Performance Max
Jedním z typů reklamních kampaní, který můžete v Google Ads vytvořit, je Performance Max. Běžně se pro označení těchto kampaní používá také zkratka PMax. V rámci Google Ads rozhraní najdete tuto kampaň pod volbou “Maximální výkon”.

Performance Max je automatizovaný typ reklamní kampaně, který využívá umělou inteligenci a strojové učení k optimalizaci výkonu napříč různými reklamními kanály Google. Na rozdíl od tradičních kampaní, kde si inzerent nastavuje strategie manuálně, Performance Max automaticky rozděluje rozpočet a optimalizuje umístění reklam s cílem maximalizovat konverze.
Výhodou kampaní Performance Max je již zmiňovaná plně automatizovaná optimalizace napříč ekosystémem Google. Využívá všech reklamních formátů s jedinou kampaní a její spuštění je poměrně rychlé.
Jako inzerent však máte omezenou kontrolu nad tím, kde se reklama umístí i nad biddingovou strategií. Nedokážete ani přesně určit, jak bude finální reklama vypadat, protože Google Ads automaticky kombinuje různé typy podkladů, které kampani dodáte. Je také náročnější analyzovat její výsledky – oproti jiným typům kampaní zatím poskytuje méně dat.
Jaké kanály pokrývá Performance Max?
- Vyhledávací síť Google (Search)
- Obsahová síť Google (Display)
- YouTube
- Gmail
- Obchodní kampaně Google (Shopping, PLA)
- Discovery Ads
- Mapy Google
Kdy využít Performance Max
Kampaně Performance Max jsou skvělou příležitostí pro e-shopy – automatizace optimalizace kampaní v Shoppings Ads může přinést skvělé výsledky. Využijí ji také firmy hledající nové zákazníky. Jelikož AI funguje nejlépe s větší datovou základnou a širším rozsahem testování, je skvělou volbou pro značky, jež mají vyšší rozpočet.Pokud mají inzerenti velmi omezený rozpočet, nemusí být tyto kampaně ideální volbou. Stejně tak nejsou vhodné v situacích, kdy je nutná plná kontrola nad umístěním a vzhledem reklam. Pokud je klíčová detailní analýza výkonu jednotlivých kanálů, je lepší využít specifické typy kampaní samostatně.