Pop-up

Pop-up (z angl. „rychle se vynořit“) je vizuální prvek, který se využívá v marketingu a má podobu „vyskakovacího okna“, které se objeví v popředí obsahu webové stránky při jejím prohlížení a obsahuje reklamní sdělení vyzývající návštěvníka stránky ke konkrétní akci.

Jak lze pop-up okno vytvořit a jak vypadá

Pop-up okno lze zapsat do zdrojového kódu webu, vytvořit jej ale jednoduše můžete pomocí pluginů a widgetů. Prvek obsahuje zvýrazněný nadpis s krátkým popisem pod ním a tlačítko s CTA nebo rovnou kolonky pro vyplnění jména a e-mailové adresy. Někdy je součástí i grafika.

Aby fungovalo efektivně, mělo by pop-up okno rozhodně:

  • cílit na konkrétního uživatele dle jeho chování na webu,
  • obsahovat call to action (vyzývat ke konkrétní akci),
  • vyskakovat pouze na omezenou dobu,
  • mít tlačítko pro jednoduché zavření,
  • být responzivní pro mobilní zařízení.

Nejčastěji pop-up okno obsahuje výzvu k přihlášení k odběru newsletteru, ke stažení dárku zdarma (např. e-booku), k využití slevy pro první nákup, k nákupu cenově zvýhodněného produktu, k zapojení se do soutěže či slosování apod.

Méně je více

Pop-up reklama mívá vysoký konverzní poměr, na některé návštěvníky však může působit rušivě. Takoví uživatelé mají nově možnost si v prohlížeči nastavit blokování pop-upů. Rozhodně se proto nedoporučuje to s vyskakovacími okny přehánět. Pozor na množství těchto oken byste si měli dávat i kvůli vyhledávači Google, který weby s prvky narušujícími bezproblémové prohlížení stránek, penalizuje.