Jak jsme vyřešili pokročilou analytiku pro Proebiz

PROEBIZ je společnost specializující se na digitalizaci firemních nákupů a veřejných zakázek. Nabízí moderní softwarové nástroje a pořádá vzdělávací akce, například konferenci eBF zaměřenou na digitalizaci nákupu a veřejných zakázek.

Výzva, kterou klient řešil

Společnost PROEBIZ nás oslovila s prosbou o nastavení pokročilé analytiky. Čelili několika zásadním výzvám:

Jaký byl začátek spolupráce?

Spolupráci jsme zahájili sdílením přístupů do Google Tag Manageru a Google Analytics 4. Klientský web obsahuje pět jazykových mutací: českou, slovenskou, polskou, anglickou a chorvatskou.

Společně jsme si s klientem a Pavlem Šenkapounem definovali primární a sekundární cíle, které byly klíčové pro klientovu analytiku:

Primární cíle

Sekundární cíle

Jak jsme přistoupili k analytice?

Na základě definovaných cílů jsme se pustili do práce a nastavili podrobné měření konverzí pro všech pět jazykových mutací.

Výsledkem je 69 měřících událostí, z nichž některé sledují společné cíle pro všechny mutace, zatímco jiné jsou specifické pro jednotlivé trhy.

Klíčové kroky naší práce:

Díky tomuto řešení nyní klient dokáže rychle zjistit například, kolik návštěvníků:

  1. Kliklo na telefonní čísla.
  2. Interagovalo s produkty podle jazykové mutace.
  3. Vyplnilo formulář či provedlo jinou akci.

Data jsou nyní přehledná, dostupná a bezpečně sdílená mezi zaměstnanci, kteří je potřebují pro svoji práci.

Looker Studio dashboard

Vytvořením Looker Studio dashboardu jsme potřebné informace zpřístupnili i zaměstnancům, kteří nemají pokročilé znalosti práce s Google Analytics 4, čímž se zároveň minimalizuje nutnost udělování přístupových oprávnění do analytických systémů.

Tento dashboard poskytuje uživatelům efektivní nástroj pro filtrování relevantních dat podle jednotlivých jazykových mutací i konkrétních měřených událostí. Na obrázku níže vidíte, jak jednoduše je možné vyfiltrovat měřené události například k anglické jazykové mutaci.

Důležité je hlavně to, že data jsou v dashboardu zobrazována v reálném čase! Přesně tak, jak to klient potřebuje.

Data lze takto snadno sdílet s kompetentními osobami spravujícími konkrétní verze webu.  Data je možné dále filtrovat podle potřeby a získávat přehledné výstupy.

Data jsou prezentována v uživatelsky přívětivém prostředí, kde nehrozí riziko nechtěných úprav či chybné konfigurace, a kde mají uživatelé přehledně k dispozici všechny klíčové informace na jednom místě. Klient tak ušetří nemalé peníze, které by bez tohoto výstupu musel vynaložit na školení zaměstnanců.

Přínosy pro klienta

Aby klient nemusel být závislý na naší podpoře při každé úpravě, připravili jsme instruktážní video, kde Jiří Krejčík vysvětluje, jak dashboard spravovat, přidávat nové měřící akce a provádět úpravy podle potřeby. I přes to jsme ale připraveni být v případě potřeby k ruce.

Jak to klientovi pomohlo?

Klient tak má k dispozici analytický nástroj, který mu nyní umožňuje získat potřebná data daleko rychleji, snadněji a lépe strukturované. Data mohou velmi snadno sdílet s dalšími zaměstnanci a vyhodnocovat na jejich základě vše potřebné.

Co o spolupráci říká klient?

“Jirkont jsme oslovili se žádostí o nastavení webových analytických nástrojů pro naše weby. Spolupráce byla velmi přátelská a profesionální. Po úvodní analýze, kdy jsme si definovali naše cíle a představy jsme v dohodnutém čase, řádně v termínu dostali výstup, který předčil naše očekávání. Veškerá analytika byla nastavena správně a funkčně tak, jak jsme potřebovali. Jako bonus navíc jsme dostali krátký popis všeho nastaveného tak, abychom problematice rozuměli a mohli ji obsluhovat dále svépomocí. Součástí výstupu byla rovněž přehledná tabulka, která v reálném čase zpracovává analytické údaje z jednotlivých stránek pro jednotlivá měření. Děkujeme.”

Jan Jedlička, Internal Consultanti v PROEBIZ

Řešíte podobný problém?

Potřebujete konzistentní data, která získáte snadno a rychle.

Potřebujete konzistentní data, která získáte snadno a rychle? Chcete mít přehled o tom, co se děje na vašem webu, ale analytické nástroje jsou pro vás příliš složité?

Obraťte se na nás. Můžeme pro vás vytvořit jednoduché, funkční a přehledné řešení, které vám ušetří čas, energii i peníze. Nechte analytiku na nás!