Novinky ze světa online marketingu za prosinec 2024

Banner se zimní tématikou a nadpisem online marketing novinky za prosinec 2024

🎉 Silvestrovské oslavy jsou za námi a máme tu newsletter s posledními novinkami roku 2024! Děkujeme za vaši důvěru a přejeme vám úspěšný rok 2025 plný splněných přání – v byznysu 💰i osobním životě 👨‍👩‍👧‍👦.

Co se děje u nás v agentuře?

Bilancujeme, zamýšlíme se a máme jasný plán, s čím chceme dále pomáhat. Stáváme se komplexní online marketingovou agenturou. Už dávno neřešíme pouze SEO a PPC, ale také se staráme o sociální sítě, newslettery, reportingy, webovou analytiku. Dokonce tvoříme i vizuální obsah u klientů, který pak využíváme pro marketingové aktivity.

SEO

Microsoft spustil beta verzi Copilota v Bing Webmaster Tools, která je zatím dostupná pro 10 000 uživatelů. Jde o nástroj, který využívá AI k poskytnutí okamžitých a relevantních odpovědí na dotazy týkající se dat a webových stránek uživatelů, čímž zefektivňuje pracovní postupy a zvyšuje produktivitu.

Nově nyní Google Search Console poskytuje data o výkonu webových stránek s menším zpožděním, což umožňuje webmasterům rychleji reagovat na změny v návštěvnosti a optimalizovat své stránky pro vyhledávání.

Největší prosincovou novinkou je dokončení aktualizace od Google zaměřené na spam. Tato rozsáhlá aktualizace cílila na weby porušující některé z pravidel společnosti Google pro vyhledávací spam, s výjimkou odkazového spamu a zneužívání reputace webu. Mnoho vlastníků stránek zaznamenalo rychlé a výrazné změny, včetně deindexace a poklesu pozic ve vyhledávání, což naznačuje, že šlo o jednu z nejvýznamnějších aktualizací zaměřených na spam za poslední dobu.

Google oznámil také změny v procesu procházení webu, které zlepší efektivitu a sníží zátěž na servery. Nově bude Googlebot při procházení využívat mezipaměť (caching) statických souborů, jako jsou obrázky, CSS a JavaScript. To znamená, že pokud se tyto soubory mezi jednotlivými procházeními nezmění, Googlebot je načte z mezipaměti namísto opětovného stahování z vašeho serveru. Tato změna povede ke snížení zátěže na servery.

PPC

Google zpřísňuje pravidla pro reklamy, aby lépe odpovídaly pravidlům pro boj proti spamu ve vyhledávání. Nové zásady se zaměřují na zlepšení kvality reklam a ochranu uživatelů před neetickými praktikami. Reklamy odkazující na weby penalizované manuálním zásahem za spam budou zamítnuty. Tento krok propojuje výkon PPC kampaní s kvalitou webu a má za cíl omezit klamavé praktiky. Případné penalizace je potřeba řešit přes Google Search Console.

Další novinkou od Google jsou nové pokyny pro značky v kampaních Performance Max. Ty vyžadují od 30. 1. 2025 přiřadit obchodní název a logo na úrovni kampaně. Tato změna posiluje kontrolu nad prezentací značky a zajišťuje konzistenci napříč automatizovanými formáty. Nezapomeňte tedy připravit své brandingové materiály pro nové nastavení Performance Max.

V roce 2025 je plánovaná revoluce reklam díky AI. Má se zaměřit na přechod od klíčových slov k multimodálnímu vyhledávání, pokročilé AI nástroje pro marketéry a lepší měření napříč kanály.
Google již vydal oficiální příručku k používání vylučujících klíčových slov na úrovni kampaní Performance Max. Jejich zavádění do účtů již započalo a bude pokračovat v roce 2025. Vylučující klíčová slova v maximálně výkonných kampaních se vztahují pouze na reklamní plochy ve Vyhledávací síti a v Nákupech.

Analytika

Google Analytics 4 (GA4) nyní nabízí snadné sledování klíčových událostí díky automatickému označení důležitých událostí pomocí strojového učení. Umožňuje vytvoření nových klíčových událostí, například pro stránky jako „Kontaktujte nás“, jedním kliknutím.

Tato funkce je dostupná pro všechny GA4 účty a zjednodušuje sledování interakcí uživatelů.

AI

Google rozšířil funkci AI-organizovaných výsledků vyhledávání na restaurace. Při hledání například „restaurace s výhledem Praha“ nyní obdržíte stránku s výsledky uspořádanými pomocí AI, která zahrnuje unikátní AI-generované kategorie s užitečnými zdroji z webu, jako jsou články, videa či fóra.

Nové průzkumy také ukázaly, že ChatGPT může být manipulován skrytým obsahem na webu, což vede k šíření nesprávných informací či zavádějících recenzí. Testy také odhalily potenciální bezpečnostní rizika, jako je přebírání škodlivého kódu.

Social media

Se začátkem nového roku se pojďme podívat také na klíčové trendy pro sociální sítě, se kterými bude potřeba počítat v roce 2025. Předpokládá se, že obsahu budou dominovat krátká videa, tvorbu bude měnit umělá inteligence, jsou očekávána zpřísnění regulací na platformách a důraz bude kladen na autenticitu a měřitelnost. Tento trend naznačuje, že se firmy budou muset přizpůsobit novým technologiím a regulacím, aby měly na sociálních sítích úspěch.


Doufáme, že tyto informace pro vás byly užitečné či inspirující. Pokud vás nějaká novinka zaujala a chtěli byste ji s námi probrat, určitě nás kontaktujte. Kdybyste potřebovali cokoliv jiného z oblasti online marketingu, kontaktujte nás také 😉. Těšíme se na vás v příštím vydání!

Pokud chcete dostávat tyto novinky dříve na e-mail, přihlaste se k našemu pravidelnému měsíčnímu newsletteru.

Píšeme od roku 2012

Na náš firemní blog píšeme články ze světa internetového marketingu. Dělíme se o zkušenosti, které získáváme při práci nebo o poznatky z konferencí. Budeme moc rádi, když si naše články přečtete, zareagujete v diskusi nebo nám pošlete e-mail.

Rádi pomůžeme

Chcete se nás na něco zeptat? Klidně nám napište nebo zavolejte.

Přečtěte si další články
Komentáře

Okomentujte článek