Marketing Miner
Marketing Miner je placený český nástroj pro online marketing využívaný nejen v oblasti SEO (podobný nástrojům Collabim nebo Ahrefs) umožňující ze zadaných webových stránek nebo klíčových slov hromadně získávat marketingová data, provádět jejich analýzu a pravidelný monitoring – to vše za jediným účelem, a to zvýšit návštěvnost webových stránek. V roce 2015 jej založil marketér a SEO specialista Filip Podstavec.
Funkce Marketing Mineru, kterých je přes 50 a další přibývají, jsou rozděleny do kategorií (tzv. minerů) dle vstupního datasetu (fráze, URL, doména, produkt). Nástroj má tři sekce (profilery, reporty a projekty) dle toho, zda se jedná o jednorázové, hromadné nebo pravidelné získávání dat.
Prostřednictvím Marketing Mineru mohou být hromadně zpracována data pro komplexní analýzu klíčových slov, může být provedena webová analýza (SEO audit), v rámci které je možné kontrolovat např. stavové kódy, rychlost načítání, nefunkční zpětné odkazy, provádět kontrolu indexace nebo odhalit kanibalizaci klíčových slov (tzn. konkurenci stránek na určité klíčové slovo ve výsledcích vyhledávání). Dále jej lze využít ke sledování pozic ve vyhledávání, měřit viditelnost webu, monitorovat zmínky značky, nastavit si upozornění na změny na webu (tzv. alerting), může být provedena analýza konkurence (včetně content gap analýzy) a mnoho dalšího. Záběr nástroje je opravdu široký a navíc má k dispozici API přístup, díky kterému můžete pracovat s daty i ve vlastních aplikacích. Na výběr je z několika placených tarifů, pro omezené množství dat jej lze využívat i zdarma po registraci.