Dashboard

Dashboard (z angl. nástěnka) je digitální nástroj Business Intelligence (BI) pro souhrnnou vizualizaci dat a pravidelné sledování důležitých údajů a metrik v rámci podnikání. Díky dashboardu máte přehledně aktualizována všechna důležitá data týkající se výkonnosti, financí, zákaznické spokojenosti a dalších aspektů na jednom místě a nemusíte se tak složitě proklikávat jednotlivými weby či aplikacemi.

Proč byste měli využívat dashboardy?

  • S využitím dashboardů pro vás bude jednodušší integrace dat i analýza dat.
  • V rámci dashboardu se vám zobrazí tzv. KPI (Klíčové výkonnostní ukazatele), které vám prozradí, v kterých oblastech si vaše online podnikání vede dobře a na čem je potřeba zapracovat.
  • Údaje v dashboardu jsou zcela aktuální, zobrazované jako real-time data, tedy data v reálném čase.
  • Práce s tímto nástrojem vám výrazně usnadní reportování, v rámci dashboardu totiž můžete tvořit přehledné grafy a vizualizace, které můžete sdílet mezi ostatní pracovníky.

Jaké jsou typy dashboardů?

Dashboardy jsou k dispozici jako samostatné nástroje (např. Power BI, ThoughtSpot, Tableau, Qlik Sense aj.) – v naší agentuře se velmi osvědčilo Looker Studio, které můžeme doporučit. Často bývají dashboardy i součástí různých platforem (jako např. Google Analytics). Na výběr máme různé typy dashboardů – operativní (slouží pro monitorování aktuálních operací, např. sledování zákaznického chování ohledně nového produktu), strategické (využijete pro dlouhodobější sledování, např. vývoj SEO webu, obchodních cílů) a analytické (jsou vhodné pro náročnější analýzy dat).Důležité je vždy správně nastavit widgety tak, aby se vám zobrazovaly pro vás relevantní informace. Uživatelské rozhraní dashboardu je většinou intuitivní, pokud by vám nicméně činilo potíže, můžete se obrátit na naše odborníky, kteří vám s nastavením pomohou.