušenosti, které získáváme při práci nebo o poznatky z konferencí. Budeme moc rádi, když si naše články přečtete, zareagujete v diskusi nebo nám pošlete e-mail.

Rádi pomůžeme

Chcete se nás na něco zeptat? Klidně nám napište nebo zavolejte.

Přečtěte si další články
Komentáře

Okomentujte článek