Co se dělo na SEO Restart 2019? Zahraniční speakeři i divadelní atmosféra
- 3. 7. 2019
- Tomáš Kropáček
- Konference
- SEO
Konference SEO Restart letos proběhla v Divadle pod Palmovkou a v programu se objevilo hned několik zahraničních speakerů. Velká část přednášek byla zaměřena na zpracování a práci s daty, objevilo se i několik případovek a velmi zajímavá přednáška o soft-skills (nejen) SEO konzultantů.
Nejvíce mě zaujaly přednášky, kde došlo ke sdílení vlastních zkušeností a postupů. Nejen SEO konzultant totiž ocení, když může nahlédnout pod pokličku někoho jiného. A otevřenost se cení.
Milan Pichlík – Obsahové UX
~ prezentace ~
Milan se věnuje affiliate marketingu a tvorbě obsahu. Sdílel tedy své zkušenosti s tvorbou obsahu na svých / agenturních webech:
- Podrobněji hovořil o “hub page” a výsledky prezentoval na reálných datech,
- velmi zajímavý pohled na tvorbu obsahu a inspiraci pro vlastní projekty,
- doporučuje využívat kotvy při strukturování obsahu,
- objevil se i zajímavý tip na využívání meta description přímo v obsahu u popisu obrázku na kategorické stránce,
- odlišná strategie u e-shopů a např. obsahových webů, na což Milan sám upozornil.
TIP na nástroj: Adblock Analytics – nástroj na měření návštěvníků, kteří využívají blokování reklam.
Daniel Duriš – Kamenný obchod, ako sa presadíš lokálne?
~ prezentace ~
Lokální marketing a SEO obzvlášť je pro mě velké téma, proto jsem se na přednášku moc těšil. Zaznělo hned několik zajímavostí:
- Důležitost kompletního vyplnění profilu Google My Business roste,
- v případě více poboček firmy je vhodné odkazovat na URL pobočky, nikoliv homepage,
- zajímavá byla i případovka ke Google Posts – pokud s nimi trávíte čas, neočekávejte přímé navýšení návštěvnosti. Nicméně nepřímo se může stát, že se váš zápis bude objevovat na vyšších pozicích, což vám zajistí vyšší viditelnost a tím i vyšší návštěvnost webu.
Můj TIP na nástroj: Marketing Miner – využijte jej např. k měření pozic vašeho zápisu v local packu na různé dotazy
Více o optimalizace profilu na Google Moje Firma si můžete přečíst v našem článku.
Martin Zaťkovič a Šárka Jakubcová – Analýza klíčových slov
Kolegové z Taste Medio si rozdělili téma analýzy klíčových slov na zpracování dat a následnou implementaci. Zaznělo hned několik zajímavých pohledů a tipů na clusterizaci dat i způsob, jak výsledky analýzy předat klientovi. Martinova přednáška se pak nesla hodně v duchu úspory času (čeká nás v budoucnu příprava “klíčovky” za pár hodin?).
Více o clusterizaci a klasifikaci dat včetně prezentace ze SEO Restartu si můžete přečíst v článku od Martina Zaťkoviče. Na SlideShare pak najdete přednášku Šárky Jakubcové.
K implementaci – vnímejte, komu výsledky předáváte. Klient si s nimi totiž většinou neví rady, tabulku často ani neotevře a analýza za desítky tisíc tak skončí nevyužitá v šuplíku (v tom lepším případě). Několikrát zaznělo i upozornění, že hledanost není vhodné pasovat do role hlavní hodnoty celé analýzy klíčových slov. V analýze klíčových slov by se měla objevit hodnota, která má přímý dopad na podnikání klienta.
Zajímavou oblastí jsou i klíčová slova, na která klient z jakéhokoliv důvodu nechce cílit nebo se ho netýkají. Fáze, ve které si o tyto dotazy řeknete, se liší a mohou pak ovlivnit i časovou náročnost zpracování vaší analýzy. Jen si představte, že hodiny trávíte tříděním dotazů, které sice s podnikáním vašeho klienta souvisí, ale ten vám pak řekne, že prodej těchto výrobků bude brzy ukončen nebo že pro ně nejsou moc důležité.
TIP na nástroj: Open Refine + Reconsile.csv
Artur Galstyan – Jak “zapnout SEO” banky
Na oblast financí jsem v digitálním marketingu trochu “alergický”, ale musím říct, že případová studie “o zapnutí SEO” ve spolupráci s agenturou Taste Medio je ukázkou toho, jak by spolupráce nejen agentur, ale i freelancerů s klienty měla vypadat.
Artur prošel celé období od rebrandingu z GE Money Bank na Moneta Bank včetně prezentace výsledků. Strategie slaví úspěch a web Monety je plný návštěvníků a my, jako uživatelé, ho často můžeme vídat na předních pozicích ve vyhledávání.
Nutno podotknout, že obsahová strategie, kterou si stanovili je opravdu zajímavá a spousta článků přínosných. Mrknout můžete např. na slovník pojmů.
Thea Windisch – The untold secret to mastering SEO: Soft skills
~ prezentace ~
Prezentaci vlastně hezky shrnuje obrázek níže. Kromě znalostí SEO a projektového řízení by měl být dobrý SEO konzultant schopný zvládat komunikaci (nejen) s klientem na vysoké úrovni.
Je to oblast, o které se na přednáškách o marketingu moc často nemluví a i proto za zařazení této přednášky do letošního SEO Restartu velký palec nahoru.
David Brenner – Testování v SEO, tipy a praxe pro všechny
~ prezentace ~
SEO bez testování není SEO. David Brenner ve své přednášce upozornil na to, že je vhodné testovat i meziročně, aby se vám náhodou nestalo, že budete srovnávat období v hlavní a mimo sezoně.
David navíc otestoval, zda vyhledávače indexují pole meta description. A výsledek? Google ne, Seznam ano.
TIP na nástroje: Collabim a Cloudflare Workers – Collabim asi znáte, Cloudflare Workers lze využít pro A/B testování. Nástrojů bylo zmíněno více, najdete je v přednášce.
Tomáš Havlík – Význam Dynamic Search Ads pro SEO
~ prezentace ~
Došlo i na PPC! A sice v přednášce od Tomáše Havlíka z Google, který vynášel do nebe Dynamic Search Ads. Tento typ PPC reklam má určitě své výhody a nevýhody, ale málokdo ví, že je lze přímo využít pro SEO. Tomáš zmínil trochu “crazy” postup se spuštěním:
- 1 kampaně,
- 1 reklamní sestavy,
- 1 reklamy na všechny URL webu.
Samozřejmě s omezeným rozpočtem a minimálním CPC, ale dá se tak po nějaké době získat mnoho vyhledávacích dotazů, které přímo souvisí s obsahem našeho webu.
Přesah do SEO se pak týká i nadpisů reklam, protože se v nich objevují TITLE cílové URL. Výhodou tak je, že můžete optimalizovat pro SEO i PPC najednou a zároveň se vám nadpis v reklamě objeví celý bez omezení do maximálního počtu 90 znaků. V rozšířených textových inzerátech totiž můžete mít sice 3 nadpisy, ale každý s max. 30 znaky.
Marek Prokop – SEO pohledem datového analytika
~ prezentace ~
Co dodat? Za vše hovoří Prokopův první zákon:
Jinak se Marek Prokop ve své přednášce soustředil především na velké weby, které nejde jednoduše projet Screaming Frogem. A tak vytasil bigramy, trigramy, tabulky a grafy. Čísla, data a tabulky mám rád, ale v této přednášce jsem se moc nechytal. 🙂
Nicméně věřím, že pro ostatní – technicky / analyticky zdatnější jedince mohla být přednáška velmi přínosná. Sám bych ji ale asi raději viděl v line-upu Data Restartu.
Další dojmy ze SEO Restartu
Samotný prostor divadla byl moc fajn, vhodný i na networking. Někteří by možná ocenili stolečky pro notebooky, aby během dne mohli vyřídit pár emailů apod., ale akce byla bez oficiální WiFi, takže jsem ani stolky s posezením nepostrádal. Po pauzách nechyběly ani tradiční soutěže na kahoot.it o poukazy od Taste Medio.
Rád bych ocenil i catering, který nabízel sladké, slané, chuťovky i široký výběr jídel k obědu.
Vylepšit by se dala kvalita promítání (plátna). Čitelnost některých slidů nebyla dobrá. A při soutězích přes kahoot.it z některých míst nebylo možné přečíst všechny možnosti. A konečně možná i fronty. Při existenci Simple Ticket jsou na konference takové úrovně zbytečné, na druhou stranu čekání bylo v řádu pár minut.
Jinak ale šlo o velmi povedenou akci, díky za ni a zase za rok. Nebo i dříve na nějakém jiném Restartu.
Další reporty ze SEO Restartu 2019:
Píšeme od roku 2012
Na náš firemní blog píšeme články ze světa internetového marketingu. Dělíme se o zkušenosti, které získáváme při práci nebo o poznatky z konferencí. Budeme moc rádi, když si naše články přečtete, zareagujete v diskusi nebo nám pošlete e-mail.