Konverze
Konverze v marketingu označuje moment, kdy návštěvník webu udělá něco, k čemu ho webová stránka vybízí. Může jít o zakoupení nějakého produktu, zaregistrování se do newsletteru nebo třeba vyplnění formuláře. V online obchodování (e-commerce) je hlavně o dosažení prodeje, tedy proměnu návštěvníka webu v zákazníka.
Firmy se často zaměřují na lead generation, v němž je cílem získání kontaktů na potenciální zákazníky. Konverze tak mohou dosáhnout, například když návštěvník stránky zadá svůj e-mail, aby se dozvěděl více o nějaké nabídce nebo třeba získal slevu.
Pro dosažení co největšího počtu konverzí firmy používají různé metody optimalizace konverzí. Upravují své webové stránky, obsah nebo reklamní kampaně, aby zaujaly co nejvíce lidí a z pouhých návštěvníků se stali zákazníci. Důležitou roli v tom, kolik konverzí proběhne, totiž hraje návštěvnost webu. Čím více návštěvníků web má, tím větší je šance na větší počet konverzí.