Novinky z online marketingu za únor 2023
- 10. 3. 2023
- Kristýna Matoušková
- Blog o marketingu
- Google Ads, Google Analytics 4, Instagram, PPC, SEO, Sklik, sociální sítě, TikTok, YouTube
Únor je již za námi a my se hlásíme s pravidelnými novinkami ze světa online marketingu. Pojďme se společně podívat na to, jaká je umělá inteligence od Googlu nebo na to, jaký nový nástroj představil TikTok pro monetizaci.
V únoru jsme chtěli trochu změnit prostředí v rámci našich pravidelných firemních porad, a tak jsme vyrazili do Vrchlabí. Jelikož nám počasí přálo, tak kromě prezentací jsme si i zalyžovali a na sjezdovce utužovali kolektiv.
SEO
V únoru Google přišel s aktualizací strukturovaných dat, která měla za cíl zdůraznit přijatelnost všech tří formátů strukturovaných dat (JSON-LD, Microdata a RDFa). Zároveň je však doporučováno využívat JSON-LD. Zároveň také v únoru představil svou odpověď na ChatGPT, jmenuje se Bard. V současné době je vydán s odlehčenou modelovou verzí LaMDA. Kromě interního testování dochází také ke sběru externí zpětné vazby, aby byla zajištěna co nejvyšší kvalita odpovědí. Společnost také pracuje na propojení s každodenními produkty. V tomto propojení Bard nabízí například počáteční rešerši hned pod vyhledávacím dotazem.
V Search Console nastalo také několik změn. Google aktualizoval přehled indexování videí tak, aby docházelo k poskytování komplexnějších informací o výkonu jednotlivých videí ve výsledcích vyhledávání. K usnadnění dochází také díky tomu, že do přehledu indexování videí byla přidána metrika denní zobrazení videí. Zároveň také byla představena možnost exportu denních výpisů dat o výkonu webových stránek do BigQuery. Díky tomu dochází k usnadnění spojování informací na úrovni stránky z interních systémů a výsledků vyhledávání.
OpenAI, tvůrce ChatGPT, vydal webový nástroj AI TEXT Classifier, který dokáže předpovědět pravděpodobnost, z jaké části byl text vygenerován umělou inteligencí a nebo zda jej psal člověk.
💡 Kompletní přehled potvrzených, předvídaných a nepravdivých faktorů ovlivňující hodnocení v rámci hodnocení Googlu.
PPC
Již brzy budou k dispozici čtyři nové funkce v prostředí Performance Max kampaní. Konkrétně se jedná o vyloučení značek na úrovni kampaně, zdroje stránek, vytváření videí a další nové přehledy. V únoru byly také zavedeny nové funkce v prostředí Google Ads, které inzerentům pomáhají při plánování, nákupu a měření kampaně v televizi, která je připojená k internetu.
V Zájmech o koupi se v prostředí Skliku objevili dvě nové kategorie. Konkrétně se jedná o kategorii “Posluchači Podcasty.cz” a “Zájemci o zaměstnání”. V rámci nových cílení na zájemce o zaměstnání jsou k dispozici nejčastěji hledané pozice dle specializace.
💡 Akviziční cílení v Skliku.
Analytika
Google představil tři nové aktualizace v prostředí Google Analytics 4. Jedná se o nové funkce, které vylepší práci s přehledy. Mimo jiné se zde objevuje aktualizace ikony kvality dat, která se nyní zobrazuje na úrovni jednotlivých karet.
Sociální sítě
Meta se inspirovala od Twitteru a zavádí placený odznak u ověřených účtů. Primárně má tento odznak sloužit jako doklad o ověření účtu, avšak skýtá i další výhody. Odznak ověřující firmy je také v plánu. Zároveň si Meta klade za cíl zvýšit transparentnost cílení reklam pro své uživatele. Došlo ke spuštění aktualizované verze nástroje “Proč se mi zobrazuje tato reklama?”. Nástroj poskytuje mimo jiné i informace o modelech strojového učení.
TikTok přišel s beta programem TikTok Creativity program, který je určen pouze pro pozvané tvůrce. Ti jsou poté zavázáni tvorbou vysoce kvalitního obsahu, který jim umožňuje vydělávat více peněz, otevírat nové příležitosti a zlepšovat metriky.
Na LinkedIn se objevují nové funkce pro zvýšení viditelnosti obsahu. Již brzy bude možné si v rámci Aktivity vybrat, který typ obsahu se bude sledujícím zobrazovat jako první. Zároveň si nyní mohou uživatelé přizpůsobovat Title a Meta Description v rámci svých publikovaných článků na LinkedIn. Navíc se zde také objevuje nová funkce pro plánování newsletterů.
💡 Nejzábavnější reklamy na YouTube za minulý rok.
Chcete dostávat pravidelné měsíční novinky na e-mail?
Píšeme od roku 2012
Na náš firemní blog píšeme články ze světa internetového marketingu. Dělíme se o zkušenosti, které získáváme při práci nebo o poznatky z konferencí. Budeme moc rádi, když si naše články přečtete, zareagujete v diskusi nebo nám pošlete e-mail.