Novinky z online marketingu za září 2021
- 14. 10. 2021
- Lenka Nováková
- Blog o marketingu
- Facebook, Google Ads, Instagram, PPC, SEO, Sklik, sociální sítě
🎃🎃 Máme tu polovinu podzimu a opět Vám přinášíme novinky ze světa online marketingu. 🔥🔥
Dnes se podíváme, jak to vypadá s původními titulky stránek a podle čeho Google titulky nově může generovat. V novinkách jsou i výhody a galerie HTML5 bannerů. LinkedIn začal nabízet tmavé pozadí. Ale je toho mnohem více.
SEO
☀️Google aktualizoval informaci ke generování titulků v hledání a popsal nové principy fungování. Důležité je, že Google pro generování titulků používá H nadpisy (jedná se o nadpisy článků, kapitoly apod. dle kterých se vyhledávání řídí, pokud tedy tvoříte článek na web je na ně třeba si dávat pozor) a texty odkazů v textu dané stránky.
Jak funguje vyhledávání na Google? Stejnojmenný web byl právě spuštěn samotnou společností v přepracované formě. Vysvětluje zde vstupy a výstupy ve vyhledávání, včetně například toho, že v roce 2020 došlo k 4 500 vylepšení vyhledávání. Nebo se také můžete podívat na video sérii How to Search Works. Zde najdete i seznam trendů neboli věcí, které jsou aktuálně nejvíce vyhledávány, můžete si vybrat dle země, anebo například zjistit kolikrát bylo vyhledáno konkrétní slovo. Tak směle do toho!
John Mueller potvrdil za společnost Google, že původní title stránky se bude i nadále používat pro účely hodnocení, ačkoliv bude nahrazen v SERP. Tady je Johnova odpověď.
Olga Zarzeczna ze SEOSLY sestavila zajímavý seznam více než 180 osvědčených postupů SEO na základě příručky Google SEO Starter Guide. Jedná se o kompletní “to do list” od procházení, indexovatelnosti, přes doporučené postupy na stránce až po různé způsoby propagace webu. 📕📕
PPC
Bannerem o rozměru 480×480 využijete celou šířku mobilního displeje, čímž zaujmete více uživatelů. Díky tomu má více než 20% podíl konverzí ze všech mobilních rozměrů.
Od 9. září 2021 zobrazuje Google Ads více vyhledávacích dotazů od uživatelů, a to dokonce i zpětně až do 1. února 2021. Díky tomu se nechají získat další cenná data o kampaních. Google je však upravil tak, aby získání dat bylo stále efektivní, ale nijak nenarušila ochranu soukromí, která je pro uživatele důležitá – jen mezi jarem 2019 a jarem 2020 vzrostlo vyhledávání pojmu „online privacy“ až o 50%!
🔔 Jak zlepšit výkon dynamického retargetingu nebo banneru? Používat šablony. Dle statistik Skliku se může rozdíl výkonu mezi více šablonami lišit až o 41 %.
Toto je zajímavá případová studie, jak outstreamová videoreklama funguje u společnosti Mountfield.
Výhodou HTML5 bannerů jsou animace, které dokážou zviditelnit a odlišit od konkurence. Tady je zajímavá inspirační galerie nejpovedenějších HTML5 bannerů.
Nový systém relevance v Skliku je již úspěšně otestován a nasazen. Hlavní výhody pro uživatele i inzerenty jsou v tomto článku. O „Predátorovi“ jsme vás informovali v minulém měsíci a jeho výsledky? Nejlepší verze modelu vykazovala lepší efektivitu – CTR reklamy z kampaní s platebním modelem CTR o 6%. Tím ale „predátor“ nekončí, v plánu je například identifikace obrázků na stránkách.
Sociální sítě
📯Facebook zkouší další způsob, jak podpořit interakci uživatelů a motivovat k zapojení do skupinových konverzací. Tzv. Community Awards jsou další úrovní dnes známých „předních fanoušků stránky“ nebo odznaků komentujících ve skupinách, které mohou správci skupin udělovat aktivním a kvalitním obsahem přispívajícím uživatelům.
Twitter rozšířil funkci zvanou „Tips“ i na všechny uživatele této sociální sítě. Pokud se tedy u tlačítka sledování objeví další ikona se symbolem bankovek, lze daného tvůrce podpořit.
📱TikTok testuje možnost připnutí vybraného příspěvku. Uživatelé by měli mít brzy k dispozici novou funkci, která umožní připnout vybraná videa do horní části jejich profilu, což pomůže lépe prezentovat konkrétní tvorbu nově příchozím návštěvníkům na daný profil.
LinkedIn se připojil k dalším sociálním sítím, které nabízejí tmavé pozadí v rámci svých desktopových a mobilních verzích. Důvod je jednoduchý. Trend omezení vlivu modrého světla je v posledních letech neutuchající, ale narozdíl od jiných trendů na sociálních sítích, tento je skutečně všem uživatelům prospěšný.
Píšeme od roku 2012
Na náš firemní blog píšeme články ze světa internetového marketingu. Dělíme se o zkušenosti, které získáváme při práci nebo o poznatky z konferencí. Budeme moc rádi, když si naše články přečtete, zareagujete v diskusi nebo nám pošlete e-mail.