Jak jsme zprocesovali kompletní online řešení pro Skicentrum Brno od A do Z

V červnu 2024 se na nás obrátil pan Jaroš, dlouholetý klient, kterému už přes deset let pomáháme s online marketingem. Jeho vášní jsou zimní sporty – lyžování a snowboarding.

A právě jim se věnuje i jeho podnikání. Skicentrum Brno nabízí nové i použité vybavení, provozuje půjčovnu, servis a lyžařskou školu. Dosud jsme se soustředili hlavně na SEO a PPC kampaně, tentokrát nás ale oslovil s výzvou: modernizací webu.

Požadavky klienta a návrh řešení

Při plánování modernizace webu měl klient jasnou představu o tom, co je pro něj důležité. Chtěl zachovat to, co dobře funguje, a zároveň posunout svůj web na vyšší úroveň. Proto jsme dali dohromady jeho požadavky a navrhli konkrétní řešení, aby bylo hned na začátku jasné, že se naše vize shodují.

Vybrat grafika hrálo velmi důležitou roli

Klientovi jsme dali na výběr několik možností. Nakonec si vybral Ondru Pospíšila a následné schůzky ohledně grafiky pak probíhaly napřímo s ním.

Od začátku byl kladen důraz na mobilní verzi webu a zjednodušení jeho struktury. Ujasnili jsme si cílovou skupinu a cíle webu. Domluvili jsme se také na tom, že vytvoříme pro nový web kompletně modernizovaný textový obsah.

Ondra připravil mapu webu a wireframe. Tyto podklady se staly základem pro další postup. Během spolupráce jsme zjistili také to, že klient nemá dostatek fotografií a video materiálu.

Obstarání materiálů u klienta

Abychom vytvořili kvalitní obrazový materiál z interiéru prodejny, dohodli jsme se s klientem, že naše interní grafička Eliška přijede na místo a postará se o focení i natáčení. Klient byl se vzniklou grafikou nadmíru spokojen.

Výsledkem jsou 2-3 personalizované fotografie na každou stránku webu, na kterých se objevili i reální zákazníci pro opravdu autentický dojem. Nafotili jsme interiér i exteriér prodejny, proces servisu, vybavení z půjčovny a vystavené zboží.

Celkem Eliška vytvořila přibližně 20-30 profesionálních fotografií a 2 videa. Jedno z videí obsahuje mluvené slovo pana Jaroše, kde představuje firmu i její historii. Druhé zachycuje sestříhané záběry, které v rytmu hudby přenáší do videa atmosféru prodejny.

Textace webu a analýza klíčových slov

Vzhledem k výrazné grafické proměně webu se klient rozhodl i pro kompletní revizi a aktualizaci jeho obsahu. Měl však obavu, zda v našem týmu najdeme někoho, kdo má k zimním sportům natolik blízko, aby dokázal nejen ocenit prvotřídní kvalitu servisu, půjčovny a bazarové nabídky, ale také ji věrohodně předat v textové podobě.

V Jirkontu si zakládáme na maximální autentičnosti výstupů, a proto jsme věděli, že ideálního copywritera pro tento projekt nemusíme hledat daleko. Kolega Ondřej byl jasnou volbou – nejenže bydlí v horách, ale horami doslova žije. Na lyžích tráví desítky dní ročně a jeho specialitou je dokonce červencové lyžování na ledovci.

Webové textace proto vycházely nejen z podkladů, ale i přímé zkušenosti, znalosti potřeb ze strany zákazníka a schopnosti odhadnout nejlepší přidanou hodnotu nabízených služeb klienta, podle kterých byl text následně strukturován.

Aby textace nestála jen na nadšení klienta a copywritera v daném oboru, přistoupili jsme před samotnou tvorbou textů k analýze klíčových slov.

Čtivost a přidaná hodnota obsahu pro uživatele je sice v online prostředí důležitá, ale právě tímto mezikrokem jsme zajistili zároveň optimalizaci textů nejen pro lidi, ale také pro vyhledávače.

S klientem jsme v mezičase detailně procházeli jednotlivé podstránky připravovaného nového rozhraní webu. Po tvorbě stručných, výstižných a optimalizovaných textů s klíčovými slovy jsme se pustili do zpracování titulků a meta popisků, na které bývá často neprávem zapomínáno.

S blížící se zimní sezónou, tedy nejdůležitějším obdobím pro klienta, jsme dokončovali tvorbu webu. Zapracovali jsme všechny detaily a připomínky ze zpětné vazby, která je pro nás klíčová a vždy se ji snažíme co nejlépe promítnout do finálního výstupu.

PPC kampaně a firemní zápis na Google Moje Firma a Firmy.cz

PPC kampaně pro Skicentrum Brno spravujeme již řadu let za různými účely. V současnosti byly potřeba náborové kampaně pro instruktory do lyžařské školy.

Díky kvalitně zpracovaným inzerátům, správnému nastavení kampaní a využití správných klíčových slov jsme i s menším rozpočtem získali klientovi již třetí den od spuštění kampaně první nahlášené zájemce o pozici.

V předsezónním období jsme pro klienta spustili kampaně zaměřené na podporu servisu a půjčovny vybavení. V první vlně jsme v reklamách nabízeli slevovou akci. Následně probíhala druhá vlna reklam bez slevové nabídky.

Během krátkého období, přibližně jednoho měsíce, jsme prostřednictvím těchto kampaní dosáhli více než 500 konverzí, které zahrnovaly kontaktování klienta nebo jinou interakci.

K firemnímu Google Moje Firma profilu jsme přidali nové fotky a doplnili další informace. Staré, neaktuální fotografie jsme buď smazali nebo se odsunuly v galerii níže. Nově jsme přidali i fotky zaměstnanců a fotografie z běžného provozu.

Podobně jsme zaktualizovali také zápis na Firmy.cz.

Koordinace a projektové řízení

Pro zaštítění celého projektu jsme vybrali kolegyni Adélu. Díky svému přehledu a organizačním schopnostem dokáže efektivně sladit jednotlivé kroky i členy týmu, aby na sebe vše logicky navazovalo.

Její hlavní úkol byl jasný! Sjednotit práci různých odborníků – grafika, vývojáře a copywritera. A zároveň přitom stále udržovat efektivní komunikaci s klientem, aby měl přehled, co se zrovna děje.

Projekt začal sérií online schůzek, kterých se vždy zúčastnily potřebné osoby. Postupně začaly všechny dílky projektu zapadat do celkové skládačky.

I během tohoto projektu se objevily výzvy, které bylo třeba překonat. Jednou z nich byla indispozice grafika Ondry. Jeho komunikace směrem k vývojářům se přesouvala přes Adélu jako prostředníka. To vedlo ke zdržení v některých krocích, ale všechny překážky se podařilo úspěšně překonat.

Výsledkem je moderní web, na který je klient hrdý a který poskytuje jeho zákazníkům přidanou hodnotu. Zároveň se zachováním všech potřebných technických funkcí a zachovanou viditelností webu na potřebných místech.

Tento projekt jasně ukázal, že i přes komplikace je možné dosáhnout vynikajícího výsledku díky pečlivému plánování, týmové spolupráci a otevřené komunikaci.

Vyjádření klienta k projektu

Naše spolupráce na tvorbě nového webu začala v červnu 2024. Už tehdy jsem věděl, že to nebude jednoduchý proces, a že nás čeká časově náročná práce. Na podzim se ale podařilo spustit nový web! Z mého pohledu vše proběhlo velmi dobře – a to i díky tomu, že jsem si pro tento projekt vybral Jirkont. S vaším týmem mám dlouholeté zkušenosti, takže jsem věděl, že sahám po jistotě.

Moc jsem si užíval pravidelné online schůzky, které nám umožnily zůstat v obraze a průběžně řešit všechny důležité detaily. Díky skvělé koordinaci ze strany Jirkontu a práci celého týmu jsme to společně zvládli. Doladili jsme všechny detaily, jako byly ceníky, úpravy a výměny obsahu. Dokonce jsme se domluvili, že aktuality a provozní změny budeme řešit pak na webu sami, což nám dává pocit větší flexibility.

Rád bych poděkoval celému týmu za skvělou práci. Pravidelná komunikace, jasná struktura a trpělivost s našimi požadavky nám pomohly dotáhnout vše do zdárného konce. Jsem opravdu rád, že jsem mohl tento projekt svěřit do vašich rukou.

Ing. David Jaroš, majitel