Jak jsme zprocesovali kompletní online řešení pro Skicentrum Brno od A do Z

V červnu 2024 se na nás obrátil pan Jaroš, kterému pomáháme s online marketingem už přes 10 let. Klient se zaměřuje na zimní sporty. Zejména na lyžování a snowboarding. Prodává nové i použité vybavení, provozuje půjčovnu, servis a lyžařskou školu. Dosud jsme se u něj soustředili především na SEO a PPC kampaně, nyní nás oslovil s plánem modernizovat web pro jeho Skicentrum Brno.

Požadavky klienta a návrh řešení

Vybrat grafika hrálo velmi důležitou roli

Klientovi jsme dali na výběr několik možností. Nakonec si vybral Ondru Pospíšila a následné schůzky ohledně grafiky pak probíhaly napřímo.

Od začátku byl kladen důraz na mobilní verzi webu, zjednodušení struktury, ujasnili jsme si cílovou skupinu a cíle webu. Domluvili jsme se také na tom, že vytvoříme pro nový web kompletně modernizovaný textový obsah.

Ondra připravil mapu webu a wireframe, což se stalo základem pro další postup. Zjistili jsme, že klient nemá dostatek fotografií a video materiálu.

Obstarání materiálů u klienta

Na základě potřeby vytvořit obrazový materiál z interiéru prodejny jsme se s klientem dohodli, že naše interní grafička Eliška přijede na místo, aby natočila a nafotila prodejnu. Klient byl s Eliščiným portfoliem spokojen, takže nebyl žádný problém spolupráci domluvit.

Výsledkem jsou 2–3 personalizované fotografie na každou stránku webu, přičemž na snímcích se objevili i reální zákazníci. Byly nafoceny interiéry a exteriéry prodejny, proces servisu, vybavení z půjčovny a vystavené zboží. Celkem Eliška vytvořila přibližně 20–30 profesionálních fotografií a dvě videa. Jedno z videí obsahuje mluvené slovo pana Jaroše, kde představuje firmu a její historii a druhé sestříhané záběry do rytmu hudby.

Textace webu a analýza klíčových slov

Díky významné grafické obměně celého prostředí webu se klient rozhodl i pro komplexní úpravu a aktualizaci jeho obsahové části. Jedna z jeho obav však byla, zda v našem týmu najdeme někoho, kdo má k zimním aktivitám natolik velký vztah, že by dokázal i ocenit, a následně textovou formou zprostředkovat, prvotřídní charakter nabízených služeb servisu, půjčovny i bazarové nabídky.

Protože si v Jirkontu zakládáme na maximální autentičnosti výstupů, věděli jsme, že pro lyžařského nadšence, splňujícího do puntíku popis klienta, nemusíme daleko.

Kolega Ondřej, který nejen žije v horách, ale horami sám také žije byl jasnou volbou. Na lyžích tráví každý rok desítky dní a jeho specialitou je červencové lyžování na ledovci.

Webové textace proto vycházely nejen z podkladů, ale i přímé zkušenosti, znalosti potřeb ze strany zákazníka a schopnosti odhadnout nejlepší přidanou hodnotu nabízených služeb klienta, podle kterých byl text následně strukturován.

Aby textace nestála jen na nadšení klienta a copywritera v daném oboru, přistoupili jsme před samotnou tvorbou textů k analýze klíčových slov.

Čtivost a přidaná hodnota obsahu pro uživatele je sice v online prostředí důležitá, ale právě tímto mezikrokem jsme zajistili zároveň jeho optimalizaci nejen pro lidi, ale také pro vyhledávače. S klientem jsme v mezičase detailně procházeli jednotlivé podstránky připravovaného nového rozhraní webu a po tvorbě stručných, výstižných a optimalizovaných textů s klíčovými slovy se pustili do zpracování titulků a meta popisků, na které bývá častokrát neprávem zapomínáno.

S blížící se zimní sezónou, a tedy nejdůležitějšími měsíci pro klienta, jsme dokončovali tvorbu webu, zapracovali jednotlivé detaily a poznámky ze zpětné vazby, která je pro nás vždy důležitá a snažíme se ji plně reflektovat do finálního výstupu.

PPC kampaně a firemní zápis na Google Moje Firma a Firmy.cz

PPC kampaně pro Skicentrum Brno spravujeme již řadu let za různými účely, v současnosti byly potřeba náborové kampaně pro instruktory do lyžařské školy.

Díky kvalitně zpracovaným inzerátům, správnému nastavení kampaní a využití správných klíčových slov jsme však i s menším rozpočtem měli již třetí den od spuštění kampaně první nahlášené zájemce.

V předsezónním období jsme pro klienta spustili kampaně zaměřené na podporu servisu a půjčovny vybavení. V první vlně jsme v reklamách nabízeli slevovou akci. Následně probíhala druhá vlna reklam již bez slevové nabídky.

Během krátkého období, přibližně jednoho měsíce, jsme prostřednictvím těchto kampaní dosáhli více než 500 konverzí, které zahrnovaly kontaktování klienta nebo jinou interakci.

K firemnímu Google Moje Firma profilu jsme přidali nové fotky a doplnili další informace. Staré neaktuální fotografie jsme buď smazali nebo se odsunuli v galerii dále. Nově jsme přidali i fotky zaměstnanců a fotografie z běžného provozu.

Podobně jsme zaktualizovali také zápis na Firmy.cz.

Koordinace a projektové řízení

Pro projektové řízení projektu jsme vybrali kolegyni Adélu. Díky svému přehledu a organizačním schopnostem dokáže efektivně sladit jednotlivé kroky i členy týmu, aby vše na sebe logicky navazovalo.

Hlavním úkolem bylo sjednotit práci různých odborníků – grafika, vývojářů a copywritera a zároveň udržovat efektivní komunikaci s klientem. Projekt začal sérií online schůzek, kterých se účastnili Adéla, klient a grafik. Na těchto schůzkách byla definována hlavní vize webu a jeho celkový koncept.

Ve druhé fázi se k projektu připojil copywriter Ondra, který přispěl tvorbou obsahu pro web. Skvělým momentem bylo osobní setkání Ondry a Elišky s klientem, během kterého získali potřebné grafické materiály. Díky těmto krokům začaly jednotlivé části projektu do sebe zapadat jako dílky skládačky.

I během tohoto projektu se objevily výzvy, které bylo třeba překonat. Jednou z nich byla indispozice grafika Ondry. Jeho komunikace směrem k vývojářům se přesouvala přes Adélu jako prostředníka. To vedlo ke zdržení v některých krocích, ale všechny překážky se podařilo úspěšně překonat. Výsledkem je moderní web, na který je klient hrdý a který poskytuje jeho zákazníkům přidanou hodnotu. Tento projekt jasně ukázal, že i přes komplikace je možné dosáhnout vynikajícího výsledku díky pečlivému plánování, týmové spolupráci a otevřené komunikaci.

Vyjádření klienta k projektu

Naše spolupráce na tvorbě nového webu začala v červnu 2024. Už tehdy jsem věděl, že to nebude jednoduchý proces, a že nás čeká časově náročná práce. Na podzim se ale podařilo spustit nový web! Z mého pohledu vše proběhlo velmi dobře – a to i díky tomu, že jsem si pro tento projekt vybral Jirkont. S vaším týmem mám dlouholeté zkušenosti, takže jsem věděl, že sahám po jistotě.

Moc jsem si užíval pravidelné online schůzky, které nám umožnily zůstat v obraze a průběžně řešit všechny důležité detaily. Díky skvělé koordinaci ze strany Jirkontu a práci celého týmu jsme to společně zvládli. Doladili jsme všechny detaily, jako byly ceníky, úpravy a výměny obsahu. Dokonce jsme se domluvili, že aktuality a provozní změny budeme řešit pak na webu sami, což nám dává pocit větší flexibility.

Rád bych poděkoval celému týmu za skvělou práci. Pravidelná komunikace, jasná struktura a trpělivost s našimi požadavky nám pomohly dotáhnout vše do zdárného konce. Jsem opravdu rád, že jsem mohl tento projekt svěřit do vašich rukou.

Ing. David Jaroš, majitel